PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Krakowie - czy warto? › Re: Praca w Krakowie - czy warto?
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Krakowie - czy warto?
    Date: Wed, 11 Dec 2002 10:50:18 +0100

    Użytkownik "Mr. Z." <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:at5o0l$13v$1@foka.acn.pl...
    > Czesc,
    >
    > Mam pytanie do osób które mają rozeznanie w temacie (A.P.?) - podobno
    > płace w Krakowie są niższe niż w Warszawie, jeśli tak jest w istocie, to o
    > ile i czy jest to regułą? Być może to głupie pytanie, ale dostałem
    > propozycję pracy w Krakowie... i nie wiem czego się spodziewać...
    > Uściślając: chodzi o pracę w IT w krakowskim oddziale dużego belgijskiego
    > banku...

    Rzeczywiście specjaliści od IT (ale nie tylko) są Krakowie opłacani znacznie
    gorzej niż w Warszawie. Wynika to dużej liczby dobrze wykwalifikowanych osób
    (np absolwentów czy doktorantów AGH czy politechniki) konkurujących o
    stosunkowo niewielke naprawdę dobrych posad. Kraków to niestety miast w
    którym większość duzych firm ma jedynie swoje filie lub wręcz tylko oddziały
    filii. Ponieważ na tym szczeblu zwykle potrzebni są jedynie średniej klasy
    specjalici nawet najwiekszy fachowiec raczej zaczepi się na odpowiednie dla
    nich warunki, a jeżeli jest naprawdę dobry to dopiero potem dostanie "kopa w
    górę". Ale jest ot jedynie "reguła statystyczna"co znaczy, że w konkretnych
    wypadkach w Krakowie możesz zarobić wiecej niż w stolicy.
    W twoim przypadku dużo zalezy od tego czy dopiero zaczynasz u nich prace czy
    tez chcą cię po prostu przenieś na inne miejsce. Tak czy inaczej wygląda na
    to, że uznali cie za interesującego kandydata, więc masz (chyba) dobrą
    pozycje w negocjacjach.
    Najlepiej - jeżeli jest taka mozliwość płace wynegocjować odpowiednio
    wczesniej - najlepiej z szefostwem siedzącym poza Krakowem i nie znającym
    wszystkich aspektów tutejszej ninajkorzystniejszej dla pracowników sytuacji.
    Pozdrawiam
    Paweł