PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w helpdesku - pytania i wątpliwości.

  • 1. Data: 2006-07-12 18:06:54
    Temat: Praca w helpdesku - pytania i wątpliwości.
    Od: j...@g...com

    Witajcie

    Obecnie pracuję w Wa-wie w niewielkiej firmie jako specjalista od
    helpdesku.
    Pracuję na tym stanowisku od trzech lat i zarabiam 2.200 PLN netto.
    Moje ukończone szkoły, doświadczenie i umiejętności są
    następujące:
    - ukończone LO z maturą (profil podstawowy),
    - studium bibliotekarskie - dyplom na 5 :)
    - 5 lat pracy w bibliotece - miałem tam bardzo dobrą szkołę
    kontaktów z ludźmi,
    - 3 lata temu zacząłem pracę jako serwisant komputerowy w nie
    istniejącej już firmie,
    - obecnie pracuję dla innej firmy w dziale IT jako spec od helpdesku,
    - jestem ekspertem w składaniu PeCe-tów, instalowaniu każdego
    rodzaju Windowsa, znam się bardzo dobrze na pakiecie Office,
    liznąłem trochę Linuxa no i znam się na sieciach komputerowych,
    - pracowałem przez rok na słuchawkach - pomagałem ludziom
    rozwiązywać ich problemy z kompami via telefon - z bardzo dobrym
    skutkiem - myślę, że pozytywnie załatwiłem około 90-95% spraw.

    Niestety jak widzicie, moje kwalifikacje jako informatyka nie są
    potwierdzone żadnym świstkiem papieru. Jestem samoukiem. Niestety
    przy obecnej płacy nie stać mnie na jakiekolwiek studia.

    Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy:
    1. powinienem zarabiać więcej tzn. twardo zażądać podwyżki?
    2. na takim stanowisku w Wa-wie można dostać więcej kasy niż ja
    obecnie?
    3. moje kwalifikacje nie potwierdzone żadnym dyplomem wyższej uczelni
    nie dyskwalifikują mnie z rynku pracy?

    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi, rady, łajania i
    każde dorbe/złe słowo.

    Jerzoo

    --
    Please Cross Your Legs, I Have Only One Nail Left

  • 2. Data: 2006-07-12 19:34:58
    Temat: Re: Praca w helpdesku - pytania i wątpliwości.
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    j...@g...com napisał(a):

    > Chcia=B3bym si=EA od Was dowiedzie=E6, czy:
    > 1=2E powinienem zarabia=E6 wi=EAcej tzn. twardo za=BF=B1da=E6 podwy=BFki?
    > 2=2E na takim stanowisku w Wa-wie mo=BFna dosta=E6 wi=EAcej kasy ni=BF ja
    > obecnie?
    > 3=2E moje kwalifikacje nie potwierdzone =BFadnym dyplomem wy=BFszej uczelni
    > nie dyskwalifikuj=B1 mnie z rynku pracy?
    >
    > Z g=F3ry bardzo dzi=EAkuj=EA za wszelkie odpowiedzi, rady, =B3ajania i
    > ka=BFde dorbe/z=B3e s=B3owo.

    Takich jak Ty w Warszawie są setki, jeśli nie tysiące. Absolwenci technikow
    elektronicznych, w duzej części liceów nie pisząc już o aktualnych studentach
    kierunków technicznych. Instalować Windows to potrafią nawet gimnazjaliści. A
    2.200 to i tak duużo, znam osobę mającą pod opieką ok. 80 pecetów i 3-4
    serwery z zarobkami ok. 1200 na rękę.

    A do tego masz problemy z konfiguracją czytnika (quoted-printable).

