PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie ws. W.K.U. i praw pracodawcy

  • 1. Data: 2006-08-23 09:25:08
    Temat: pytanie ws. W.K.U. i praw pracodawcy
    Od: "Kacpeer" <p...@o...pl>

    Witam,
    Czy pracodawca może skontaktować się z WKU kandydata na pracownika i
    sprawdzić,
    jaka była podstawa medyczna do przyznania kategorii D ?

    Czy WKU odpowiada na wniosek pracodawcy w formie: stosunek do służby jest
    uregulowany lub nie?

    Dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    kacpeer

  • 2. Data: 2006-08-23 09:33:33
    Temat: Re: pytanie ws. W.K.U. i praw pracodawcy
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Kacpeer wrote:

    > Witam,
    > Czy pracodawca może skontaktować się z WKU kandydata na pracownika i
    > sprawdzić,
    > jaka była podstawa medyczna do przyznania kategorii D ?
    Trzeba było pracodawcy zasugerować, że za D słono zapłaciłeś, nie miałbyś
    czym się martwić.
    Ja mam E i tak właśnie robię.

  • 3. Data: 2006-08-23 10:42:54
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    Pracodawca nie ma żadnego prawa (ani tym bardziej obowiązku) wiedzieć
    dlaczego otrzymałeś kategorię D lub E.
    Jeśli chce to niech kontaktuje się z WKU, ale w sprawie twojego zdrowia na
    pewno nikt z nim nie będzie dyskutować...

    Podaję link, który może wiele rozjaśnić w tej kwestii:

    http://www.giodo.gov.pl/152/id_art/770/j/pl/

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-08-23 13:15:41
    Od: "Bruno26" <adam@(wywalto)bremer.pl>

    Użytkownik "Kacpeer" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaka była podstawa medyczna do przyznania kategorii D ?
    >
    > Czy WKU odpowiada na wniosek pracodawcy w formie: stosunek do służby jest

    Przede wszystkim przy kategorii innej niz. A powinieneś mieć podstawe
    prawną, śledząc te paragrafy mozna orientacyjnie sprawdzić o co chodziło.
    A WKU nie może podawać danych na temat twojego stanu zdrowia.

  • 5. Data: 2006-08-23 18:39:36
    Od: "Kacpeer" <p...@o...pl>

    > Podaję link, który może wiele rozjaśnić w tej kwestii:
    >
    > http://www.giodo.gov.pl/152/id_art/770/j/pl/
    >
    > Pozdrawiam

    W 100% o to mi chodziło. Dzięki za szybką odpowiedź!