PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kwota zarobkow w ogloszeniu

  • 1. Data: 2009-09-22 18:35:08
    Temat: Kwota zarobkow w ogloszeniu
    Od: "Adam" <n...@a...com>

    Hej, mam pytanko. Na jobexpress podali ostatnio w ogloszeniu wynagrodzenie
    2500-3500.
    Nie ma informacji czy to brutto czy netto. Czyli jak nie ma to pewnie
    brutto, czy tez tak naprawde to po prostu w tym momencie nie wiadomo i moze
    byc i brutto i netto?
    Adam

  • 2. Data: 2009-09-22 18:43:43
    Temat: Re: Kwota zarobkow w ogloszeniu
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > Nie ma informacji czy to brutto czy netto. Czyli jak nie ma to pewnie
    > brutto, czy tez tak naprawde to po prostu w tym momencie nie wiadomo i

    jak 3500 to netto, jak 2500 to brutto.
    Lemat
    easyISP jest spam friendly - utrzymuje notorycznego spamera polandexport /
    ipeik / netex-sterling, pomóżcie ich przekonać nie wykupując u nich
    hostingu.

  • 3. Data: 2009-09-22 18:44:51
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie ma informacji czy to brutto czy netto. Czyli jak nie ma to pewnie
    > brutto, czy tez tak naprawde to po prostu w tym momencie nie wiadomo i

    Wynagrodzenie zawsze jest podawane brutto. To że płacisz z tego składki
    i podatek to Twoja sprawa nie pracodawcy. Jeśli ktoś podaje
    wynagrodzenie netto to jest co najmniej niepoważny nie wiedząc komu
    będzie płacił i w jaki sposób będzie obliczał jego wynagrodzenie. Koszt
    tej samej kwoty netto może być przecież różny w przypadku różnych osób.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 4. Data: 2009-09-22 18:54:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pe.Ka pisze:
> [...]
    > będzie płacił i w jaki sposób będzie obliczał jego wynagrodzenie. Koszt
    > tej samej kwoty netto może być przecież różny w przypadku różnych osób.

    Niemniej jednak różnica pomiędzy różnymi pracownikami nie jest bardzo
    duża. Poza tym jeśli pracodawca chce dać 2500zł netto, to tyle może dać,
    bez względu na to z jakimi innymi ubezpieczeniami i podatkami może się
    to wiązać.

    Zatem podawanie kwot netto nie jest takie nielogiczne, jak się na
    początku wydaje.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-09-22 20:04:49
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Lemat" napisał:
    > jak 3500 to netto, jak 2500 to brutto.

    skąd to 2500?
    a nie będzie to przypadkiem gdzieś w okolicy 50% brutto, czyli jakieś
    1800zł?:O)

  • 6. Data: 2009-09-22 20:07:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9b5h8$bk6$1@atlantis.news.neostrada.pl Adam
    <n...@a...com> pisze:

> [...]
    > Nie ma informacji czy to brutto czy netto. Czyli jak nie ma to pewnie
    > brutto, czy tez tak naprawde to po prostu w tym momencie nie wiadomo i
    Należy przyjąć, że brutto bo tak się prawidłowo podaje (no i przynajmniej
    ew. rozczarowanie będzie in plus ;)).
    Bardziej myślący pracodawca mógłby wziąć pod uwagę, że w naszych obecnych
    okolicznościach mądrze byłoby to doprecyzować, w końcu to zadna fatyga.
    Ale i tak coś drgnęło - zaczynają podawać wynagrodzenia, może nabierają
    podstaw kultury biznesowej?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-09-22 21:45:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Niemniej jednak różnica pomiędzy różnymi pracownikami nie jest bardzo
    > duża.

    Jest, chyba że uważasz że różnice występują na poziomie ryczałtowych
    kosztów standardowych i podwyższonych. Poza tym kwota netto np. przy
    pracach związanych z prawami autorskimi jest nie do wyliczenia zanim
    dany miesiąc się nie skończy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-09-22 21:52:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > kosztów standardowych i podwyższonych. Poza tym kwota netto np. przy
    > pracach związanych z prawami autorskimi jest nie do wyliczenia zanim

    Miałem na myśli standardowe umowy o pracę, które co najwyżej różnią
    się KUP albo kwotą wolną, w ostateczności progiem podatkowym. Zresztą to
    problem pracodawcy - jeśli zależy mu, aby pracownik dostawał stałą kwotę
    netto, to może tak zrobić.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-09-22 23:28:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > się KUP albo kwotą wolną, w ostateczności progiem podatkowym. Zresztą to
    > problem pracodawcy - jeśli zależy mu, aby pracownik dostawał stałą kwotę

    Jeśli się pracodawca z pracownikiem umówią na kwotę netto, to każda
    dozwolona metoda liczenia kosztów podatkowych będzie korzyścią
    dla pracodawcy. Jesteś pewny, że to jest takie korzystne dla
    pracownika?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-09-23 10:17:20
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 22 Sep 2009 20:35:08 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > Nie ma informacji czy to brutto czy netto. Czyli jak nie ma to pewnie
    > brutto, czy tez tak naprawde to po prostu w tym momencie nie wiadomo i moze

    Generalnie jeśliby miało być netto, to byłoby to zaznaczone w ogłoszeniu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net