PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?

  • 11. Data: 2006-05-09 16:52:53
    Temat: Re: Prawdziwe zarobki informatyków w Polsce ?
    Od: "Szymon" <s...@p...onet.pl>

    Szczerze portfolio mam wyśmienite i projekty naprawdę są niezle i
    dopracowane do końca.
    Zainteresowane firmy odpowiadają w ciągu 30 minut od przesłania cv ale co z
    tego jak nie są mi w stanie zaproponowac nic ponad powiedzmy 1000-15000 zł
    no w porywach może 2000 zł. A za taką sumę naprawde nie jestem w stanie
    wyjechac do innego miasta i wyżyć nie mówiąc juz o odłożeniu czegokolwiek. A
    człowiek wiecznie młody nie będzie i jak do 30-tki nie będe nosił okularów
    to będę szczęśliwy. Praca programisty jest naprawde ciężka mimo tego iż jak
    mi ktoś powiedział "czemy ty jesteś zmęczony skoro tylko siedzisz przed
    komputerem".
    Naprawdę zastanawiam się czy nie jest lepiej wstac rano i iść układać
    kostkę, po południu napić się piwa i mieć wszystko gdzieś. A taki robi się
    nasz kraj bo niszczy całą inteligentną i ambitną młodzież, która chce coś
    zmienić, a nawet studiować nie może jak im nikt w tym nie pomoże.Dno !!!

  • 12. Data: 2006-05-09 17:10:58
    Od: "martin" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Ina" <i...@b...pl> napisał w wiadomości

    > W ciagu 2 lat pracowalam w 3 firmach, ktore do tej pory bezskutecznie
    > szukaly
    > programistow Perl/PHP
    >
    > W firmie, w ktorej pracuje obecnie zarabiam 4k netto
    pytam z cieawosci. jakie miasto i czy firma raczej z malych czy duzych

    pozdrawiam,
    m.

  • 13. Data: 2006-05-09 18:07:31
    Od: "Szymon" <s...@p...onet.pl>

    Pracowałem jako administrator.Robiłem niemal wszystko.
    Obsługa serwerów na linuksie,Netware,samba,lpg, programy
    ksęgowe,programowanie, konfiguracja usług itp i dano mi niewiele ponad
    podstawę.
    Byłem świeżo po studiach więc ten błąd sobie wybaczam.
    Firma zatrudniała niemal 200 osób, sieć raczej mała (40 komputerów)
    Miejscowość raczej nieduża max 30 tys ludzi.
    Przyznaje mieszkam w środku 5 tys. miejscowosci gdzie tp nawet nie potrafi
    doprowadzić łącza choć mieszkam w centrum. Na szczeście istnieje jeszcze coś
    takie jak łącze bezprzewodowe i iplus bo juz wogóle nic by się nie dało
    robić.

    Oczywiście nie szukam pracy w mojej miejscowosci bo to mogłoby tylko
    wzbudzic śmiech.
    (i nie mieszkam na wschodzie wbrew pozorom) ale w dużych miastach. Może mam
    poprostu pecha. nie wiem.

  • 14. Data: 2006-05-09 18:15:42
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > ale co to za kraj co nie
    > potrafi obywatelowi pracy nawet zaoferować(odp. Polska).
    Polska nie jest od szukania Tobie pracy. Komuna skończyła się dawno.

    > i gdyby inni nie niszczyli sobie oczu za 800 zł netto
    W jakim mieście ?

    > Polska nie byłaby takim dziodoskim krajem jak jest,a do czego sami
    > doprowadziliśmy.
    A gnojenie rynku przez "biznesmenów" - buraków to inna kwestia

    > Byłem na rozmowanie u około 15 firm(z czego 3 duże z bardzo silna pozycja
    > rynkową nawet na świecie) i tylko jedna zaproponowała mi 3,5 tys zł (W-wa)
    Na dzień dobry to sporo. Chyba że to firma Ciebie znalazła, to można mówić o
    wyższych stawkach.

    > reszta to 1000 zł,
    Takie firmy są od tego, by się u nich pośmiać na rozmowie. Omija się je po
    prostu.

