PracaGrupypl.praca.dyskusje › Delegacje

  • 1. Data: 2004-05-04 19:53:35
    Temat: Delegacje
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Witajcie,
    Chciałem zapytać o taką rzecz:
    Jest sobie pracownik pracujący na cały etat, miejsce pracy firma X.
    Pracownik ten często jeździ w delegacje do innych firm i często jest tak, że
    jedzie dość daleko i w sumie mimo, że w innej firmie jest tylko powiedzmy
    4-5 godzin to razem z podróżą czasem zabiera mu to np. 10-15 godzin
    dziennie.
    Czy ma prawo domagać się jakichś wyższych (dodatkowych) świadczeń od swojego
    pracodawcy niż wynika to z umowy (która przecież zawarta jest na pełny etat
    czyli 8 godzin dziennie, a nie kilkanaście). Czy dojazdy też wliczają się do
    czasu pracy?

  • 2. Data: 2004-05-04 20:21:56
    Temat: Re: Delegacje
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    z punktu widzenia ubezpieczenia, jest w pracy, z punktu widzenia działu płac
    (rachuby) to poza pieniędzmi które wypłaca pracownikowi w ramach umowy o
    pracę wypłaca również ekwiwalent zwany potocznie "dietą" w wysokościach
    określonych przez ustawę (poniżej 8 godzin delegacji - nic, 8-12 godzin
    delegacji - pół diety, powyżej 12 godzin - pełna dieta, powyżej 24 godzin -
    2 diety i dalej za każde ukończone 24 godziny pełna dieta)
    warto dodać, że diety są przychodem NIE OPODATKOWANYM z punktu widzenia
    pracownika, a z punktu widzenia pracodawcy są KOSZTEM.
    wracając do głównego pytania, przy wyjazdach pracownik ma prawo NEGOCJOWAĆ
    (a nie domagać się) wysokość wynagrodzenia.
    poza tym jeżeli pracownik wraca z delegacji to ma prawo dotrzeć do pracy po
    8 godzinach od powrotu z delegacji.

  • 3. Data: 2004-05-05 10:45:00
    Od: "Konik Bujany" <k...@p...invalid>

> [...]
    >wracając do głównego pytania, przy wyjazdach pracownik ma prawo NEGOCJOWAĆ
    >(a nie domagać się) wysokość wynagrodzenia.
    Kiedy ?! Umowę o pracę negocjuje się szukając jej ewentualnie rezygnując z niej a
    nie w trakcie jej trwania. Pracodawca ma zobowiązanie pracownika do wykonywania
    pracy, które pracownik musi wypełnić, więc nie ma powodu negocjować jej warunków.
    >poza tym jeżeli pracownik wraca z delegacji to ma prawo dotrzeć do pracy po
    >8 godzinach od powrotu z delegacji.
    Pracownik przebywający na delegacji wykonuje normalną pracę, czyli jeśli trwa ona
    dłużej niż należy to przysługują mu nadgodziny. Nie musi godzić się na
    wykonywanie pracy, tutaj polegającej na przemieszczaniu się, poza tymi godzinami
    za darmo. I tyle.

  • 4. Data: 2004-05-05 12:30:48
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Konik Bujany wrote:

    [CIACH]

    Ty, Bujany, jak juz uzywasz PL znaczkow, to moze zakoduj je w
    odpowiednim standardzie.
    --
    Robert

  • 5. Data: 2004-05-05 13:51:00
    Od: "plonk" <p...@p...invalid>

    >Ty, Bujany, jak juz uzywasz PL znaczkow, to moze zakoduj je w
    >odpowiednim standardzie.
    One są w odpowiednim standardzie ośle

    Plonk

  • 6. Data: 2004-05-05 14:02:29
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    plonk wrote:
    > Plonk

    I jednego "Konika" mniej : ))
    --
    Robert

  • 7. Data: 2004-05-05 17:01:00
    Od: "Romb" <r...@p...invalid>

    >I jednego "Konika" mniej : ))
    Ludzka głupota nie ma granic, gorzej z mądrością

  • 8. Data: 2004-05-05 20:58:25
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Konik Bujany" <k...@p...invalid> napisał w wiadomości

    NEGOCJOWAĆ

    <ciach> Umowę o pracę negocjuje się szukając jej ewentualnie rezygnując z
    niej a nie w trakcie jej trwania. </ciach>
    stary, czy ty potrafisz czytać i myśleć? (bo o twoim korzystaniu z grupy nie
    wspomnę i współczuję ludziom którzy nie korzystają z zewnątrzpatrzącego
    programu pocztowego)

    > Pracodawca ma zobowiązanie pracownika do wykonywania pracy, które
    pracownik musi wypełnić, więc nie ma > powodu negocjować jej warunków.
    dlaczego? np. po roku pracy stwierdzam, że wykonałem super robotę dla firmy
    i firma dzięki temu zarobiła kupę kasy. dlaczego nie miałbym pogadać na ten
    temat, że warto by było żebym dalej dla tej firmy pracował ??

> [...]
    trwa ona dłużej niż należy to
    > przysługują mu nadgodziny. Nie musi godzić się na wykonywanie pracy, tutaj

    to są mżonki. Na delegacji panuja zwykle trochę inne warunki. Wyobraź sobie,
    że jesteś pracownikiem "wyjazdowym". Masz do wykonania pracę, w założeniu w
    ciągu 8 godzin. widzisz, że tę robotę skończysz po jeszcze jednej godzinie.
    Będzie ci się opłacało zostawać na następny dzień?
    Wiesz, że firma nie zwraca za nocleg. W diecie jest to np. 50 zł a nocleg
    masz najtańszy za 150. Dopłacisz ze swoich pieniędzy 100 czy jednak wrócisz
    powiększając swój czas przebywania na delegacji?

    Ja mówię z praktycznego punktu widzenia, tak jak jest to rozwiązywane w
    praktyce. I oczywiście jest to podparte istniejącymi przepisami.
    Możesz mówić "i tyle". tylko że tym stwierdzeniem niczym się nie odróżniasz
    od populistów

    gromax

  • 9. Data: 2004-05-06 17:53:15
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracę wypłaca również ekwiwalent zwany potocznie "dietą" w wysokościach
    > określonych przez ustawę (poniżej 8 godzin delegacji - nic, 8-12 godzin

    Znalazłem na stronie http://www.bob.uw.edu.pl/delegacje_krajowe.htm ustawę
    traktującą o tym ale co się okazało - dotyczy to tylko "wysokości oraz
    warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w
    państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży
    służbowej na obszarze kraju."
    A co z pracownikami nie pracującymi w budżetówce???