PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na pol etatu i firma

  • 21. Data: 2006-03-30 12:08:53
    Temat: Re: Praca na pol etatu i firma
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Skad masz takie info, interesuje mnie podstawa prawna bo rozmawialem z
    > paroma osobami i kazdy powiedzial mi ze to bzdura i wszedzie tego szukam i
    > znalezc nie moge. Wiec podaj podstawe prawna jak mozesz

    Nie podam Ci podstawy prawnej, ponieważ to nie ja osobiście się tym
    zajmowałem. Natomiast rzecz dotyczyła mnie i wspólnika (mamy razem DG), a
    chodziło właśnie o zatrudnienie nas na etacie w firmie znajomych. Cel-każdy
    wie jaki ;-). I cała sprawa rozbijała się właśnie o to, żeby na umowie o
    pracę nie było stanowiska podobnego jak w profilu DG. A zajmowały się naszą
    sprawą dwie osoby, będące dobrymi fachowcami w tej dziedzinie i nie tylko
    teoretykami :-).
    Wiesz, zawsze możesz spróbować :-). Najwyżej będziesz miał problemy podczas
    pierwszej lepszej kontroli nadgorliwego urzędasa. Tylko pytanie po co samemu
    szukać kłopotów?
    Pozdr.
    RJ

  • 22. Data: 2006-03-30 12:13:33
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > No to skoro prawo tego nie zabrania to ja nie widze przeciwskazan

    Pisłem już wcześniej, zawsze możesz spróbować. Tylko nie zdziwię się jak za
    jakiś czas pojawią się Twoje posty typu "Co mam robić? Ratujcie!" :-).
    PS.
    Prawo też nie zabrania mieć np. jednoosobowej DG będącej na ryczałcie+VAT,
    równocześnie być w spółce z o.o. i wystawiać spółce faktur VAT z tej
    jednoos. DG :-). Zawsze to lepie wybulić max. 8,5 % niż CIT + jeszcze
    dochodowy min. 19 % :-). Tylko nie chciałbym być w Twojej skórze jak Cię
    przetrzepią... Znam z autopsji jakby co, zresztą kilku moich znajomych także
    :-)

  • 23. Data: 2006-03-30 12:31:12
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podczas
    > pierwszej lepszej kontroli nadgorliwego urzędasa. Tylko pytanie po co

    Dlatego najbezpieczniej chyba bedzie jak to moja zona otworzy DG :)

    Jacek

  • 24. Data: 2006-03-30 13:18:53
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    castrol napisał(a):

    > Dlatego najbezpieczniej chyba bedzie jak to moja zona otworzy DG :)

    A to nie będzie czasem firmanctwo? Zwłaszcza jeśli urząd stwierdzi, ze
    prowadząc działalność pod swoim nazwiskiem zapłaciłbyś większe podatki.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 25. Data: 2006-03-30 13:21:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > No to skoro prawo tego nie zabrania

    Prawo tego jasno zabrania.
    Sprawdź w kodeksie pracy - każda umowa mająca charakter umowy o pracę jest
    umową o pracę, niezależnie od tego jak została nazwana.
    Inna sprawa że mało kto to egzekwuje - a jeśli już jeśli pracownik pójdzie
    do PIP albo pracodawca podpadnie.

  • 26. Data: 2006-03-30 13:21:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości news:

    > Dlatego najbezpieczniej chyba bedzie jak to moja zona otworzy DG :)

    Najbezpieczniej będzie jeśli ten etat W CAŁOŚCI zamienisz na DG.

  • 27. Data: 2006-03-30 13:30:01
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    > Sprawdź w kodeksie pracy - każda umowa mająca charakter umowy o pracę jest
    > umową o pracę, niezależnie od tego jak została nazwana.

    To to ja wiem, ale ja nie chce aby moja praca na wlasny rachunek byla de
    facto praca na etat :)

    Jacek

  • 28. Data: 2006-03-30 13:35:51
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Najbezpieczniej będzie jeśli ten etat W CAŁOŚCI zamienisz na DG.

    bardzo chetnie, ale wez wytlumacz to mojemu szefowi ze mu sie to bedzie
    bardziej oplacac :)

    Jacek

  • 29. Data: 2006-03-30 18:52:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > To to ja wiem, ale ja nie chce aby moja praca na wlasny rachunek byla de
    > facto praca na etat :)

    Chcesz.
    Bo różnicę ma stanowić tylko to że Ty tak uznasz.
    To za mało.

  • 30. Data: 2006-03-30 18:53:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > bardzo chetnie, ale wez wytlumacz to mojemu szefowi ze mu sie to bedzie
    > bardziej oplacac :)

    Powiedz mu że nie będzie musiał ZUS-u za Ciebie płacić. ;-)