PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca sezonowa - Szwecja - ?

  • 1. Data: 2002-07-23 16:00:58
    Temat: Praca sezonowa - Szwecja - ?
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Wybieram sie samochodem i 4 kolegami do pracy, glownie w zamiarach mamy
    zbieranie runa lesnego...
    Czy moze ktos byl juz zkiedys w Szecji, pracowal tam w takim lub innym
    charaktewrze i podpowie gdzie sie udac, na co zwrocic uwage, gdzie da sie
    cos urwac grossza, czego sie przestrzegac itd. :)
    thx. z gOry!

    --
    POzDrOw|eN|@ !!! // Sp3c|aL tHx. !!!
    s...@g...pl || a...@x...wp.pl || http://www.soap.prv.pl

  • 2. Data: 2002-07-23 20:16:16
    Temat: re nie jedzicie
    Od: "RakuS" <n...@m...pl>

    nie jedzicice teraz jest troche zapożno na runo lesne i tylko kase
    zmarnujecie juz lepiej pojecie gdzies do innego kraju a na zarobeg w
    zbierabniu runa bedziecie mieli bardzo maly. Trzeba bylo jechac dwa tygodnie
    wczesniej to spoko by bylo

  • 3. Data: 2002-07-23 22:40:46
    Temat: Re: re nie jedzicie
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "RakuS" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmarnujecie juz lepiej pojecie gdzies do innego kraju a na zarobeg w
    > zbierabniu runa bedziecie mieli bardzo maly. Trzeba bylo jechac dwa

    zgnilo wszsytko czy mzoe tak sie lduzie na to runo rzucili ze nic nie
    zostalo...
    swoja droga skad takie informacje itd.

    @

    imho ta blokadka spamowa dzial zeczywiscie bardzo rygorystycznie!

  • 4. Data: 2002-07-24 06:57:58
    Temat: Re: Praca sezonowa - Szwecja - ?
    Od: "Wojciech Rymer" <w...@i...pl>

> [...]
    > charaktewrze i podpowie gdzie sie udac, na co zwrocic uwage, gdzie da sie
    > cos urwac grossza, czego sie przestrzegac itd. :)

    Witam!
    byłem 2 lata temu i borówki było od cholery, a jagody tyle co kot napłakał,
    pełna wtopa, jeszcze nam się samochód rozkraczył (Vectra 1.6i) za naprawę
    której, Szwedzi zażądali 4tys koron... Poza tym najdroższe jest żarcie, tzn.
    chleb kosztuje normalnie około 12-16 koron (za bochenek), dlatego polecam
    zabrać mąkę i piec samemu. Natomiast cała reszta typu osprzęt elektroniczny
    AGD/RTV rowery ciuchy, ubrania itp. to wszystko jest tańsze niż w Polsce. Ja
    byłem w Szwecji około 800 km od Sztokholmu, i tam jest super, jeśli ktoś wie
    to miejscowość nazywa się Solleftea :))), a 30 km od niej jest skup jagód,
    gdzie również można nocować. Polecam bardzo szybko zaopatrzyć się w dokładną
    mapę Szwecji, najlepiej w Szwecji, w pkt. informacji turystycznej dają taką
    za darmo... A co do tego czy za późno, hmm 2 lata temu jechaliśmy 21 lipca,
    i musieliśmy czekać na jagodę ponad tydzień...
    Pozdrawiam.

    Wojtek

    w...@g...pl

  • 5. Data: 2002-07-24 09:39:36
    Od: p...@y...com (Johny)

    "sOap" <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    >charaktewrze i podpowie gdzie sie udac, na co zwrocic uwage, gdzie da sie
    >cos urwac grossza, czego sie przestrzegac itd. :)

