PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca Ankieter podatki › Praca Ankieter podatki
    From: Monika <r...@N...adrem.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Praca Ankieter podatki
    Date: Mon, 29 Jan 2007 14:25:01 +0100

    Mam propozycję pracy jako ankieter w firmie PENTOR.

    Wynagrodzenie za pracę byłoby zależne od ilości przeprowadzonych ankiet.
    Cena za 1 ankiete to ok dwadziescia kilka zlotych zl brutto.

    Ile dostawałabym z tego na czysto dla siebie?
    Jestem zielona jeśli chodzi o tego typu informacje.

    Teraz kilka szczegółow:
    [O sobie]
    - Kilka miesięcy temu skończyłam studia licencjackie jako socjolog.
    - Zarejestrowałam się jako bezrobotna.
    - Starałam sie o staż w UP, ale jak na razie bez rezultatów.
    - Ma być to moja pierwsza w miarę poważna praca.

    [O pracy w pentorze]
    - "Rozliczeniem za wykonaną pracę jest Umowa o dzieło oraz zestawienie
    miesięcznych przejazdów".
    - "Rozliczając Umowy o dzieło Pentor płaci za Państwa podatek dochodowy.
    ZUS nie jest odprowadzany od tej formy umowy"
    - "Pentor nie prowadzi ubezpieczenia grupowego ankieterów"
    - Z Pentorem miałabym też podpisac umowę o współpracy jako Ankieter CAPI

    Na forum ankieterów tam już pracujących była mowa, że od kwoty brutto
    należy odjąć 19% i wyjdzie nam kwota na rękę.
    Tymczasem dzisiaj w UP rzucono mi hasła: podatek standardowy 40% mniej od
    każdej ankiety, rozliczenie roczne.
    Czyli jak?

    Czy mógłby mi ktos dokładnie przedstawić kto, ile, na jaki cel, kiedy
    przywłaszczałby sobie części mojego wynagrodzenie przy takiej formie pracy?

    Lub przynajmniej poratował jakimś linkiem dla bardzo początkujących w
    dziedzinie kodeksu pracy.

    Byłabym bardzo wdzięczna.

    Monika