PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ankieter - na czym to polega ???

  • 1. Data: 2002-07-23 12:09:16
    Temat: Ankieter - na czym to polega ???
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Czy ktoś ma doświadczenie w tej dziedzinie? Ktoś pracował/pracuje jako
    ankieter? Czy to się opłaca i w jaki sposób? A może to jest jakaś "ściema"???
    dzięki za każde info.

  • 2. Data: 2002-07-23 13:49:15
    Temat: Re: Ankieter - na czym to polega ???
    Od: "[skalman]" <b...@i...pl>

    > Czy ktoś ma doświadczenie w tej dziedzinie? Ktoś pracował/pracuje jako
    > ankieter? Czy to się opłaca i w jaki sposób? A może to jest jakaś
    "ściema"???
    > dzięki za każde info.

    Wiec jakby to powiedziec. Ja pracowalem 5 lat jako ankieter (w czasie
    studiow) i nie narzekalem. Fakt ze byly to ankiety z PAN oraz inne ciekawe
    badania. W stosunku do tego co teraz slysze to jest mi lepiej ze juz nie
    robie ankiet (chociaz spis powszechny byl fajny). Dzis jak slysze ze placa
    1-2 zl za kartke na ktorej zbiera sie same dane ludzi to mi sie smiac chce,
    ale coz widac taki rynek.
    Wiec podsumowujac wazne jest jakie to sa ankiety, dla kogo i z kim, czy jest
    proba adresowa czy dobor wg dziwnych kryteriow.

  • 3. Data: 2002-07-23 14:08:49
    Od: "[skalman]" <b...@i...pl>

    Użytkownik "[skalman]" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "ściema"???

    Chyba w poprzednim poscie nie odpowiedzialem na pytanie na czym to polega.
    Wiec ogolnie chodzi sie po ludziach i pyta w rozne rzeczy (w zaleznosci
    czego dotyczy ankieta)
    Ale z tym chodzeniem to jest roznie. Mozna miec gotowa probe adresowa tzn.
    miec konkretne adresy i ludzi do odwiedzenia.Albo miec kryteria doboru np.
    kobieta 50-65 z wykszt. wyzszym, mieszkajaca na jakiejs ulicy i ... milego
    szukania (kiedys szukalem jednej osoby pukajac od drzwi do drzwi przez ponad
    3 godziny i to tylko jednej osoby). Albo zupelnie dowolne kryteria jesli
    chodzi o teren np. miasto 50000, mezczyzna wiek 19-25 lat, wtedy sie chodzi
    po roznych miejscach gdzie wiecej ludzi.

    Jesli chodzi o sama ankiete to roznie bywa. Ludzie aktualnie sa bardzo
    wyczuleni na punkcie swoich danych i sie boja, wiec zazwyczaj nie chca
    rozmawiac, szczegolnie tak jest w duzych miastach z ludzmi starszymi,
    chociaz mlodym tez odbija na tym punkcie.
    Co do oplacalnosci to musisz sam ocenic na podstawie ankiety ile jestes w
    stanie zrobic w ciagu godziny. Jak mnie wychodzilo >10 zl za godzine to
    bralem, a jak >20zl to bralem jeszcze wiecej, to juz sie potem robi tasmowo
    do oporu. Ale tez trzeba umiec wyczuc na ile taka ankieta jest realna do
    zrealizowania, tzn. jak szybko mozna znalexc ludzi zeby z nimi porozmawiac.

    To chyba bardzie wyczerpuje temat.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia
    Bogdan

  • 4. Data: 2002-07-23 16:49:33
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia 23 Jul 2002 14:09:16 +0200, <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Czy ktoś ma doświadczenie w tej dziedzinie? Ktoś pracował/pracuje jako
    >ankieter? Czy to się opłaca i w jaki sposób? A może to jest jakaś "ściema"???
    >dzięki za każde info.

    Ja pracowałam całkiem niedawno jako ankieterka. Co jakiś czas
    dostawałam zestaw pytań oraz wytyczne, a potem chodziłam po mieście i
    łapałam respondentów :) Zresztą była to praca zdalna, ale firma
    rzetelna, płacili bez zwłoki i zawsze tyle, ile obiecali. W moim
    przypadku wysokość zarobków zależała od częstotliwości zleceń, na
    życie bym w ten sposób nie zarobiła, ale w ogóle było ok.

    Co zaś do ściem, to spotkałam się też z innym rodzajem "ankiet", o
    czym napisał skalman. Firma ubezpieczeniowa 'ankietami' nazywała
    pozyskiwanie danych potencjalnych klientów, za co płacili grosze, ale
    jeśli udało się namówić osobę do odwiedzin w firmie, a jeszcze lepiej
    sprzedać jej ubezpieczenie, to za to mieli płacić więcej. Nie wiem, na
    ile to prawdziwe, nie skorzystałam. W każdym razie wydaje mi się, że
    dzisiejsze 'ankietowanie' to kolejna nazwa akwizycji. Nie zawsze,
    oczywiście - najlepiej samemu sprawdzić.

    Pozdrawiam, Carrie

  • 5. Data: 2002-07-23 20:12:51
    Temat: (re) gdzie mozesz znalesci prace w ankietowniu
    Od: "RakuS" <n...@m...pl>

    jak chcesz znalesci prace jako ankieter proponował bym ci przejści sie do
    jakiejs firm ubezpieczeniowej i zaproponowc im robienie ankiet (poto zeby
    zbierac dane dla tej firmy ubezpieczeniowej ) te znkiet takiej firmie sa
    tylko dla tego potrzebne aby miec zaczepienie do jakis tam osob zeby moglie
    do nich zadzwonic i umuwic sie i porozmawiac na temat np lepszego
    ubezpieczenia spokojnie za tak jedna ankiete mozesz barac od 50 gr do 1 zl