PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca << (Programista z FCE a bez FCE)

  • 1. Data: 2003-08-31 23:32:04
    Temat: Pracodawca << (Programista z FCE a bez FCE)
    Od: "Bach" <b...@n...poczta.gazeta.pl>

    Cześć właśnie się zastanawiam jak ważny jest dla programisty certyfikat z
    języka.
    Angielski znam dobrze , bez problemu czytam dokumentację , piszę angielskie
    komentarze do kodu, czytam angielskie arty itp. na maturze(ustnej) dostałem
    nawet 5 :).
    Teraz rozważam zrobienie FCE , ale że BARDZO nie lubię uczyć się języków
    obcych
    (kuć słówek, chodzić na kursy) to zwlekam z tym jak mogę :) , stąd też
    pewnie
    to pytanie.
    Więc do rzeczy : Czy pracodawca szukający programisty zwróci uwagę
    na FCE , jakie to będzie miało znaczenie ? Czy jest to standard jaki
    programista
    wychodząc z uczelni powinien na dorobku posiadać FCE ? czy może można to
    sobie zlać,
    i jak napiszę np. w CV że znam język to też będzie dobrze ?
    Mowa oczywiście o pracy w Polsce bo wybierając się na zachód pewnie trzeba
    mieć
    jakiś lepszy certyfikat ? trzeba ?

    pozdr. bach
    bach2k.republika.pl

  • 2. Data: 2003-09-01 06:29:41
    Temat: Re: Pracodawca << (Programista z FCE a bez FCE)
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    Użytkownik "Bach" <b...@n...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Cześć właśnie się zastanawiam jak ważny jest dla programisty certyfikat z
    > języka.
    Prawda jest taka ze kiedy napiszesz ze znasz język na takim to a takim
    poziomie i podeprzesz się stosownym certyfikatem jest to dla pracodawcy
    zapewnienie ze znasz ten język i przedstawiasz sobą jakis poziom.

    pozdrawiam

    --
    wondoł
    GG 2648917

    ---

  • 3. Data: 2003-09-01 07:25:41
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "wondoł" <y...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > poziomie i podeprzesz się stosownym certyfikatem jest to dla pracodawcy
    > zapewnienie ze znasz ten język i przedstawiasz sobą jakis poziom.

    swiat informatykow (ogolnie rzecz ujmujac) rzadzi sie swoimi prawami.
    Certyfikaty nie maja wiekszego znaczenia, zwlaszcza jesli wymagany jest
    techniczny angielski.
    Majac FCE mozna zupelnie nie znac technicznego, i odwrotnie.
    Nie znajac angielskiego komunikatywnie mozna swietnie poruszac sie w
    technicznym.

    Krotko mowiac, ja na miejscu Bacha bym certyfiakt odposcila, jesli bardzo mu
    sie nie chce uczyc.

    m.

  • 4. Data: 2003-09-01 08:20:13
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bius96$77q$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > technicznym.
    >
    > Krotko mowiac, ja na miejscu Bacha bym certyfiakt odposcila, jesli bardzo

    z 2 strony FCE jest wymagane często przy legalnej pracy za granicą...

  • 5. Data: 2003-09-01 11:19:32
    Od: "AnTyCh" <a...@i...n0spam.pl>

    Bach wrote:
> [...]
    > języków obcych
    > (kuć słówek, chodzić na kursy) to zwlekam z tym jak mogę :) , stąd też

    Mozesz zdac FCE bez zadnych przygotowan jesli dobrze znasz angielski,
    zapoznaj sie tylko z wygladem testow zeby nie bylo niespodzianek.
    Ja tak zdalem bez wiekszych trudnosci, a angielski znam glownie
    z ogladania angielskojezycznych kanalow tv i programow/gier komputerowych.
    A papierek moze ci sie przydac, zwlaszcza ze bardzo duzo osob to teraz
    zdaje i niedlugo posiadanie FCE bedzie standardem.

    --
    Karol, ICQ# 75033121 GG# 5133378 | ircnet #prgk

  • 6. Data: 2003-09-01 13:54:29
    Od: "JC" <j...@d...net>

    "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> wrote in message
    > z 2 strony FCE jest wymagane często przy legalnej pracy za granicą...

    Chyba tylko w jakichs instytucjach panstwowych, które chca miec podkladke,
    bo prywatnego pracodawce raczej obchodza umiejetnosci kandydata (w tym
    umiejetnosc praktycznego poslugiwania sie jezykiem) a nie certyfikaty.
    Tym bardziej, ze certyfikat rzadko swiadczy o praktycznej znajomosci jezyka.

    JC

  • 7. Data: 2003-09-01 14:59:26
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Bach <b...@n...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > obcych
    > (kuć słówek, chodzić na kursy) to zwlekam z tym jak mogę :) , stąd też

    FCE jest bez znaczenia, pracodawcę (jeśli już) interesuje praktyczna
    znajomość angielskiego, co łatwo sprawdzi w ciągu kilku minut rozmowy.

    Tam, gdzie jest potrzebna udokumentowana znajomość języka, to potrzebny jest
    znaczenie wyższy poziom niż FCE (FCE to mniej więcej poziom matury).

    Na twoim miejscu, to bym się jednak wziął na naukę angielskiego, bo czytanie
    i pisanie technicznej dokumentacji ma niewielki związek z żywym językiem.
    Bez angielskiego ani rusz.

  • 8. Data: 2003-09-01 21:15:45
    Od: "Bach" <b...@n...poczta.gazeta.pl>

    Dzięki za odpowiedzi.
    Kiedyś się za to wezmę teraz się położę na tym ;)))

    pozdr. bach
    bach2k.republika.pl