    Ja bylem jakies 6-7 lat temu, wiec inf. moga byc nieaktualne. Dobrze
    nie pamietam terminow rozpoczecia sezonu, ale wydaje mi sie ze dopiero
    bedzie sie zaczynal, przynajmniej na polnocy. Ja bylem w Fallfors(kolo
    miasteczka Byske, ktore jest z kolei jest kolo Skelleftea).
    Jest duze ryzyko, ze nie bedzie urodzaju i nie ma co zbierac - dlatego
    nalezy wczesniej zadzwonic do Szwedow i zapytac o mozliwosci
    zbierania, najlepiej znalezc jakis punt skupu. Mozesz np. znalezc w
    internecie tel. na camping i tam zapytac, o ile wlasciciel nie bedzie
    uprzedzony do Polakow.
    Ryzyko calego wyjazdu jest w sumie duze:
    1. Duze koszty wyjazdu i pobytu moga sie nie zwrocic, jesli nie
    bedziesz mial szczescia do urodzaju, pogody, cen borowki i jagody.
    2. Praca wymaga pewnych predyspozycji do mrowczej pracy - na miejscu
    okazuje sie ze 50% osob wcale nie ma ochoty pracowac na tyle ciezko,
    zeby miec jakies sensowne osiagi. Jest ciezko, albo jestes do tylu.
    3. Transport - musisz jechac samochodem, jak wiadomo droga daleka,
    moze sie cos zepsuc a koszty napraw bardzo wysokie i mozesz tego nie
    odrobic. Sam widzialem w Szwecji porzucone maluszki. Aha, jesli
    pojedziesz nowym autem, na pewno je zabrudzisz sokiem z jagod.
    4. Droga daleka a losie chodza po drogach - trzeba uwazac.
    5. W lasach sporo mysliwych i polowan, nalezy ubierac sie na czerwono.
    6. Szwedzi sa ogolnie przyjazni, choc zdarzaja sie uprzedzeni.

    Podsumowujac, zeby odniesc sukces, konieczny jest:
    -pewnosc, ze bedzie urodzaj
    -pewnosc, ze bedzie punkt skupu
    -jezyk angielski
    -samochod (najlepiej terenowy :) )
    -wytrwalosc w ciezkiej pracy
    -camping
    -zbieraczki (szerokie)
    -worki/skrzynki na jagody
    -towarzystwo na ktorym mozna polegac (najlepiej wyjazd samochodowy w
    2-3 osoby)

    Poza tym dobrze miec:
    -czesc zywnosci z kraju(zabojcze ceny), koniecznie duzo czekolady :)
    -najlepiej trzymac sie z daleka od innych Polakow, wybrac camping bez
    nich(o ile to mozliwe)
    -kasa na powrot, na wypadek gdybys nic nie zarobil/zepsulo sie auto
    itp.
    -ubezpieczenie

    Trzeymac sie z daleka od organizowanych przez "firmy" wyjazdow
    grupowych.

    Powodzenia
    Johny

  • 6. Data: 2002-07-24 09:46:20
    Od: p...@y...com (Johny)

    "Wojciech Rymer" <w...@i...pl> wrote:
    >... Poza tym najdroższe jest żarcie, tzn.
    >chleb kosztuje normalnie około 12-16 koron (za bochenek), dlatego polecam
    >zabrać mąkę i piec samemu.

    Dokladnie :)) Kupowalismy make, zarabialismy ciasto i pieklismy
    chlebek duzo lepszy od tych ochydnych tostowych. Trzeba tylko zalatwic
    piecyk.

    Wyjazd wspominam jako mase trudow, ryzyka, przeszkod i niewygod, ale
    przygoda w sumie wspaniala :) Obrazy tej przyrody pozostaja na dlugo.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-07-24 12:47:02
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Johny" <p...@y...com> napisał w wiadomości
    > "sOap" <s...@g...pl> wrote:

    > -najlepiej trzymac sie z daleka od innych Polakow, wybrac camping bez
    > nich(o ile to mozliwe)

    @

    LOL

  • 8. Data: 2002-07-24 12:48:02
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "sOap" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    @

    BTW: czy ktos wie czy w Polsce, najlpeiej w trojmiescie zakupie gdzies
    zbieraczki do runa lesnego? tzw. grzebienie z doczepianymi koszami???