PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Krakowie - czy warto?

  • 1. Data: 2002-12-10 22:00:02
    Temat: Praca w Krakowie - czy warto?
    Od: "Mr. Z." <z...@w...pl>

    Czesc,

    Mam pytanie do osób które mają rozeznanie w temacie (A.P.?) - podobno
    płace w Krakowie są niższe niż w Warszawie, jeśli tak jest w istocie, to o
    ile i czy jest to regułą? Być może to głupie pytanie, ale dostałem
    propozycję pracy w Krakowie... i nie wiem czego się spodziewać...
    Uściślając: chodzi o pracę w IT w krakowskim oddziale dużego belgijskiego
    banku...
    "Krakusy"!!! pomóżcie "warsiawiakowi" z dziada pradziada... :), jeśli nie na
    grupie, to na priv.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-12-11 07:31:06
    Temat: Re: Praca w Krakowie - czy warto?
    Od: "Jacek B" <c...@p...onet.pl>

    Prawda, place sa nizsze, ale za to klimat niepowtarzalny.
    No i to wkoncu MALOPOLSKA :-)
    Jacek B

  • 3. Data: 2002-12-11 09:06:43
    Od: "Jay" <j...@i...pl>

    No a mnie się wydaje że to nie tylko niskie ale też powiedziałbym że bardzo
    niskie

  • 4. Data: 2002-12-11 09:50:18
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

> [...]
    > propozycję pracy w Krakowie... i nie wiem czego się spodziewać...
    > Uściślając: chodzi o pracę w IT w krakowskim oddziale dużego belgijskiego

    Rzeczywiście specjaliści od IT (ale nie tylko) są Krakowie opłacani znacznie
    gorzej niż w Warszawie. Wynika to dużej liczby dobrze wykwalifikowanych osób
    (np absolwentów czy doktorantów AGH czy politechniki) konkurujących o
    stosunkowo niewielke naprawdę dobrych posad. Kraków to niestety miast w
    którym większość duzych firm ma jedynie swoje filie lub wręcz tylko oddziały
    filii. Ponieważ na tym szczeblu zwykle potrzebni są jedynie średniej klasy
    specjalici nawet najwiekszy fachowiec raczej zaczepi się na odpowiednie dla
    nich warunki, a jeżeli jest naprawdę dobry to dopiero potem dostanie "kopa w
    górę". Ale jest ot jedynie "reguła statystyczna"co znaczy, że w konkretnych
    wypadkach w Krakowie możesz zarobić wiecej niż w stolicy.
    W twoim przypadku dużo zalezy od tego czy dopiero zaczynasz u nich prace czy
    tez chcą cię po prostu przenieś na inne miejsce. Tak czy inaczej wygląda na
    to, że uznali cie za interesującego kandydata, więc masz (chyba) dobrą
    pozycje w negocjacjach.
    Najlepiej - jeżeli jest taka mozliwość płace wynegocjować odpowiednio
    wczesniej - najlepiej z szefostwem siedzącym poza Krakowem i nie znającym
    wszystkich aspektów tutejszej ninajkorzystniejszej dla pracowników sytuacji.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2002-12-11 20:32:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Mr. Z. <z...@w...pl> wrote:

> [...]
    > banku...
    > "Krakusy"!!! pomóżcie "warsiawiakowi" z dziada pradziada... :), jeśli nie na

    Płace zazwyczaj niższe, koszty utrzymania też.

    Przykładowo, za wynajęcie w Warszawie kawalerki masz w Krakowie 2
    pokoje.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2002-12-11 20:33:36
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Jay <j...@i...pl> wrote:
    > No a mnie się wydaje że to nie tylko niskie ale też powiedziałbym że bardzo
    > niskie

    Masz rację, wydaje Ci się.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-12-12 10:31:34
    Od: "kz" <K...@w...pl>

    : Przykładowo, za wynajęcie w Warszawie kawalerki masz w Krakowie 2
    : pokoje.

    W wa-wie w centrum kawalerka - 1500+ zł
    tarchomin 3 pokoje - 1300-1500 zł

  • 8. Data: 2002-12-12 12:05:50
    Od: k...@p...onet.pl

    > Przykładowo, za wynajęcie w Warszawie kawalerki masz w Krakowie 2
    > pokoje.

    Wedlug mnie porownywanie kosztow kawalerka Warszawa - wiecej pokoi inne miasto
    nie ma uzasadnienia. To, ze 2,3 pokoje kosztuja tyle co kawalerka w warszawie,
    wcale nie pociaga za soba tego, ze kawalerka bedzie kosztowala odpowiednio 1/2,
    1/3 ceny kawalerki w Warszawie, co mozna by pochopnie wywnioskowac z powyszej
    wypowidzi. Cena metra w kawalerce jest zawsze najwyzsza.

    michal

  • 9. Data: 2002-12-12 14:07:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    kz <K...@w...pl> wrote:

    > W wa-wie w centrum kawalerka - 1500+ zł
    > tarchomin 3 pokoje - 1300-1500 zł

    W Centrum da się znaleźć za 1000.

    --

  • 10. Data: 2002-12-12 14:08:24
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    k...@p...onet.pl wrote:

    > 1/3 ceny kawalerki w Warszawie, co mozna by pochopnie wywnioskowac z powyszej
    > wypowidzi. Cena metra w kawalerce jest zawsze najwyzsza.

    I dlatego cena takiego samego mieszkania w Warszawie i w Krakowie to
    relacja 3/2 mniej więcej.
    --