PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile za nazwe firmy?

  • 1. Data: 2002-07-23 09:45:09
    Temat: ile za nazwe firmy?
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    witam!

    dostalam zlecenie na wymyslenie nazwy dla firmy. Nad nazwa mysle, ale mysle
    rowniez nad cena za te usluge. Nie mam kompletnie pojecia, na ile sie
    wycenic. Nie chce zedrzec z nich za bardzo, ale tanio efektu moich szarek
    komorek nie chce sprzedawac. Macie jakies propozycje? Bede wdzieczna;)

    Marta

  • 2. Data: 2002-07-23 09:46:07
    Temat: Re: ile za nazwe firmy?
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Użytkownik "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    szarek
    > komorek nie chce sprzedawac. Macie jakies propozycje? Bede wdzieczna;)

    Policz ilość czasu jaką Ci to zajmie, pomnóż przez przecietną Twoją
    stwakę godzinową, w czym problem?

    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-07-23 09:58:01
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w wiadomości

    >Policz ilość czasu jaką Ci to zajmie, pomnóż przez przecietną Twoją
    > stwakę godzinową, w czym problem?
    >
    > Krzysztof

    Problem w tym, ze jesli wymyslenie zajmuje mi godzine, to wychodzi na to, ze
    mam wziac za to na przyklad 15 zlotych? W tym wypadku nie wchodzi w gre
    mnozenie czasu przez stawke godzinowa.

    Marta

  • 4. Data: 2002-07-23 10:14:44
    Od: "mhl999" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    to bardzo proste
    po prostu mozesz zadzwonic i spytac innych o wycene,
    a jesli tego nie chcesz robic wowczas mozesz zawyzyc cene do granic absurdu
    i negocjowac dzieki temu zyskasz wiecej:)

    pozdrawiam
    mhl999

  • 5. Data: 2002-07-23 14:29:19
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > dostalam zlecenie na wymyslenie nazwy dla firmy. Nad nazwa mysle, ale
    mysle
    > rowniez nad cena za te usluge. Nie mam kompletnie pojecia, na ile sie
    > wycenic.

    czytalem, ze w USA jest firma, ktora sie w tym specjalizuje - nazwy firm,
    produktow, brandow,... a moze i stanowisk pracy ;-)
    co od cen, to podawali w dziesiatkach tys. USD - 30K - 50K - jakoś tak...

    p.s.
    ja jako programista zarabiam chyba tak ok. 5 razy mniej niz moi koledzy z
    USA... - moze to byc jakas wskazowka ;-)

    M.

  • 6. Data: 2002-07-23 18:01:46
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    MJ Skorupscy wrote:

    > Problem w tym, ze jesli wymyslenie zajmuje mi godzine, to wychodzi na
    > to, ze mam wziac za to na przyklad 15 zlotych? W tym wypadku nie
    > wchodzi w gre mnozenie czasu przez stawke godzinowa.

    Jeżeli w godzinę potrafisz wymyśleć nazwę firmy, to wspólczuję twojemu
    zleceniodawcy, albo jest naiwny albo się naciął.

    Żadnej analizy rynku nie robisz, badań, sondazy itp.???

    nawet nie sparwdzasz, czy ta nazwa nie jest już zastrzeżona???

    Za taką chałę to 15 złotych za dużo.

    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-07-23 18:43:58
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

> [...]
    >
    > Żadnej analizy rynku nie robisz, badań, sondazy itp.???
    >
    > nawet nie sparwdzasz, czy ta nazwa nie jest już zastrzeżona???

    Gdybys dokladnie przeczytal moj post, to nie pisalbys takich glupot.

    Marta

  • 8. Data: 2002-07-23 19:35:15
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    MJ Skorupscy na pl.praca.dyskusje:
    > Gdybys dokladnie przeczytal moj post, to nie pisalbys takich glupot.

    Ale Twój przepiśca zwrócił Ci uwagę na kilka uwarunkowań związanych z
    wymyślaniem nowej marki. A co do wyceny: jak zwykle gy pytają podaje się
    cenę 1/x samochodu, gdzie przy czymś takim za x możemy przyjąć np. 40.
    Nie. Nie pytaj jaki samochód. Zwłaszcza, że nie wiemy kto Ci to zlecił.
    I ile jest gotów zapłacić.

    --
    ziemek

  • 9. Data: 2002-07-23 19:49:39
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrnajrc09.ff6.ziembor.news@bluesky.domek.ziemb
    or.waw.pl...
> [...]
    > cenę 1/x samochodu, gdzie przy czymś takim za x możemy przyjąć np. 40.
    > Nie. Nie pytaj jaki samochód. Zwłaszcza, że nie wiemy kto Ci to zlecił.

    Nie wymyslam nowej marki. Podaje tylko x propozycji nazwy dla firmy. Firma
    akceptuje lub nie. Jesli nie - wymyslam dalej. Wbieraja iles tam propozycji,
    ktore dopiero potem sa brane pod uwage jako potencjalne nazwy. Nie siadam
    na godzine, dziesiec godzin czy dwa dni i nie zajmuje sie w tym czasie tylko
    mysleniem nad nazwa. Mysle jak zasypiam, jak jem i robie zakupy. Chodzi o
    to, ze - przynajmniej w moim przypadku - nie moge tego rodzaju kreatywnej
    dzialalnosci rozliczyc przez czas jej poswiecony.
    A testowanie nazwy (marki, firmy itp) to juz zupelnie co innego i bynajmniej
    zadne 'sondaze' nie znajduja tutaj uzasadnienia. No ale to juz rozwazania na
    temat badan, o ktorych moglabym mowic i mowic:-)

    Marta

  • 10. Data: 2002-07-23 19:54:57
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    MJ Skorupscy na pl.praca.dyskusje:
    > Nie wymyslam nowej marki. Podaje tylko x propozycji nazwy dla firmy. Firma
    > akceptuje lub nie.

    nadal: nazwa firmy to jej marka.

    --
    ziemek