PracaGrupypl.praca.dyskusje › GDZIE NAJLEPIEJ - dodatkowa praca w "soboto-wieczór" i/lub niedziele?

  • 1. Data: 2009-09-22 22:17:40
    Temat: GDZIE NAJLEPIEJ - dodatkowa praca w "soboto-wieczór" i/lub niedziele?
    Od: darr <l...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    W dużym uproszczeniu chodzi mi o to, że pomimo całotygodniowej pracy
    na etacie (ostatnio też czasami dodatkowo extra w soboty do 13-14}
    chciałbym podjąc dodatkową pracę w weekend. Obawiam się jednak, że
    większośc poważnych firm uzna, iż taki weekendowy pracownik mógłby byc
    dla nich mało wydajny z powodu przepracowania czy też powiedzmy braku
    wypoczynku sobotnio - niedzielnego. Ja się tego nie obawiam, ponieważ
    pracuję w tygodniu po 8-9 godzin dziennie i do tego jeszcze od 10
    (jako sprzedawca, choc to chyba nie aż tak istotne). Po prostu bardzo
    potrzebuję kasy, a wiem że jak jej sobie sam nie zarobię, to mi z
    nieba nie poleci.

    Stąd moje pytanie - czy orientujecie się państwo, kto ewentualnie (w
    jakiej branży, na podstawie jakich przepisów) byłby skłonny pójśc na
    tego typu układ? Żeby było ciekawiej, do dużego miasta (Poznań) mam 60
    km i aby miało sens dojeżdżac musiałaby to byc praca po kilkanaście
    godzin jednocześnie - mogę byc sprzedawcą, kierowcą, ewentualnie coś
    pisac lub redagowac (to ostatnie bez doświadczenia).

    Mam naprawdę silną motywację i bardzo potrzebuję takiej dodatkowej
    pracy. Mam żonę na rencie socjalnej i dziecko, które za rok pójdzie do
    przedszkola, mieszkanie do remontu, a do tego jeszcze wspólne życie
    rozpoczynaliśmy od kredytów, które teraz dają się we znaki. Byłbym
    więc wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    darr

  • 2. Data: 2009-09-22 22:38:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    p.googlegroups.com darr
    <l...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > rozpoczynaliśmy od kredytów, które teraz dają się we znaki. Byłbym
    > więc wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
    Również swego czasu byłem na dorobku. Pracowałem na etacie ale to nie
    zapewniało satysfakcjonującego mnie dochodu.
    Oczywiście nie byłem na tyle głupi, aby w tej sytuacji zakładać rodzinę,
    robić dziecko i zaciągać kredyty.
    Uznałem, że najpierw, jako człowiek rozsądny i odpowiedzialny zapewnię sobie
    określoną bazę materialną i finansowe bezpieczeństwo. Dodatkowe finanse
    zapewniłem więc sobie prowadząc atrakcyjne (wówczas, czyli ładnych kilka
    lat temu) weekendowe szkolenia i wykłady. Jest to niezłe IMO rozwiązanie,
    jego wadą jest to, że trzeba coś sensownego umieć, mieć wiedzę na którą jest
    zapotrzebowanie.
    Innym pomysłem (wygodnym organizacyjnie) są tłumaczenia (też robiłem), ale
    tu potrzebna znajomość języka (języków), a nie cen pietruszki czy
    umiejętność zmiany biegów.
    A może znasz się na czynnościach przydatnych przy remontach skoro masz chatę
    do remontu?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-09-22 23:16:28
    Od: darr <l...@p...onet.pl>

    On 23 Wrz, 00:38, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > zapewniało satysfakcjonującego mnie dochodu.
    > Oczywiście nie byłem na tyle głupi, aby w tej sytuacji zakładać rodzinę,

    Dziękuję za sugestie, nie stanowią one jednak odpowiedzi na moje
    pytanie. Dochód mam akurat satysfakcjonujący, lecz potrzeby nieco
    wygórowane (i chcę sobie na nie UCZCIWIE zarobic - to chyba nie aż tak
    wiele?)

> [...]
    > umiejętność zmiany biegów.
    > A może znasz się na czynnościach przydatnych przy remontach skoro masz chatę

    Nie znam niestety cen pietruszki, lecz jedynie ceny i asortyment z
    branży części samochodowych. Nie znam również biegle języków obcych
    ani nie posiadam takich umiejętności remontowo - naprawczych, za które
    mógłbym brac pieniądze, więc to odpada. Tym niemniej dzięki za
    wszelkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    darr

  • 4. Data: 2009-09-22 23:37:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    p.googlegroups.com darr
    <l...@p...onet.pl> pisze:

    > Dziękuję za sugestie, nie stanowią one jednak odpowiedzi na moje
    > pytanie.
    Trudno.
    Czego się spodziewałeś?
    Adresu do weekendowego pracodawcy nie mogącego się doczekać aby cię
    zatrudnić?

    > Dochód mam akurat satysfakcjonujący, lecz potrzeby nieco
    > wygórowane (i chcę sobie na nie UCZCIWIE zarobic - to chyba nie aż tak
    > wiele?)
    Nie mam pojęcia, skoro dochód cię satysfakcjonuje to czego właściwie chcesz?

    > Nie znam niestety cen pietruszki, lecz jedynie ceny i asortyment z
    > branży części samochodowych.
    Metafora. Pisałeś, że możesz być sprzedawcą.

