PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca

  • 1. Data: 2003-10-25 17:34:28
    Temat: Praca
    Od: s...@r...net.pl

    Witam
    Wiem, że to troche offtopic, ale mam problem.
    Właśnie zacząłem studia internetowe(informatyczne) na jednej z lepszych
    polskich uczelni.
    Postanowiłem, że zacznę takie sdudia i będę pracował (oczywiście w
    zawodzie), bo da mi to więcej zysku niż studia dzienne.
    Mam pracę, ale...
    W niemczech studiuje moja dziewczyna, tutaj kokosów nie zarabiam (jak na
    realia oczywiście, nie mówie o niebotycznych kwotach), więc chciałbym się
    tam przenieść .
    Moje umiejętności informatyczne myśle są na wysokim poziomie (przewyzszające
    niektórych już po studiach, jak wynika z doświadczenia), angielski
    ...Upper-Intermidiate( bez certyfikatów). Niemiecki - zaczynam.
    Pytanie moje: Gdzie zacząć szukać. Czy wogóle jest możliwość wyjazdu bez
    posiadania "znajomości". Czytałem że wyjazdy poprzez specjalne firmy
    zatrudniające polaków w niemczech, są bardzo niebezpieczne i łatwo zostać na
    bruku bez pracy, albo z ciężką harówą za liche pieniądze. Kolejna rzecz, nie
    ukrywam, to fakt że chciałbym pracować w zawodzie. Jak dać się znaleźć? Jak
    znaleźć firmę? Jak się do tego wszystkiego zabrać, by wyjechać i zarabiać.

    Z poważaniem
    Łukasz Kwoska

  • 2. Data: 2003-10-25 18:19:10
    Temat: Re: Praca
    Od: "Arek Karas" <k...@2...pl>

    Na poczatek poczytaj na www.polonia-it.org
    To Ci rozjasnie moze troche sytuacje na temat pracy w Nieczech.
    Jes tciagle program GreenCard dl informatykow, ale nie majac studiow bedzie
    ciezko sie na to zalapac, chyba ze jestes naprawde dobry w swoim fachu.

    Pozdrawiam
    AK

  • 3. Data: 2003-10-25 18:48:22
    Od: s...@r...net.pl

    Przeglądałem już polonia-it, ale właśnie informacje tam nie aplikują jakby
    do mnie, bo nie mam wykształcenia wyższego. Probowałem wysłać posta, ale nie
    mogłem się zarejestrować. Nie sądze żeby to wynikało z mojej nieudolności
    (Ale kto wie). Napisałeś, ...chyba że jesteś dobry w swoim fachu. Już
    pomijam czy jestem na tyle dobry, ale czy bez studów wogóle jakaś firma
    przystąpi do procesu rekrutacyjnego (weryfikującego).

    Dzięki
    Łukasz

  • 4. Data: 2003-10-25 19:28:43
    Od: "mer" <b...@w...de>

    >Jak się do tego wszystkiego zabrać, by wyjechać i zarabiać.

    Tak samo jak w Polsce.
    Szukasz ogłoszeń i/lub sam wysyłasz swoje cv. Jak ich zaciekawisz to sie odezwą.

    mer

  • 5. Data: 2003-10-26 13:13:23
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik <s...@r...net.pl> napisał w wiadomości

    Nie gniewaj sie, ale cp-1250 bez deklaracji w naglowkach to jak na (nawet
    przyszlego) internetowego informatyka z jednej z lepszych polskich uczelni
    to letkie przegiecie :-(

    Taka wpadka w mailu dotyczacym pracy moze sporo kosztowac :-(

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 7. Data: 2003-10-26 14:34:16
    Od: Szakuł <s...@r...net.pl>

    Witam
    Owszem to niedopatrzenie wyszło w bardzo niedobrym momencie.
    Ale z drugiej strony według mnie to się ma nijak do bycia lub nie
    informatykiem. Możesz znać wszystkie kodowania na pamięć,znać formaty
    wszystkich nagłówków, testujesz nowy program, a tu ups (bo nie piszesz
    nagłóków sam, tylko robi to program). No i fakt moją winą było, że nie
    sprawdziłem najpierw programu (mój pierwszy post).A może to, że nie
    uczestnicze w żadnych grupach dyskusyjnych też jest przegięciem? Wydaje
    mi się, że takie błędy powstające w czasie użytkowania programów są
    dziełem i informatyków i nie. Bo tak naprawdę doskonała znajomość wielu
    języków programowania, technologii, API nie zapewni, że nie pojawią się
    takie byki. No cóż mam nauczkę na przyszłość, kiedy będę wysyłał
    ważniejsze informacje:)
    Dziękuję za wszelkie konstruktywne komentarze, za destruktywne
    równierz, ale to świadczy już o ich autorach;)Teraz lepsze kodowanie?

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2003-10-26 16:32:48
    Od: "Teq" <z...@p...onet.pl>

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in message

    > letkie
    ^^^^^^^

    Przygarnial kociol garnkowi ;)

    Teq

  • 9. Data: 2003-10-26 16:46:40
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > za destruktywne równierz, ale to świadczy już o ich autorach;)Teraz lepsze
    kodowanie?

    Ale nie zapomnij też o słowniku ortograficznym. Poproś jakiegos małolata, aby ci
    pokazał, gdzie się
    włącza automatyczne sprawdzanie.

    mer

  • 10. Data: 2003-10-26 16:58:28
    Od: Szakuł <s...@r...net.pl>

    Zastanawiam się, czy wy siedzicie na tej liście, żeby wynajdywać błędy?
    Jak bym się chciał dowiedzieć, czy robie błędy to wysłał bym to na inną
    listę. Jeśli nie potrafisz udzielić odpowiedzi w temacie to się nie odzywaj.

    Łukasz