PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalent za urlop a ZUS

  • 1. Data: 2004-05-04 19:58:28
    Temat: Ekwiwalent za urlop a ZUS
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Witam!

    Były pracodawca po wielekrotnych "prośbach" PIPu wypłacił mi należny
    ekwiwalent za urlop wypoczynkowy. Po tygodniu przysłał mi pisemko, że
    "wnosi" o przekazanie mu na konto kwoty 100zł i prosi to uczynić szybko,
    bo musi tę kwotę przekazać do ZUS.
    Oprócz tego domaga się ode mnie jakiś niebotycznych kwot (marne kilka
    tysięcy) tytułem odszkodowania za szkody, które wyrządziłem odchodząc z
    pracy (nie miałem umowy to odszedłem). Mam prośbę: czy moglibyście
    zaproponować treść pisemka, po otrzymaniu którego pracodawca "zamilknie na
    wieki" i nie będzie mi już przysyłał żadnych głupot? Czy PIP jest władny
    coś zrobić w tej sprawie?
    Z góry dzięki i PZDR.

  • 2. Data: 2004-05-05 06:07:37
    Temat: Re: Ekwiwalent za urlop a ZUS
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

    Użytkownik "Maksik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wieki" i nie będzie mi już przysyłał żadnych głupot? Czy PIP jest władny

    PIP już zrobił - ekwiwalent za urlop dostałeś.
    100 zł wydaj na przyjemniejsze rzeczy - pracodawca może ich od Ciebie żądać
    ale Ty nie musisz ich płacić.
    Odszkodowania niech dochodzi na drodze sądowej.