PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca magisteska

  • 1. Data: 2003-03-28 15:36:40
    Temat: Praca magisteska
    Od: "Rafał" <r...@s...neostrada.pl>

    Witam uzytkownikow
    Bardzo pilnie poszukuje materialow do pracy magisterskiej na temat bazarow.
    Przeszukalem chyba wszystko. Bardzo zalezy mi na historii bazarow na swiecie
    i w Polsce. Moze wiecie czy sa jakies udostepnione artykuly na temat. Jestem
    w posiadaniu ksiazki Jozefa Soldaczuka "Historia handlu miedzynarodowego" -
    niestety nie ma tam potrzebnych mi informacji.
    Z gory dziekuje
    Rafal

  • 2. Data: 2003-03-28 23:50:40
    Temat: Re: Praca magisteska
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Rafał napisał:

> [...]
    > w posiadaniu ksiazki Jozefa Soldaczuka "Historia handlu miedzynarodowego" -
    > niestety nie ma tam potrzebnych mi informacji.

    Z ciekawosci sie spytam - co oznacza sformulowanie "przeszukalem
    wszystko". Jezeli jestes z W-wy - czytelnie na Koszykowej, Bibloteke
    Narodowa itd. odwiedziles?

    Flyer

  • 3. Data: 2003-03-29 10:57:24
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

    > Z ciekawosci sie spytam - co oznacza sformulowanie "przeszukalem
    > wszystko". Jezeli jestes z W-wy - czytelnie na Koszykowej, Bibloteke
    > Narodowa itd. odwiedziles?

    Po drugie co to takiego bazar - wg Ciebie oczywiscie?
    Dla mnie jest pogrobowcem targow (od targowiska). A te znane juz byly w
    starozytnosci - mysle, ze materialow nt. temat powinno byc sporo.

    Flyer

  • 4. Data: 2003-03-29 14:33:05
    Od: "Rafał" <r...@s...neostrada.pl>

    Jestem troche leniem, to przyznam chodzi mi o publikacje zamieszcone w
    internecie.to by mi ulatwilo napisanie pracy.
    Tak poza tym dzieki za info
    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2003-03-29 16:06:13
    Od: Marcin Dariusz Ozdzinski <m...@m...elka.pw.edu.pl>

    "Rafał" <r...@s...neostrada.pl> wrote:
    > Jestem troche leniem, to przyznam chodzi mi o publikacje zamieszcone w
    > internecie.to by mi ulatwilo napisanie pracy.
> [...]

    Chcesz napisac prace opierajac sie li tylko na Internecie ????
    I to jeszcze na taki temat ....
    no comment

  • 6. Data: 2003-03-29 23:32:42
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Rafał napisał:

    > Jestem troche leniem, to przyznam chodzi mi o publikacje zamieszcone w
    > internecie.to by mi ulatwilo napisanie pracy.
    > Tak poza tym dzieki za info

    Nie wiem czy wiesz, ale praca mgr sklada sie rowniez z tak zwanej (tu
    zapomnialem slowa ;) ) ... , gdzie umieszcza sie literature wykorzystana
    w pracy - wiec od ksiazek jak bys nie kombinowal sie nie uwolnisz - no
    chyba, ze cos zmienilo sie w tym temacie od moich czasow.

    Co do samej pracy - bardzo mozliwe, ze mozesz pojsc na "lekkie skroty" i
    zrobic czyste porownanie - np. targ wg Prawa Niemieckiego (ma podstawie,
    ktorego lokowano miasta ale rowniez je rozplanowano - o ile sie nie
    myle, bo w reku nigdy nie mialem - i mozliwe, ze sa tam regulacje dot.
    targowisk) a targ na podstawie wspolczesnego Prawa w Polsce. Mozna
    rowniez:
    - rola targu w sredniowiecznej/ starozytnej itd a rola wspolczesna
    (spoleczna i ekonomiczna - udzial w handlu ogolem itd.)

    Mozna rowniez rzeczywiscie napisac o wspolczesnych tarowiskach -
    regulacje prawne np. oplaty lokalne, SANEPID, rynek pracy, udzial w
    obrotach ogolem, srodowiska przestepcze itd - ale na Boga raczej nie o
    bazarach - to nazwa gwarowa.

    OT - moze znajdzie sie ktos, komu bede tak dlugo pomagal, wlacznie z
    pisaniem za niego, ze wreszcie zdolam zlozyc wlasna prace mgr? :)

    Flyer

  • 7. Data: 2003-03-30 15:24:09
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

> [...]
    > regulacje prawne np. oplaty lokalne, SANEPID, rynek pracy, udzial w
    > obrotach ogolem, srodowiska przestepcze itd - ale na Boga raczej nie o

    Hmm.. on chce pisac o bazarach na swiecie - w stosunku do swiata arabskiego
    nazwa bazar jest jak najbardziej adekwatna.

    pzdr
    Arkadesh

  • 8. Data: 2003-03-30 18:59:51
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Arkadesh Dreadful napisał:

    > Hmm.. on chce pisac o bazarach na swiecie - w stosunku do swiata arabskiego
    > nazwa bazar jest jak najbardziej adekwatna.

    Bez zbytniego obrazania autora watku ;) - rzeczywiscie ta wersja tez
    moze byc prawdziwa, ale sadzac z wiedzy posiadanej (a raczej jej braku)
    bardziej bym stawial na polskie bazary (bo do stwierdzenia, ze istnieje
    cos takiego jak bazar nie trzeba nawet ksiazki - ale wtedy ma sie na
    mysli glownie to o czym sie wie).

    Ze slownika wyrazow obcych PWN

    bazar
    1. plac lub pomieszczenie ze straganami, budkami, gdzie sprzedaje się
    różnorodne towary; targ, targowisko
    2. przestarz. wystawa połączona ze sprzedażą; kiermasz
    <tur., z pers. bazar = targowisko>

    suk
    bazar muzułmański, często przykryty sklepieniem
    <ar. suq>

    Targu tam nie znajde - to wg slownika typowo polski wyraz.

    Flyer

  • 9. Data: 2003-03-31 06:43:57
    Od: "cd" <c...@p...fm>

> [...]
    >bazar muzułmański, często przykryty sklepieniem
    ><ar. suq>
    >
    >Targu tam nie znajde - to wg slownika typowo polski wyraz.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 10. Data: 2003-03-31 06:45:17
    Od: "cd" <c...@p...fm>