PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w UK - koszty utzrymania

  • 1. Data: 2004-07-22 12:16:09
    Temat: Praca w UK - koszty utzrymania
    Od: Tomek <N...@a...lublin.pl>

    Witam

    Ktoś wie może ile kosztuje utrzymanie w UK, w małym mieście?
    Chodzi raczej o dłuższy pobyt a więc mieszkanie, życie.

    Tomek

  • 2. Data: 2004-07-22 13:12:20
    Temat: Re: Praca w UK - koszty utzrymania
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    wiesz to zalezy jakie mieszkanie, no i jak dostanie chcesz zyc
    Użytkownik "Tomek" <N...@a...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:cdoabm$hgg$1@news.lublin.pl...

  • 3. Data: 2004-07-22 13:44:33
    Od: Tomek <N...@a...lublin.pl>

    Marcin wrote:
    > wiesz to zalezy jakie mieszkanie, no i jak dostanie chcesz zyc
    > Użytkownik "Tomek" <N...@a...lublin.pl> napisał w
    > wiadomości news:cdoabm$hgg$1@news.lublin.pl...

    No popatrz. A ja myślałem, że apartament w Sheratonie dostanę za tyle
    samo co hamburger dziennie i tekturowe pudło.

    Sorry ale jak nie odpowiedź nic nie wnosi to po co ją wysyłać?

    Tomek

  • 4. Data: 2004-07-22 14:56:08
    Od: "Robert Krakowski" <r...@p...trzepak.net>

    Moja dziewczyna utrzymuje sie za 30 funtow tygodniowo
    15 funtow tyg. za mieszkanie (3 osoby w pokoju, lacznie chyba 12 osob
    wynajmuja caly maly domek), do tego 15 funtow tyg. na jedzenie (tesco)
    Mieszkanie jest zalatwione po znajomosc ( tzn raczej z ulicy za tyle by nikt
    nie wszedl)
    Miejscowosc to 120 tys. miasto pld zach WB, 3h autobusem z londynu
    Wydaje mi sie ze to minimalne minimum, oczywiscie w londynie kwota rosnie
    znacznie

  • 5. Data: 2004-07-23 06:29:13
    Od: Tomek <N...@a...lublin.pl>

    Robert Krakowski wrote:
> [...]
    > Mieszkanie jest zalatwione po znajomosc ( tzn raczej z ulicy za tyle by nikt

    Niechby z ulicy było 20 funtów.
    12*20*4=960 funtów miesięcznie za cały domek.

    Plus jedzenie.

    > Miejscowosc to 120 tys. miasto pld zach WB, 3h autobusem z londynu
    > Wydaje mi sie ze to minimalne minimum, oczywiscie w londynie kwota rosnie
    > znacznie

    Nie interesuje mnie na razie Londyn.

    OK, dzięki, będę miał o czym myśleć.

    Tomek

  • 6. Data: 2004-07-23 07:08:46
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

> [...]
    >
    > Ktoś wie może ile kosztuje utrzymanie w UK, w małym mieście?
    > Chodzi raczej o dłuższy pobyt a więc mieszkanie, życie.

    Witam,

    Zadalem kiedys podobne pytanie na grupie [ alt.pl.emigracja.londyn ] ale
    losie zaczely sie rozpisywac o tym jakie to trzeba miec zarobi i jak
    dostatnio chce sie zyc i wogole pisali nie na temat.
    Podrozylem temat sam poprzez znajomych i okazlo sie iz za 60-80 funtow
    tygodniowo zyje sie na normalnym poziomie nie odmawiajac
    sobie niczego. Nie jest to zaznacze jedzenie TESCCO. Wiadomo ze nalezy
    doliczyc mieszkanie i inne rzeczy ale to juz osobna sprawa.
    W kazdym razie Ja zakladam iz jedzenie w najgorszym wypadku wyniesie mnie
    max 80 funtow ale podobno wtedy bede jadal jak panisko (uslyszalem od
    znajomych).

    Jak cos ciekawego sie jeszcze dowiesz to pisz a chetnie poczytam bo wybieram
    sie wlasnie do Londynu i chlone kazda informacje na ten temat.

    Piotrek,
    p...@b...pl

  • 7. Data: 2004-07-23 13:22:12
    Od: Tomek <N...@a...lublin.pl>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > W kazdym razie Ja zakladam iz jedzenie w najgorszym wypadku wyniesie mnie
    > max 80 funtow ale podobno wtedy bede jadal jak panisko (uslyszalem od

    Witam

    To już coś. 80 funtów tygodniowo * 52 tygodnie to ~4000 funtów. Za dwie
    osoby + dziecko, trochę oszczędzajac niech będzie 8000 funtów rocznie.

    Ciekawe ile kosztuje samodzielne mieszkanie w małym mieście.
    No i jakie są narzuty? Tzn ile od pensji zapłacę podatku, ubezpieczenia?

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 8. Data: 2004-07-23 13:24:25
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tomek" <N...@a...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:cdr2j1$tb3$1@news.lublin.pl...
> [...]
    >
    > Ciekawe ile kosztuje samodzielne mieszkanie w małym mieście.
    > No i jakie są narzuty? Tzn ile od pensji zapłacę podatku, ubezpieczenia?

    Witam ponownie,

    Podobno te 80 funtow to jest przesadzone ale zapytaj sie mnie za 3 miesiace
    to Ci napisze jak jest realnie. Narazie mam tylko incho z 3 reki a nie
    poparte wlasnymi doswiadczeniami.

    A co do pensji to prosze bardzo :

    http://www.i-resign.com/uk/financialcentre/tax_calcu
    lator_tool.asp?txtGrossSalary=29000&radAge=1&txtStud
    entLoan=0&imageField.x=24&imageField.y=11

    salut
    Piotrek,

  • 9. Data: 2004-07-23 14:33:25
    Od: Tomek <N...@a...lublin.pl>

    Piotrek wrote:

    > http://www.i-resign.com/uk/financialcentre/tax_calcu
    lator_tool.asp?txtGrossSalary=29000&radAge=1&txtStud
    entLoan=0&imageField.x=24&imageField.y=11

    Super. W sumie to nawet podobnie jak u nas wychodzi.
    Jeszcze tylko nie wiem ile wynajem mieszkania i kluczowe składniki
    miałbym policzone.

    Dzięki,

    Tomek

  • 10. Data: 2004-07-23 16:01:01
    Od: "kazoo" <e...@i...pl>

    > Ktoś wie może ile kosztuje utrzymanie w UK, w małym mieście?
    > Chodzi raczej o dłuższy pobyt a więc mieszkanie, życie.

    Koszty mieszkania:
    1. co do cen za mieszkanie nie ma roznicy czy bedzie to male miasteczko czy
    Londyn. Wszedzie sa te same stawki czyli okolo 50L/tydzien w pokoju 2
    osobowym.
    2. Jednoosobowe okolo 70-100L/tydzien.
    Koszty wyzywienia:
    1. fasolka z Tesco - zmiescisz sie w 10L/tydzien :_)
    2. normalne odzywianie okolo 50-80L/tydzien

    W duzym miescie dochodza koszty przejazdow (np. Londyn: autobusy
    ok.10L/tydzien, autobusy+metro ok. 15L/tydzien)
    Jesli chodzi o inne wydatki to sie tym nie przejmuj - jak bedziesz zasuwal
    14/24h nie bedziesz mial czasu ani ochoty o tym pomyslec:)

    buziaki.kazoo