PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca << (Programista z FCE a bez FCE) › Re: Pracodawca << (Programista z FCE a bez FCE)
    From: " " <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracodawca << (Programista z FCE a bez FCE)
    Date: Mon, 1 Sep 2003 14:59:26 +0000 (UTC)

    Bach <b...@n...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

    > Cześć właśnie się zastanawiam jak ważny jest dla programisty certyfikat z
    > języka.
    > Angielski znam dobrze , bez problemu czytam dokumentację , piszę angielskie
    > komentarze do kodu, czytam angielskie arty itp. na maturze(ustnej) dostałem
    > nawet 5 :).
    > Teraz rozważam zrobienie FCE , ale że BARDZO nie lubię uczyć się języków
    > obcych
    > (kuć słówek, chodzić na kursy) to zwlekam z tym jak mogę :) , stąd też

    FCE jest bez znaczenia, pracodawcę (jeśli już) interesuje praktyczna
    znajomość angielskiego, co łatwo sprawdzi w ciągu kilku minut rozmowy.

    Tam, gdzie jest potrzebna udokumentowana znajomość języka, to potrzebny jest
    znaczenie wyższy poziom niż FCE (FCE to mniej więcej poziom matury).

    Na twoim miejscu, to bym się jednak wziął na naukę angielskiego, bo czytanie
    i pisanie technicznej dokumentacji ma niewielki związek z żywym językiem.
    Bez angielskiego ani rusz.