PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w UK - koszty utzrymania

  • 11. Data: 2004-07-24 12:02:44
    Temat: Re: Praca w UK - koszty utzrymania
    Od: <m...@b...com>

    "Tomek" <N...@a...lublin.pl> wrote in message
    news:cdofhd$m2r$1@news.lublin.pl...

    | No popatrz. A ja myślałem, że apartament w Sheratonie dostanę za tyle
    | samo co hamburger dziennie i tekturowe pudło.
    |
    | Sorry ale jak nie odpowiedź nic nie wnosi to po co ją wysyłać?

    Sorry, ale jak pytanie o to "jaka jest dlugosc sznurka", to odpowiedz jest
    prosta: _to zalezy_

    marek

    btw, w nawiazaniu do powyzszego: od 20 funtow w "5 osobowym" pokoju po 150
    funtow (i wiecej, duzo wiecej) w dobrze urzadzonym mieszkaniu w centrum
    miastka.
    plus oplaty (w zaleznosci od tego, ile swiatla, telewizji, komputera,
    lodowki, pralki, grzejnika elektrycznego, etc - od 5 funtow na osobe w gore.
    ew. gaz.
    plus podatek, jesli placisz council tax.
    plus telefon (ok 30 funtow za 3miesieczny abonament, plus rozmowy za nie.
    plus dojazdy do pracy, jesli autobusem - od 2 funtow dziennie za 2 bilety
    dzienne, po 70 funtow za bilet miesieczny kolejowy (wiem, ze ludzie
    dojezdzaja np z Northampton do Londynu - ok 8 tys funtow roczny bilet.
    plus jedzenie - od 10 funtow za zarcie "no frills" skracajace zycie, po ok
    30-40 i wiecej za normalne zarcie (tygodniowe zakupy _na zywnosc_ mojej
    znajomej rodziny to ok 50 - 70 funtow, ale oni zyja oszczednie (dwojka
    dzieci, hipoteka, etc)

    marek

  • 12. Data: 2004-07-25 08:37:17
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    Tomek wrote:
    > Witam
    >
    > Ktoś wie może ile kosztuje utrzymanie w UK, w małym mieście?
    > Chodzi raczej o dłuższy pobyt a więc mieszkanie, życie.

    Spedzilem w zeszlym roku 4 miesiace w Oxfordzie to jest okolo 100km od
    Londynu.
    Koszty utrzymania byly nastepujace:
    340funtow/miesiecznie za pokoj 2 osobowy (2 duze lozka ze spokojnie z 4
    osoby chyba by sie wyspaly), wierza, TV, playstation.. wspolna lazienka
    w domu itd ogolnie warunki calkiem ok.
    Jedzenie, ja wydawalem okolo 10-20 funtow tygodniowo na jedzenie na
    osobe. Duzo sami gotowalismy ale czasem kupowalismy sobie "Posh & Fish"
    za 3,5 funta bylo to chyba z pol kilograma frytek (jak nie wiecej) i
    wielki kawalek ryby - spokojnie z dziewczyna sie razem najedlismy a
    czesto zostawalo. Czasem kupowalismy tez piwa, wina itp. Glownie
    patrzylismy na promocje ktorych jest od groma, typu Buy One Get One
    Free, gdzie np. 2l Coca-Coli kosztuje 1.29F a w promocji za ta cene masz
    2x 2l. Takich promocji jest pelno i jak obczaisz sobie sklep z tymi
    promocjami to naprawde tanio wyzyjesz. Ja kupowalem glownie w sklepie
    Somerfield raczej dlatego ze bylo bardzo blisko, czasem Sainsbury i
    Tesco ale ceny raczej podobne.
    Wynajem domu z 4-5 pokojami to koszta okolo 1000-1500F/miesiecznie +
    rachunki (+depozyt ktory powraca).
    Co do wynajecia mieszkania to gdy szukalem pokoju znalazlem mieszkanie 2
    duze pokoje w nowym budownictwie - taki mniejszy blok - nie pamietam
    dokladnie ale chyba kolo 8 mieszkan w jednym bloku, koles chcial
    720F/miesiecznie + taki sam depozyt + rachunki.

    Wydawalem tez 10funtow/ (raczej) tygodniowo na dzwonienie do Polski.
    Dzwonilem z karty PrePaid w sieci O2 poprzez telediscount.co.uk
    wychodzilo mnie 2p/minuta w weekend na stacjonarne do Polski.
    Wczesniej oczywiscie musialem kupic karte o2 za okolo chyba 10-15F
    poprzez gazete Adtrader(.co.uk) - to taki odpowiednik anonsow u nas.
    W sklepie za okolo 60-80F kupisz telefon z karta o2. Jakis tani pewnie
    ale duze prawdopodobienstwo ze bedzie to Nokia.

    Wydawalem tez okolo 10-20F/tygodniowo na dojazdy, na benzyne gdy
    dojezdzalem do pracy z kumplem albo na bilety autobusowe. Tygodniowka w
    Oxfordzie kosztuje od 12-20F w zaleznosci jaka.
    Cena litra benzyny to kolo 80p/litr, diesel jest troche drozszy, ale to
    roznica 1-2p.

    Jesli chcesz wiedziec cos wiecej to pytaj na maila gdyz zadko czytam
    grupe a znajomych w Oxfordzie mam i mam z nimi staly kontakt to moge cos
    podpytac jesli chcesz cos wiedziec.