PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...

  • 11. Data: 2006-06-06 07:45:51
    Temat: Re: Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    > Wybierz studia dzienne, bo:
    > 1. Są to najlepsze lata młodości i warto to przeżyć w gronie studenckim

    Libacje alkoholowe?

    > 2. Jeśli wyjedziesz poza miasto rodzinne to nauczysz się samodzielności i
    > radzenia sobie z problemami

    W przypadku pracy też...

    > 5. W przypadku informatyki dziennej nauczysz się lepiej matematyki i
    > algorytmów. Zdobędziesz lepsze podstawy.

    Algorytmów akademickich a nie rozwiązywanie problemów rzeczywistych.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-06-06 08:20:57
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzienne + doswiadczenie na studiach. Na dobra dzienna informatyke ciezko
    > sie dostac i utrzymac tez nielatwo, ale dajesz sygnal pracodawcy ze jestes
    > inteligentny, masz szerokie horyzonty zdolnosc szybkiej nauki. Na
    > zaocznych - nie oszukujmy sie, tylko "lizniesz" czesc tej wiedzy co na
    > dziennych. Ale nie chce uogolniac, bo tak naprawde wszystko zalezy od
    > czlowieka.
    > Natomiast doswiadczenie zdobedziesz, ale PHP+MySQL w duzych firmach sie
    > raczej nie uzywa. Tam kroluje J2EE, DB2, Oracle, .NET. itd.

    Czas tu chyba obalic kilka mitow:P Od paru lat pracuje w 'korporacjach' a
    kapitalem francuski, austriackim, amerykanskim, i stwierdzam co nastepuje:

    - Darmowych rozwiazan sie uzywa. Rowniez PHP + MySQL. Sa projekty, wcale nie
    malo istotne, do ktorych nie warto wytaczac ciezszych dzial. A to, ze obok
    staja Regaty po pare baniek w prawdziwych pieniadzach nic tu nie zmienia.
    - Papier i studia diznne/zaoczne - znaczenie maja lub moga miec tylko dla
    pani z HR. Poniewaz jednak zazwyczaj nie jest w CV wymagane info na temat
    toku studiow, mozna w buty wlozyc bajki o takich wymaganiach. W mojej
    poprzedniej firmie (1500 osob, IT ponad 150) gosci z wyksztalceniem
    kierunkowym bylo, wsrod adminow, bo nie pytalem koderow i wszelekiego
    rodzaju analitykow, doslownie kilka. Ja jeszcze w ogole nie mam wyzszego,
    pracuje tam juz od lat kolo po budowlance, mnostwo osob ma technika
    informatyka itp. Pare miesiecy temu zmienilem robote (na lepsza) i tez nikt
    mnie nie pytal o studia - wazny byl angielski i doswiadczenie oraz realne
    umiejetnosci.
    - To co i ile lizniesz, zalezy tylko i wylacznie od ciebie - na zaocznych
    masz wiecej czasu dla siebie i ten czas mozesz poswiecic na nauke.

    pozdr
    /p

  • 13. Data: 2006-06-06 08:28:26
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <cut>

    > Masz racje, ale z jednym wyjatkiem. Jesli ma zamiar studiowac informatyke
    > na jakiejs marnej uczelni, to faktycznie lepiej chyba isc na zaoczne. Ale
    > generalnie jesli chce kiedys pracowac w duzej firmie to najlepiej isc na
    > dzienne na renomowana uczelnie typu: PW, UW, AGH itp. Pracowac mozna na
    > pol etatu od 3 roku, a dobry papier pomaga w rekrutacji.

    Osobiscie jako 'informatyk' w ogole widze niewielki sens studiowania na
    informatyce - ja teraz dla przyjemnosci koncze reklame, mimo, ze nie
    zamierzam pracowac w tym zawodzie. Branza IT wymaga od ludzi wiedzy, zapalu,
    fascynacji technologiami i tworczego myslenia (niezaleznie od tego, czy
    progarmuja, czy rozwiazuja problemy jako admini, czy projektuja sieci czy
    cokolwiek innego). Tworczego myslenia nauczy cie kazda szkola. Tego co
    realnie potrzebujesz - nauczysz sie sam, choc zgadzam sie, ze informatyka
    pozwoli ci twoja wiedze pogrupowac i poszerzyc. Ale umowmy sie - wiekszosc
    rzeczy ktore wkuwasz na studiach jest ci w pracy potrzeban jak psu buty.
    Licza sie konkretne technologie, samodoskonalenie i umiejetnosc obserwacji
    rynku. Sprawa jest prosta. Dzis w modzie jest powiedzmy, IBM ze swoimi
    rozwiazaniami - stukam IBM-a, robie papior, zarabiam kaske, jutro do lask
    wroci Solek? Biore sie za Solka. A fanatycy algorytmu babelkowego i
    turbopascala... coz, milego studiowania, i obyscie znalezli robote.
    pozdr
    /p

  • 14. Data: 2006-06-06 08:32:23
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Michał napisał(a):

    > Libacje alkoholowe?

    zależy co kto lubi. ale inne rzeczy też są.

