PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na pol etatu i firma

  • 1. Data: 2006-03-30 07:13:50
    Temat: Praca na pol etatu i firma
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Witajcie

    Mam taki dylemat ostatnio.
    Chce otworzyc DG, oprocz tego caly czas pracuje na pol etatu.
    Czy moge nadal pracowac na te pol etatu, oraz wykonywac inne prace dla tej
    samej firmy i wystawiac im faktury VAT za swoja robote wykonana dla nich po
    mojej pracy wynikajacej z umowy o prace??

    Czy US sie do tego nie przyczepi??
    I co w przypadku swiadczen wszelkich. Wiadomo ze przy DG nalezy oplacac ZUSy
    i inne srusy, ale jesli juz sie ma umowe o prace, to tych swiadczen sie nie
    placi w ogole, bo pokrywa je nasz pracodawca.

    Czy w przypadku opisywanym powyzej rowniez jest to mozliwe??

    Podsumowujac, czy moge pracowac u swojego pracodawcy nadal na pol etatu,
    oraz wykonywac dodatkowe prace zlecone (po godzinach pracy) za ktore bede mu
    wystawiac FVAT??

    Jacek

  • 2. Data: 2006-03-30 08:24:12
    Temat: Re: Praca na pol etatu i firma
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    po
    > mojej pracy wynikajacej z umowy o prace??

    Możesz, ale TYLKO usługi inne, niż wynikające z zakresu Twoich obowiązków
    pracowniczych. Tzn. jeśli jesteś np. sprzątaczem, to nie możesz dla nich
    sprzątać jako firma. I uważaj jeszcze na jedno: w zakresie Twojej DG nie
    może znaleźć się to, co robisz w tej firmie. Czyli jak jesteś w firmie tym
    sprzątaczem, to we wpisie nie możesz mieć już usług sprzątania.
    Jestem w takiej samej sytuacji :-).

    > Czy US sie do tego nie przyczepi??

    Jak nie zastosujesz się do mojej uwagi to właśnie się przyczepi :-)

    > jesli juz sie ma umowe o prace, to tych swiadczen sie nie
    > placi w ogole, bo pokrywa je nasz pracodawca

    Musisz płacić dodatkowo ubezp. zdrowotne od każdej działalności. Czyli jak
    założysz dwie firmy, to płacisz dwa u.zd. Ale tym bym się nie martwił, bo
    prawie całe odliczasz od podatku :-)

> [...]
    > oraz wykonywac dodatkowe prace zlecone (po godzinach pracy) za ktore bede

    Napisz dokładnie co masz w umowie o pracę, co chcesz mieć we wpisie do EDG i
    na co mają być te faktury.

  • 3. Data: 2006-03-30 08:32:20
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może znaleźć się to, co robisz w tej firmie. Czyli jak jesteś w firmie tym
    > sprzątaczem, to we wpisie nie możesz mieć już usług sprzątania.

    O rany, naprawde zyjemy w chorym panswtwie, kto takie idiotyczne przepisy
    wymysla!
    Chce tu pracowac nadal na pol etatu i swiadczyc rowniez innym te uslugi, tej
    firmie moge wystawiac nawet na co innego faktury, ale do cholery, zebym od
    razu nie mogl miec takiego wpisu to jakis obled!

    > Musisz płacić dodatkowo ubezp. zdrowotne od każdej działalności. Czyli jak
    > założysz dwie firmy, to płacisz dwa u.zd. Ale tym bym się nie martwił, bo
    > prawie całe odliczasz od podatku :-)

    To wiem :)

    > Napisz dokładnie co masz w umowie o pracę, co chcesz mieć we wpisie do EDG
    > na co mają być te faktury.

    W umowie o prace jestem grafikiem komputerowym. Teraz chce otworzyc DG i
    swiadczyc swoje uslugi innym klientow, a z ta praca nadal chce byc zwiazany
    w taki sposob w jaki jestem - no ale czasem oni mnie potrzebuja na wiecej
    niz pol etatu i pracuje np w domu po godzinach i na to chcialbym wystawiac
    faktury.

    W takim razie jak to obejsc mozna?? Moze w pracy moge zmienic profil swojej
    dzialalnosci na taki niekolidujacy??

    Jacek

  • 4. Data: 2006-03-30 08:41:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > na wiecej niz pol etatu i pracuje np w domu po godzinach i na to chcialbym

    Po to są te przepisy żeby tak się nie dało.
    Dla swojego pracodawcy taką pracę możesz oczywiście świadczyć - to się
    nazywa nadgodziny.
    Inaczej pół Polski zakładałoby firmy w celu "obsłużenia" nadgodzin.

  • 5. Data: 2006-03-30 08:49:58
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Po to są te przepisy żeby tak się nie dało.
    > Dla swojego pracodawcy taką pracę możesz oczywiście świadczyć - to się
    > nazywa nadgodziny.
    > Inaczej pół Polski zakładałoby firmy w celu "obsłużenia" nadgodzin.

    Dobrze, a co w przypadku kiedy chce swiadczyc uslugi zupelnie inne niz na
    codzien w pracy?? Zalozmy moj pracownik ma takie umiejetnosci - ktorych ja
    nie posiadam, i on cos robi, i ja jako firma wystawiam faktre VAT za to??

    Jacek

  • 6. Data: 2006-03-30 08:59:30
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > Zalozmy moj pracownik ma takie umiejetnosci - ktorych ja nie posiadam, i
    > on cos robi, i ja jako firma wystawiam faktre VAT za to??

    Chodzi o to że Twoja firma nie może być konkurencją dla firmy w której
    pracujesz!

  • 7. Data: 2006-03-30 09:00:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości news:

    > Dobrze, a co w przypadku kiedy chce swiadczyc uslugi zupelnie inne niz na
    > codzien w pracy??

    Nie ma problemu.

    > Zalozmy moj pracownik ma takie umiejetnosci - ktorych ja nie posiadam, i
    > on cos robi, i ja jako firma wystawiam faktre VAT za to??

    Dokładnie.

  • 8. Data: 2006-03-30 09:04:02
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > Nie ma problemu.

    Oczywiście, że nie ma.

    > Dokładnie.

    Dokładnie co?

  • 9. Data: 2006-03-30 09:04:33
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Nie ma problemu.

    > Dokładnie.

    Czyli jednak moge. Ja niekoniecznie musze swiadczyc uslugi jakie swiadcze na
    umowe o prace - bo w DG mam zamiar robic i inne rzeczy - no i jeszcze
    zostaje jedna alternatywa, czyli DG zaklada moja zona :)

    Jacek

  • 10. Data: 2006-03-30 09:06:11
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to że Twoja firma nie może być konkurencją dla firmy w której
    > pracujesz!

    Ale konkurencja nigdy nie bedzie :) Profil dzialalnosc firmy w ktorej jestem
    zatrudniony na pol etatu jest zupelnie niezwiazany z profilem DG ktora chce
    prowadzic.

    Jacek