PracaGrupypl.praca.dyskusje › opłata za używanie sam. służbowego

  • 1. Data: 2006-08-23 09:39:31
    Temat: opłata za używanie sam. służbowego
    Od: "Mysliwy" <m...@v...pl>

    Witam Grupowiczów,

    przeszukałem archiwum grupy, ale nie znalazłem odpowiedzi.

    Pracodawca udostępnił mi samochód służbowy do użytku prywatnego. Podpisałem
    pismo, że zobowiazuję się pokrywać 200 pln/m-ąc tytułem użytkowania pojazdu.
    Jednakże księgowa nie potrącała owej kwoty przez pół roku. Teraz moje
    wynagrodzenie zostaje obciążone za cały okres. Pytanie, czy jest to zgodne
    z prawem?

    Pozdrawiam @ll
    Mysliwy

  • 2. Data: 2006-08-23 09:44:31
    Temat: Re: opłata za używanie sam. służbowego
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Mysliwy wrote:
> [...]
    > Jednakże księgowa nie potrącała owej kwoty przez pół roku. Teraz moje
    > wynagrodzenie zostaje obciążone za cały okres. Pytanie, czy jest to zgodne

    Skoro podpisales taka umowe...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-08-23 10:05:51
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Jednakże księgowa nie potrącała owej kwoty przez pół roku. Teraz moje
    > wynagrodzenie zostaje obciążone za cały okres. Pytanie, czy jest to

    no to ja bym się o to szarpał, bo to księgowa (pracodawca) nie dopełniła
    obowiązku. Ty podpisałeś umowę. Jeżeli w umowie pisze że 200 zł/m-c
    potrącane miesięcznie (co miesiąc), to potrącenie 1200 zł jednorazowo jest
    niezgodne z umową i nie wynika z Twojego zaniedbania czy innych przyczyn ale
    z zaniedbania obowiązków przez innego pracownika / dział. Niech więc teraz
    sam za to płaci. Moim zdaniem jest się o co szarpać.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2006-08-23 13:46:03
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale z zaniedbania obowiązków przez innego pracownika / dział. Niech więc
    > teraz sam za to płaci. Moim zdaniem jest się o co szarpać.

    Moim zdaniem jak sie bedzie za mocno szarpał moga mu zaczac uprzykkszac
    zycie.
    zalezy w jakiej firmie pracuje (mala czy duza)
    zalezy jakie ma uklady tam i jakie powazanie ale skoro podpisal to i tak
    musi splacic.

    najlepiej niech idzie do tej ksiegowej i sprawe wyjasni
    tak bedzie najlepiej

  • 5. Data: 2006-08-23 13:48:26
    Od: "rs" <r...@w...pl>

> [...]
    > ale z zaniedbania obowiązków przez innego pracownika / dział. Niech więc
    > teraz sam za to płaci. Moim zdaniem jest się o co szarpać.

    wlasciwie nie wiadomo o co ma teraz sie klocic
    co za roznica czy beda mu odejmowac co miesiac 200 zl czy po pol roku
    wiedzial ze bedzie musial splacic bo podpisywal
    skoro po pierwszym miesiacu dostal normalna pensje nie obciazona trzeba bylo
    uderzac od razu do ksiegowej

    ale oczywiscie zaniedbanie jest zdecydowanie po stronie
    pracodawcy(ksiegowej) skoro jest tak jak mowi czyli ze podpisywal ze co
    miesiac bedzie obciazany...

  • 6. Data: 2006-08-23 13:58:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    rs wrote:
> [...]
    > wiedzial ze bedzie musial splacic bo podpisywal
    > skoro po pierwszym miesiacu dostal normalna pensje nie obciazona trzeba bylo

    Znaczy przedpiszca ma o tyle racje, ze skoro to bylo zaniedbanie ze
    strony pracodawcy to jest mozliwosc wywalczenia rozlozenia sobie tego w
    czasie... wiec miast zaplacic teraz 1200zl bedzie placil po te 200 przez
    nastepne pol roku, czyli w sumie po 400...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2006-08-23 18:30:53
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Przecież korzystałeś z tego samochodu do celów prywatnych, więc na czym polega
    twój problem ?
    Jeśli ta zalegość powstała nie z twojej winy, to raczej sugeruję negocjowac,
    żeby ci potrącali ratami. I oczywiście nie moga ci naliczyć żadnych odsetek.