  • 15. Data: 2006-06-06 08:50:07
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > nie malo istotne, do ktorych nie warto wytaczac ciezszych dzial. A to, ze
    > obok staja Regaty po pare baniek w prawdziwych pieniadzach nic tu nie

    Poza tym na studiach uczyli bądź jeszcze uczą Pascala by w łatwym języku
    nauczyć się rozwiązywać problemy... ja obecnie realizując zlecenia pracuje
    jako programista/projektant/analityk/tester :) Więc rozwiązuje bardzo wiele
    problemów; coś ma być tak; ja musze wymyślić jak to zrobić. A technologia to
    już sprawa drugorzędna.
    Programista który potrafi tylko zapisać to co mu określono w projekcie to
    taki sprytny automat ;-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-06-06 10:03:32
    Od: "Marek" <m...@m...com>

> [...]
    >
    > Osobiscie jako 'informatyk' w ogole widze niewielki sens studiowania na
    > informatyce - ja teraz dla przyjemnosci koncze reklame, mimo, ze nie

    Wiesz, akurat teraz jest taka koniunktura w IT i brak kadr ze w zasadzie
    duzo ludzi wkreca sie do branzy przypadkiem i sa wchlaniani. Jesli
    koniunktura sie odwroci i wowczas tak rozowo nie bedzie. Wtedy cos takiego
    jak solidne wyksztalcenie techniczne bedzie podstawa zeby sie utrzymac w
    zawodzie. Zreszta kolega mowil o duzych koncernach. Nie wyobrazam sobie np.
    projektanta duzego systemu w IBM po reklamie czy marketingu. Dlatego porada
    w stylu "widze niewielki sens studiowania" jest naprawde nie na miejscu.

  • 17. Data: 2006-06-06 10:32:02
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > koniunktura sie odwroci i wowczas tak rozowo nie bedzie. Wtedy cos
    > takiego jak solidne wyksztalcenie techniczne bedzie podstawa zeby sie

    Z drugiej strony jest dużo niby wykształconych; w najlepszych szkołach a
    mających problem ze znalezieniem pracy...

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2006-06-06 11:21:11
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    <cut>

> [...]
    > wyobrazam sobie np. projektanta duzego systemu w IBM po reklamie czy
    > marketingu. Dlatego porada w stylu "widze niewielki sens studiowania" jest

    Zaczynalem prace w zawodzie gdy koninktura miala sie juz ku koncowi, i nie
    mialem problemow z praca przez kolejne lata chude. Teraz koniunktura jest
    lepsza, ale nie wiadomo jak dlugo - wierz mi, wiedza i umiejetnosci, a nie
    szkola, sa istotne - rowniez w IBM-ie. Choc nie przecze, ze lepiej szkole
    miec, niz jej nie miec. Pytanie tylko, czy naprawde warto. Za te sama kase
    mozna zrobic kilka powaznych certow, ale to juz wybor kazdego z osobna. Ja
    osobiscie szkole robie po czesci z nudow, po czesci dla frajdy, po czesci
    asekuracyjnie - zeby pani z HR nie wywalila mojego CV bo w rubryczce
    wyksztalcenie bedzie 'nizsze' ;) Jesli kiedys zmieni sie sytuacja na tyle
    diametralnie, ze wyzesze informatyczne bedzie stanowic o byc albo nie byc na
    rynku, po prostu je zrobie;)
    Pozdr
    /p

  • 19. Data: 2006-06-06 11:24:19
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    > Z drugiej strony jest dużo niby wykształconych; w najlepszych szkołach a
    > mających problem ze znalezieniem pracy...

    Co nie?:) Obawiam sie, ze to niestety glownie studenci/absolwenci maja
    problem z robota. Co z tego, ze po studiach? Ale bez doswiadczenia. I to
    wszystko tlumaczy. A ci ktorych wchlonelo gdy byl na to czas, maja robote i
    raczej miec ja beda. Lepsza lub gorsza, ale beda. Bo zamiast studiowac
    dziennie, dalismy sie odnalezc i wchlonac, i to teraz procentuje bardziej
    niz studia. Niestety, jakkolwiek chceilibyscie pocieszyc sie, ze jestescie
    wyksztalceni i w ogole oh i ah, to rynek ma swoje prawa i nimi sie kieruje.
    Mozna sie do nich dostosowac, lub chodzic w podartych kapciach. Sad but
    true;)
    pozdr
    /p

  • 20. Data: 2006-06-06 15:09:36
    Od: "Marek" <m...@m...com>

> [...]
    > wyksztalceni i w ogole oh i ah, to rynek ma swoje prawa i nimi sie
    > kieruje. Mozna sie do nich dostosowac, lub chodzic w podartych kapciach.

    Mam wrazenie ze rozmawiamy o czym innym.Ty masz na mysli cala branze IT -
    wrzucasz wszystko do jednego worka. Faktycznie jest cala rzesza zawodow typu
    helpdesk, webmaster, programista php itd, administrator sieci ktore w
    zasadzie nie wymagaja studiow wyzszych, liczy sie przede wszystkim
    doswiadczenie. Tworca watku pytal sie o potencjalna prace w powaznych
    firmach, na powazne stanowiska, za powazne pieniadze. Tam maja troche inne
    wymagania, z czego dobre studia to podstawa do rozmowy.
    Piszesz, ze studenci i absolwenci maja problem ze znalezieniem pracy.
    Studiuje dziennie na znanej panstwowej uczelni i 90% moich znajomych pracuje
    od 4 roku, z czego duzy odsetek w koncernach typu Accenture, HP, IBM, Era,
    Siemens. Dlatego doradzam podobna sciezke autorowi watku.