PracaGrupypl.praca.dyskusje › lektor- umowa o dzieło czy zlecenie?

  • 1. Data: 2006-08-23 10:45:31
    Temat: lektor- umowa o dzieło czy zlecenie?
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    Witam,
    niedawno pytałam tutaj na grupie jak to jest z
    pracą nauczyciela w państwowej szkole.
    Jako że zarobki moje będą najniższe z możliwych ;]
    chciałabym sobie popołudniami
    dorabiać jako lektor języka angielskiego w
    prywatnej szkole językowej. I teraz mam
    2 pytanka:
    1) czy pracodawca w szkole publicznej nie będzie
    mieć żadnych zastrzeżeń do mojego
    "dorabiania"?
    2) jaki rodzaj umowy jest korzystniejszy? o dzieło
    czy zlecenie?
    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam serdecznie!

  • 2. Data: 2006-08-23 11:05:09
    Temat: Re: lektor- umowa o dzieło czy zlecenie?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu KwiaTuszeK porozsypywal nastepujace haczki:
    > 1) czy pracodawca w szkole publicznej nie będzie
    > mieć żadnych zastrzeżeń do mojego
    > "dorabiania"?
    Nie musi nawet o tym wiedziec. Jesli to tylko nie bedzie wplywalo na
    Twoja prace w szkole. Zauwaz ze duza czesc nauczycieli dorabia
    > 2) jaki rodzaj umowy jest korzystniejszy? o dzieło
    > czy zlecenie?
    umowa o dzielo
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-08-23 11:43:51
    Od: "ula" <u...@o...pl>

    > umowa o dzielo

    umowa o dzieło może i jest korzystniejsza, ale na jakie "dzieło" (które
    można zobaczyć i dotknąć) podpisana byłaby umowa?

    ula

  • 4. Data: 2006-08-23 11:48:04
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    Użytkownik "ula" <u...@o...pl>
    napisał:
    > umowa o dzieło może i jest korzystniejsza, ale
    > na jakie "dzieło" (które można zobaczyć i
    > dotknąć) podpisana byłaby umowa?

    dziękuję bardzo za odpowiedzi
    Już raz pracowałam jako lektor na umowę o dzieło i
    cały czas byłam
    pewna że jest to umowa na zlecenie ;) bo też
    myślałam w taki sposób...
    a jednak można :)

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2006-08-23 11:55:38
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "KwiaTuszeK" <o...@o...pl> wrote in

> [...]
    > Już raz pracowałam jako lektor na umowę o dzieło i
    > cały czas byłam
    > pewna że jest to umowa na zlecenie ;) bo też

    tak - tylko ze tutaj nie rozchodzi sie o to, czy taka umowe mozna
    podpisac, bo wszystko mozna podpisac; problem w tym, czy ta umowa
    bedzie zgodna z przepisami; jezeli nie bedzie a jednoczesnie dana
    forma spowoduje korzysc dla Ciebie (np. poprzez mniejsze podatki)
    to widze tutaj wielka szanse dla urzedu skarbowego;

    pzdrv;
    adas;

  • 6. Data: 2006-08-23 11:56:51
    Od: "Irving Washington" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    Użytkownik "ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > umowa o dzieło może i jest korzystniejsza, ale na jakie "dzieło" (które
    > można zobaczyć i dotknąć) podpisana byłaby umowa?
    dzieło polegające na przygotowaniu materiałów skzoleniowych, opracowaniu i
    przeprowadzeniu autorskiego wykładu. Podatek o połowę mniejszy.

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2006-08-23 12:05:11
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl>
    napisał:
> [...]
    > bedzie zgodna z przepisami; jezeli nie bedzie a
    > jednoczesnie dana
    > forma spowoduje korzysc dla Ciebie (np. poprzez

    czy to znaczy, że później mogą mi coś jeszcze
    potrącić??
    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2006-08-23 12:05:14
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    > dzieło polegające na przygotowaniu materiałów skzoleniowych, opracowaniu
    > przeprowadzeniu autorskiego wykładu. Podatek o połowę mniejszy.

    i wg Ciebie kazde przeprowadzenie wykladu (nie pierwsze) jest dzielem?

  • 9. Data: 2006-08-23 12:11:27
    Od: "Irving Washington" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    Użytkownik "Zapracowany" <d...@j...karuzela> napisał w wiadomości
    > i wg Ciebie kazde przeprowadzenie wykladu (nie pierwsze) jest dzielem?
    Nie wiem, ale od dawna się tak rozliczam z firmami i fiskus ani razu nie
    miał pretensji.

    pozdr.
    m.

  • 10. Data: 2006-08-23 12:17:33
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    Zapracowany napisał(a):

    > i wg Ciebie kazde przeprowadzenie wykladu (nie pierwsze) jest dzielem?

    Niestety, nie jest :( Podobnie jak szkolenia - przeprowadzone wg
    autorskiego planu po raz pierwszy - są, po raz drugi już nie (gdzieś w
    okolicach kwietnia było bodaj w Gazecie Prawnej o tym - kobieta
    procesowała się z US o to i przegrała - uznano jej za dzieło tylko
    pierwszy z wykładów, a miała ich chyba 12, dla różnych grup).

    Mało tego - jeżeli program nauczania jest opracowywany na podstawie
    jakiegoś planu dostarczonego przez szkołę/ministerstwo, to i pierwszy
    raz prowadzony wykład może być zakwestionowany, jako praca w "znacznej
    mierze odtwórcza, a nie twórcza"...

    Jest to pole do popisu nie tylko dla US, ale również dla ZUS (od umowy
    zlecenia ZUS jest odprowadzany). Na dodatek nadal odpowiadają obie
    strony - czyli nie tylko pracodawca, który taką umowę przygotował, ale
    także pracownik, który ją podpisał...

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka