PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawdziwe zarobki informatyków w Polsce ? › Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    From: "Szymon" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    Date: Tue, 9 May 2006 13:05:34 +0200

    Bardzo mnie ciekawi ile zarabia naprawdę informatyk, programista czy
    administrator, freelancer w Polsce.
    Skąd moje pytanie ?
    Nie wiem czy ja jestem taki niezaradny czy ten kraj jest poprostu chory ?
    Dobra nie było pytania bo się patrioci odezwą, ale co to za kraj co nie
    potrafi obywatelowi pracy nawet zaoferować(odp. Polska).

    Mam 25 lat programuję w kilku językach bardzo dobrze i naprawde jest mało
    rzeczy, których nie robiłem zaczynając od programowania grafiki w
    assemblerze, konfiguracje usług zabezpieczenia serwerów linuksowych do
    ostatnio modnych cms-ów, sklepów itp rzeczy.

    Podobno jest zapotrzebowanie na informatyków, programistów itp
    Z tego co widzę zapotrzebowanie jest ale zarobki sa poprostu upokarzające i
    ja się na nie nie godze i gdyby inni nie niszczyli sobie oczu za 800 zł
    netto Polska nie byłaby takim dziodoskim krajem jak jest,a do czego sami
    doprowadziliśmy.

    Byłem na rozmowanie u około 15 firm(z czego 3 duże z bardzo silna pozycja
    rynkową nawet na świecie) i tylko jedna zaproponowała mi 3,5 tys zł (W-wa)
    reszta to 1000 zł, a za 1000 to moge sobie jedynie mieszkanie w w-wie
    wynając. I to bez luksusów.

    Nie spotkałem sie jeszcze z projektem, którego nie byłbym w stanie wykonać,
    a niestety pieniędzy nadal nie mam.
    W rzeczywistości zarobię jakieś 1000-1500 zł jako freelancer.
    Ludzie tak strasznie schodza z cen, że zastanawiam się czy nie zmienić
    branży na układanie kostki naprzykład. (2000 zł dostanę a się napewno mniej
    zmęczę niż jako programista).

    A tak naprawde zamierzam stąd wyjechać zgarnąc całą rodzinę i zapomnieć, że
    się tu urodziłem.
    Jesli trzeba bedzie zmienię obywatelstwo aby nie płacić jeszcze moich
    pieniędzy krajowi, który na to nie zasługuje i cieszyłbym się gdyby kazdy
    tak zrobił.
    Byc może wróce jak się coś zmieni choć się na to nie zapowiada w najblizszym
    czasie.

    Jesli jest ktoś kto sie podzieli swoimi PRAWDZIWYMI zarobakami zachęcam:

    Szymon