PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na czarno a wjazd do Wielkiej Brytani?

  • 1. Data: 2004-05-04 20:14:38
    Temat: Praca na czarno a wjazd do Wielkiej Brytani?
    Od: "sasko" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy wiecie moze czy jesli ktos kiedys pracowal na czarno w Angli i
    zostal przez to deportowany moze teraz po przystapieniu Polski do UE
    wjechac do Angli? Czy zostanie odeslany na granicy? Moze ktos z Was juz
    wjechal po takich przezyciach?
    Z gory dziki za odp.
    Pozdr.

  • 2. Data: 2004-05-05 05:46:27
    Temat: Re: Praca na czarno a wjazd do Wielkiej Brytani?
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "sasko" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostal przez to deportowany moze teraz po przystapieniu Polski do UE
    > wjechac do Angli? Czy zostanie odeslany na granicy? Moze ktos z Was juz

    Zakazy wjazdu dla obywateli polskich, czyli figurowanie ich danych w SIS
    (System Informacyjny Schengen) - popularnie nazywane "miśkami", z dniem 1
    maja 2004 r. przestaną obowiązywać. Osoby uprawnione do swobodnego
    przemieszczania się (ob. UE) mogą zostać zawrócone na granicy tylko wtedy,
    gdy istnieją w związku z zachowaniem tych osób, faktyczne i wystarczająco
    poważne zagrożenia naruszające podstawowe interesy społeczeństwa (taka
    sytuacja dotyczyć może agresywnie zachowujących się pseudo-kibiców lub
    uzbrojonych manifestantów).

    źródło: http://www.sg.gov.pl/poradnik/index.asp?id=17&roz=11
    4

    andrzej

  • 3. Data: 2004-05-06 06:46:21
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poważne zagrożenia naruszające podstawowe interesy społeczeństwa (taka
    > sytuacja dotyczyć może agresywnie zachowujących się pseudo-kibiców lub

    Wszystko fajnie, tyle że układ z Schengen dotyczy krajów które go podpisały,
    i z UE ma niewiele wspólnego (jest w nim część krajów UE lecz nie wszystkie,
    ale i kraje spoza UE jak np Norwegia). Akurat UK ni podpisało tego układu,
    wiec będą kierować siewłasnymi regulacjami w tym zakresie

  • 4. Data: 2004-05-06 09:15:53
    Od: "marek" <m...@b...kom>

    "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> wrote in message

> [...]
    > ale i kraje spoza UE jak np Norwegia). Akurat UK ni podpisało tego układu,
    > wiec będą kierować siewłasnymi regulacjami w tym zakresie

    zdaje mi sie, ze na stronie ambasady brytyjskiej wspominali o amnestii dla
    tych, ktorzy "wychodza" z podziemia. Po prostu zasady sa takie same dla
    wszystkich. Linka pojawiala sie w grupie wielokrotnie, powinna byc w
    archiwum, z postami "Anglia" :)
    Natomiast z praktycznego punktu widzenia sprawa jest prosta, na brytyjskich
    granicach przestalo sie sprawdzac polskie paszporty w zestawieniu z
    jakakolwiek baza danych i - w ogole, w zwiazku z tym: pokazujesz (paszport
    ;) i wjezdzasz. A podobno ludzie wjezdzaja tez na dowod osobisty...
    Nie wiem, co stanie sie w sytuacji, gdy spotkasz oficera imigracyjnego,
    ktoremu kiedys naplules w twarz ;)

    marek