    > Nie znam również biegle języków obcych
    > ani nie posiadam takich umiejętności remontowo - naprawczych, za które
    > mógłbym brac pieniądze, więc to odpada.
    A umiesz COKOKOLWIEK pożytecznego??
    (zaciąganie kredytów i robienie dzieci się nie liczy)

    > Tym niemniej dzięki za wszelkie podpowiedzi.
    Com mógł, tom napisał.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-09-22 23:56:39
    Od: darr <l...@p...onet.pl>

    On 23 Wrz, 01:37, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > <l...@p...onet.pl> pisze:
    >
    > Czego się spodziewałeś?
    > Adresu do weekendowego pracodawcy nie mogącego się doczekać aby cię

    Napisałem to w pierwszej mojej wypowiedzi. Przeczytaj proszę jeszcze
    raz, uważnie.

    > Nie mam pojęcia, skoro dochód cię satysfakcjonuje to czego właściwie chcesz?

    Czy ja naprawdę muszę komuś tu tłumaczyc z jakiego powodu chce sobie
    dorobic?

    <...ciach...>

    > Metafora. Pisałeś, że możesz być sprzedawcą

    Wiem o tym, określiłem orientacyjnie co mniej więcej mógłbym/chciałbym
    robic, a odpowiedziałem Tobie wprost i dosłownie (celowo - nie pytaj
    dlaczego). Ta grupa nie jest miejscem, w którym zamieszcza się anonse
    w stylu "dajcie mi pracę..." i nie taki był mój cel, a tak właśnie
    mnie chyba zrozumiałeś.

    > A umiesz COKOKOLWIEK pożytecznego??
    > (zaciąganie kredytów i robienie dzieci się nie liczy)

    Zaczepki szukasz, Panie Kolego...

  • 6. Data: 2009-09-23 07:04:56
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 2009-09-23 01:37, Jotte wrote:
    > A umiesz COKOKOLWIEK pożytecznego??
    > (zaciąganie kredytów i robienie dzieci się nie liczy)

    To się nazywa bezczelność.

    --
    Piotr Piwko
    http://www.embedded-engineering.pl/

  • 7. Data: 2009-09-23 08:45:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie

  • 8. Data: 2009-09-23 08:53:30
    Od: yaro <y...@y...pl>

    > Zaczepki szukasz, Panie Kolego...

    Wiesz ... pewnie Panu Jotte akurat na tej plaszczyznie nie wychodzi ...
    Wiec nie przejmuj sie zaczepkami, bo sa ewidentnie nie na miejscu

    --
    yaro

  • 9. Data: 2009-09-23 10:23:43
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 22 Sep 2009 15:17:40 -0700 (PDT), darr napisał(a):

    > W dużym uproszczeniu chodzi mi o to, że pomimo całotygodniowej pracy
    > na etacie (ostatnio też czasami dodatkowo extra w soboty do 13-14}
    > chciałbym podjąc dodatkową pracę w weekend.

    Etatu nie dostaniesz, to jasne ;)

    Weekendowa praca kojarzy mi się raczej z wykonywaniem zleceń czy dzieł,
    jeśli coś się konkretnego i porządanego potrafi, albo pracami
    "studenckimi". Bo w weekend to można w budce z kebabem posiedzieć, tudzież
    lody nad jeziorem sprzedawać. Spróbować można też w kinach.

    Wszystkie powyższe to prace o raczej niskim dochodzie, zwłaszcza przy
    ograniczonej ilości czasu, ale nie wiemy jakich dochodów oczekujesz.

    O solidną pracę w godzinach okołoweekendowych będzie ciężko, ja bym się
    rozglądał za zleceniami w interesujących mnie branżach, albo telepracą.
    Dajmy, redagowanie tekstów do gazet czy portali internetowych - ale tu też
    trzeba wiedzy i doświadczeń.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2009-09-23 12:14:35
    Od: darr <l...@p...onet.pl>

    On 23 Wrz, 12:23, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > Weekendowa praca kojarzy mi się raczej z wykonywaniem zleceń czy dzieł,
    > jeśli coś się konkretnego i porządanego potrafi, albo pracami

    Interesowałoby mnie raczej coś w rodzaju pracy w hurtowni czy też
    jakimś sklepie bądź markecie. Tylko właśnie, tego typu prace mogą być
    raczej niedostępne na "etat niedzielny", a wszelkie prace pomocnicze
    są najczęściej nie warte poświęcenia weekendu z rodziną.

    > Wszystkie powyższe to prace o raczej niskim dochodzie, zwłaszcza przy
    > ograniczonej ilości czasu, ale nie wiemy jakich dochodów oczekujesz.

    Ot i właśnie... W pewnej sprawie jeden z Twoich przedmówców miał rację
    - bez jakiejś konkretnej, wyuczonej umiejętności czy też nabytej
    wiedzy fachowej trudno o coś dodatkowego, zwłaszcza na własną rękę.

    > Dajmy, redagowanie tekstów do gazet czy portali internetowych - ale tu też
    > trzeba wiedzy i doświadczeń.

    Coś takiego również rozważałem, lecz raczej jako powiedzmy "wolny
    strzelec", doświadczenia (udokumentowanego) tu niestety nie posiadam
    choć sądzę, że coś tam napisać bym potrafił. Tylko tu już całkiem nie
    wiem jak się zabrać za szukanie czegoś takiego - po redakcjach chyba
    musiałbym podzwonić i popytać.

    Thx, pozdr.