PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę - wypowiada się pierwszą czy ostatnią ?

  • 1. Data: 2006-03-29 18:28:04
    Temat: Umowa o pracę - wypowiada się pierwszą czy ostatnią ?
    Od: "Arjano" <a...@w...pl>

    Witam!

    Szybkie pytanie. W rozwiązaniu umowy o pracę na mocy porozumienia stron
    podaje się w treści porozumienia że wypowiada się umowę z datą pierwszej
    umowy podpisanej z pracownikiem czy z datą umowy ostatniej (podpisanej np.
    po zmianie płacy czy warunków pracy)?
    Pracownik pracuje od 1990 roku - wtedy była podpisana pierwsza umowa, a
    ostatnia w 2005 r.

    Wypowiadam umowę z 1990 r. czy z 2005 r. ? Zachowana była ciągłość pracy.

    Arjano

  • 2. Data: 2006-03-29 18:42:39
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Arjano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wypowiadam umowę z 1990 r. czy z 2005 r. ? Zachowana była ciągłość
    pracy.

    Na logikę to ostatnią. Pierwsza rozwiązała się kiedy minął okres na jaki
    została zawarta, więc nie można jej już 'po czasie' rozwiązać ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-03-29 18:48:53
    Od: "Arjano" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Na logikę to ostatnią. Pierwsza rozwiązała się kiedy minął okres na jaki
    > została zawarta, więc nie można jej już 'po czasie' rozwiązać ;)

    Wszystkie były na czas nieokreślony. Ale np. pracownik wyszedł za mąż :-) i
    zmienił nazwisko i dostał nową umowę "z dniem 01.01.XXX zatrudniam panią
    jako i ..." i podwyżkę itp.

    Więć wypowiadam ostatnią, prawda, to logiczne.

    pozdr
    Arjano

  • 4. Data: 2006-03-29 19:03:32
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

> [...]
    > ostatnia w 2005 r.
    >
    > Wypowiadam umowę z 1990 r. czy z 2005 r. ? Zachowana była ciągłość pracy.

    wystarczy ,,wypowiadam umowe o prace z dniem........... ( zawsze jest
    domniemanie aktualnej umowy) nie musisz pisac z jakiego dnia i roku.

    pozdrawiam
    exit

  • 5. Data: 2006-03-30 05:54:10
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

> [...]
    > jako i ..." i podwyżkę itp.
    >
    > Więć wypowiadam ostatnią, prawda, to logiczne.

    Dlaczego dostał nową umowę. Trzeba było dołączyć akt zawarcia związku,
    zaktualizować dane w systemie kadrowo-płacowym. A jak zmienił miejsce
    zamieszkania to aneksik i po kłopocie.
    Dla mnie pracownik ma dwie umowy wiec trzeba wypowiedziec mu dwie. Brak tu
    logiki. Zreszta na czas nieokreslony musi byc podana przyczyna, okres
    wypowiedzenia jest 3 miesieczny.
    Ciezka sprawa bo jak pracownik pojdzie do sadu pracy z jedna umowa bo
    rozwiazales mu tylko ta ostatnia to kicha. Trzeba pogadac z pracownikiem.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2006-03-30 08:43:18
    Od: "Galind" <g...@r...ru>

    Użytkownik "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie pracownik ma dwie umowy wiec trzeba wypowiedziec mu dwie. Brak tu
    > logiki.

    To ta aktualna umowa nie kasuje automatycznie poprzedniej?

    pozdr
    Gal

  • 7. Data: 2006-03-30 08:53:24
    Od: Rasalhague <r...@o...pl>

    Galind napisał(a):
    > Użytkownik "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To ta aktualna umowa nie kasuje automatycznie poprzedniej?

    Ja dzis wypowiadam umowe o prace i napisalem:
    "Z dniem ... wypowiadam umowe o prace z zachowaniem ... okresu
    wypowiedzenia"
    i daty oraz ilosc umow podpisanych mnie nie interesuje.

    pozdro

  • 8. Data: 2006-03-30 09:06:11
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Galind" <g...@r...ru> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To ta aktualna umowa nie kasuje automatycznie poprzedniej?
    >
    > pozdr
    > Gal

    Nigdy tak się nie zdarza. Jedna umowa musi sie skonczyc a druga zaczac.
    Przeciez nie mozna podpisac nastepnej umowy gdy trwa inna umowa. Robi sie to
    aneksami do umowy. Np. pracownik awansowal to nie dajemy u nowej umowy tylko
    podpisujemy aneks zmieniajacy warunki pracy (pamietac trzeba ze warunki
    pracy nigdy nie moga sie zmieniac na niekorzysc pracownika np. tniemu mu
    etat).

  • 9. Data: 2006-03-30 09:17:04
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Arjano" <a...@w...pl> napisał

> [...]
    > jako i ..." i podwyżkę itp.
    > Więć wypowiadam ostatnią, prawda, to logiczne.

    Wtedy to drugie jest po prostu aneksem do pierwszej umowy (a przynajmniej
    powinno to w ten sposób wyglądać), a nie kolejną umową.

    M.

  • 10. Data: 2006-03-30 18:11:49
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    >W wiadomości news:e0g731$pni$1@atlantis.news.tpi.pl Tomasz Czupryński

    w takich przypadkach nie podpisuje sie aneksow tylko stosuje sie
    porozumienie zmianiajace warunki umowy o prace.Poza tym jak najbardziej moga
    zmienic sie warunki dotyczace stanowiska,placy,etc.

    pozdrawiam
    exit