  • 3. Data: 2006-07-12 19:57:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1152727614.705619.148730@i42g2000cwa.googlegrou
    ps.com
    j...@g...com <j...@g...com> pisze:

    > Pracuję na tym stanowisku od trzech lat i zarabiam 2.200 PLN netto.
    Niewiele piszesz o zakresie działań na tym stanowisku. Przyjmując zatem
    pewien poziom uogólnienia mogę stwierdzić, że jest to niezłe uposażenie. Nie
    przedstawiłeś żadnych poważniejszych umiejętności których wymagała by ta
    praca, zatem żadanie podwyżki nie wydaje mi się uzasadnione.
    Moim zdaniem z tego co napisałeś masz pracę OK, ciesz się.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-07-12 20:01:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e93it2$4m5$1@inews.gazeta.pl Konfabulator
    <k...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > znam osobę mającą
    > pod opieką ok. 80 pecetów i 3-4 serwery z zarobkami ok. 1200 na rękę.
    No, to już bez jaj, przecież to gorzej jak parkingowa prostytucja.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-07-12 20:37:24
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Orientuje sie calkiem niezle w ofertach pracy na
    stanowisku helpdesk w Wawie (sam niedawno
    szukalem podobnej pracy) i musze powiedziec,
    ze miescisz sie idealnie w przecietnych widelkach
    (3000-3500PLN) przyjetych w solidnych firmach.
    Na wyzsze zarobki, osiagalne w duzych korporacjach,
    raczej nie mozesz liczyc z racji braku wyksztalcenia
    i specjalizacji w jakiejs powaznej dziedzinie.
    Zawsze jednak moze Ci sie udac zrobic pozytywne
    wrazenie na rozmowie w "lepszej" firmie i zlapac
    sie na lepsza kase...
    Jezeli zalezy Ci na lepszych zarobkach powinienies
    kontynuowac samoksztalcenie w jakims "powaznym"
    kierunku, np. administracja Active Directory, serwer
    SQL, Exchange, Linuxem czy moze poprobowac
    swoich sil w programowaniu. Byc moze obecny
    pracodawca jest chociaz w stanie sfinansowac Ci
    jakies egzaminy i literature? (szkolenia sa bardzo
    drogie wiec pewnie nie masz na nie co liczyc)

    Pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2006-07-12 21:04:05
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    j...@g...com wrote:

> [...]
    > Pracuję na tym stanowisku od trzech lat i zarabiam 2.200 PLN
    > netto. Moje ukończone szkoły, doświadczenie i umiejętności są

    To i tak duzo ci placa.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 7. Data: 2006-07-12 21:05:57
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Konfabulator wrote:

    > tak duużo, znam osobę mającą pod opieką ok. 80 pecetów i 3-4
    > serwery z zarobkami ok. 1200 na rękę.

    A to zdecydowanie za malo.

  • 8. Data: 2006-07-12 21:17:05
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    > swoich sil w programowaniu. Byc moze obecny
    > pracodawca jest chociaz w stanie sfinansowac Ci
    > jakies egzaminy i literature? (szkolenia sa bardzo
    > drogie wiec pewnie nie masz na nie co liczyc)

    Szkolenia są bajecznie tanie. Koszt szkolenia w granicach 100-250 PLN/dzień.
    Oczywiście mówię o tych dofinansowanych z UE. Praktycznie każde szkolenie
    można tanim kosztem zrobić.

    Wojtek

  • 9. Data: 2006-07-12 22:31:33
    Od: j...@g...com

    Konfabulator wrote:

    > A do tego masz problemy z konfiguracją czytnika (quoted-printable).

    Nie ja mam problemy tylko google :)

    Sek w tym, ze moja firma traktuje dział IT po macoszemu.
    Nie ma szans na szkolenia czy dofinansowanie do szkoly czy cokolwiek w
    tym rodzaju.
    Oszczednosci w firmie spowodowaly zanik jakiejkolwiek inicjatywy w moim
    dziale.
    Ludzie powoli odchodza, wiec i ja zastanawiac zaczalem sie nad
    odejsciem. Stad moje pytania i watpliwosci.

    Pozdrawiam
    Jerzoo

    --
    Please Cross Your Legs, I Have Only One Nail Left

  • 10. Data: 2006-07-12 22:57:24
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Wojciech Kulesza" <w...@n...org> napisał w wiadomości

    > Szkolenia są bajecznie tanie. Koszt szkolenia w granicach 100-250
    > PLN/dzień.
    > Oczywiście mówię o tych dofinansowanych z UE. Praktycznie każde szkolenie
    > można tanim kosztem zrobić.

    Jak firma spelnia wymagania dofinansowania to faktycznie
    sie oplaca. Z drugiej strony nie kazda firme stac na wydanie
    nawet 500-1000 PLN na tygodniowe szkolenie pracownika...

    Pzdr
    Piotr