PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Niemczech - pilna prosba!

  • 1. Data: 2002-07-23 15:07:59
    Temat: Praca w Niemczech - pilna prosba!
    Od: "narol" <n...@k...net.pl>

    Witam szanownych grupowiczow!

    Jestem ubogim studentem, ktory jak to wiekszosc, chcial sobie na tych
    wakacjach zarobic. Udalo mi sie zalatwic legalna prace przez Krakowski Urzad
    Pracy ( w kolejce trzyba bylo stac cala noc ) w Mainz, w Niemczech, gdzie
    obecnie teraz jestem.

    Moim pracodawca okazalo sie buiro posrednictwa pracy czasowej. Jest to
    firma, ktora kieruje mnie tam gdzie potrzeba jakiegos pracownika na kilka
    dni. Oczywiscie biuro to nie robi tego za friko, tylko tez ma ze mnie za
    kazda moja godzine wysokie profity (prawie tyle samo co ja zarabiam).

    Problem pojawil sie w tym, ze firma ta podpisala ze mna umowe w, ktorej jest
    zapis, ze moja bezczynnos (w ktorej sie obecnie juz drugi tydzien znajduje )
    tez bedzie wynagradzana, tak jak bym pracowal 35 godz. tygodniowo.
    Od mojego przyjazdu pracowalem tylko 5 dni raptem 30 godzin, o ok. 2 tygodni
    czekam bezczynnie na prace.
    Na dzien dzisiejszy firma ta, nie jest w stanie zalatwic mi pracy, ani tez
    nie dotrzyma podposanej ze mna umowy tj. nie wyplaci mi pieniedzy za okres w
    ktorym nie pracuje.

    Doradzcie mi czy jest jakis sens udac sie do tutejszego Arbeitsamt-u i
    przedstawic taka sytucje czy lepiej sobie w ogole tym nie zawracac glowy i
    zapomniec o calej sprawie i wracac do Polski. Jakiekolwiek sprawy sadowe
    trzeba by zalatwiac tu na miejscu czy w Polsce.
    Inni studenci z Polski grozili feralnemu pracodawcy takim obrotem sprawy,
    jednak zawsze padala odpowiedz: "Idzdzie i tak nic nie zdzialacie...."

    Co mam robic ?

    Pozdrawiam

    Robert

    n...@k...net.pl

  • 2. Data: 2002-07-23 15:11:07
    Temat: Re: Praca w Niemczech - pilna prosba!
    Od: "Bolek" <1...@p...gazeta.pl>

    Walcz! Przynajmniej sie czegos nauczysz... A na pewno cos zdzialasz,
    szczegolnie przed wyborami :P

  • 3. Data: 2002-07-23 15:59:26
    Od: "Chris" <c...@g...de>

    "narol" <n...@k...net.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam szanownych grupowiczow!
    >
    > Jestem ubogim studentem
    .......<ciach>

    Jezeli masz taki zapis w kontrakcie to musisz isc do prawnika od prawa
    pracy. W Arbeitsamcie Ci raczej nie pomoga, ich radcy prawni potrafia
    tylko powiedziec ze masz isc w tej sprawie do prawnika. I radze Ci zebys
    poszedl, prawnik bierze srednio 500 Euro za cala sprawe od poczatku do
    konca albo 200 za porade. Nie musisz nic placic od razu, mozesz sie dogadac
    ze zaplacisz po otrzymaniu pieniedzy. Normalnie na poczatku jest zawsze
    sprawa
    ugodowa, jak sie nie dogadacie to bedzie druga, juz normalna rozprawa. To sa
    spore koszty (okolo 1800 Euro), wiec moze goscie przemysla sprawe i Ci
    wyplaca.
    Postrasz ich ze idziesz do prawnika i tyle. Najczesciej wystarczy jak
    prawnik tylko
    zadzwoni do pracodawcy i go postraszy sadem. Jeszcze raz Ci radze, jak masz
    jasno zapisane w umowie, ze powinni Ci zaplacic, wal do prawnika bez
    zastanowienia.

    pozdrawiam i zycze powodzenia,
    Chris