    > Ludzie tak strasznie schodza z cen,
    Zależy, jakie projekty firma łapie. Często jest tak - a doświadczy łem tego na
    własnej skórze, że dla jednej szczytem marzeń będzie złapanie oferty za
    pieniądze, przy których inna (poważna) nawet do przetargu nie startuje.
    Szanująca się firma potrafi się cenić. A niestety w nieszanującycych się też
    miałem okazję pracować i wiem, jak ciągną rynek w dół - przyzwyczajają klientów,
    że może być gównianie, ale tanio.

  • 15. Data: 2006-05-09 18:28:21
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Hmmm a widzi sie tyle artykulow w ktorych pracodawcy narzekaja na brak
    > specjalistow...
    Bo specjalistów brakuje. Gadałem ostatnio z kolegą z firmy (Warszawa), który
    przyjechał z Olsztyna. Niby spore miasto, ale poważnych firm tam nie ma. Kto
    mógł, dawno wyjechał za lepszą pracą. A tym, którzy pozostali, płaci się
    adekwatnie do umiejętności - czyli niewiele. Z tego co mówił, to nawet kogoś ze
    studiami ciężko znaleźć. A niestety, lokalnych firm, które nie mają bądź
    ambicji, bądź raczej zdolności do tego by się wybić na szerszy rynek jest sporo.
    I ich neistety nie będzie stać na zatrudnienie doświadczonych pracowników, póki
    będa kręcić się wokół niskobudżetowych projektów

  • 16. Data: 2006-05-09 18:32:21
    Od: "Vlad the Ripper" <o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami>

> [...]
    > wzbudzic śmiech.
    > (i nie mieszkam na wschodzie wbrew pozorom) ale w dużych miastach. Może
    Masz chyba wielkiego pecha. Mi zaproponowano kiedyś 2kzł/mc za pracę w
    hepldesku, a jestem studentem 4-tego roku i to nawet nie informatyki. Wydaje
    mi się że w Wawie jako programista tak dobry jak to opisujesz powinieneś
    spokojnie 3,5 - 4 kzł zarobić

    --
    Vlad the Ripper o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami
    gg : 05214126 http://os64.webpark.pl

  • 17. Data: 2006-05-09 18:33:54
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > chodzi o to ze to w Lodzi duzo dla osoby z doswiadczeniem, Jak troche
    > pochodzilbys po rozmowach to bys sie przekonal :)
    Coś w tym jest co piszesz. Gdy rypła mi się nagle praca w pewnej firmie w
    Trójmieście, wysłałem aplikację między innymi do firmy z Gdyni oraz do firmy z
    Warszawy, na stanowisko programisty Delphi. Na rozmowie w Gdyni miałem wrażenie,
    że to ja mam więcej do powiedzenia o tej firmie niz koleś, który przeprowadzał
    rektutację :] Gdy rzuciłem kwotę 2500 netto zaczęli się śmiać i stwierdzili, że
    u nich nikt tyle nie zarabia. W Warszawie rzuciłem kwotę sporo wyższą i dostałem
    bez problemu. Tylko, że w Warszawie pracuję przy projektach o budżecie takim, o
    jakim firma z Gdyni może tylko pośnić.

  • 18. Data: 2006-05-09 18:35:45
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > A za taką sumę naprawde nie jestem w stanie wyjechac do innego miasta
    O jakich miastach mówimy ?

  • 19. Data: 2006-05-09 18:38:02
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > jak wykalkulowalem to się okazało że pracodawca tytułem zatrudnienia
    > mnie ponosił miesięczne koszty 2800 z groszami wiec całkiem sporo a ja
    > wiecznie niezadowolony z zarobków
    To zależy, czy to co zrobisz w ciągu miesiąca sprzeda za 20 tys, 200 tys, czy
    schowa do szuflady a 2800 wysupła z innych przychodów

  • 20. Data: 2006-05-09 18:40:14
    Od: "pytajacy" <b...@n...ma>

    dobry programista javy (j2ee i mnosto innych hibernate, struc ...) - 3 netto
    (umowa o prace)
    tester oprogramowania - ok 2,8 netto
    pomocnik admina (okolice 150 osob) - 2 netto

    1 praca, doswiadczenie glownie akademickie
    ludzie rzeczywiscie dobrzy w tym co robia

    wawa

    aby niepotrzebnie nie jexdzic na te rozmowy proponuje wpisac pozycje
    "oczekiwane wynagrodzenie = xxxx netto"

    pzdr

    lukasz