PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca

  • 11. Data: 2003-10-26 17:15:51
    Temat: Re: Praca
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    s...@r...net.pl wrote:

    > Witam
    > Wiem, że to troche offtopic, ale mam problem.
    > Właśnie zaczšłem studia internetowe(informatyczne) na jednej z lepszych
    > polskich uczelni.
    > Postanowiłem, że zacznę takie sdudia i będę pracował (oczywiście w
    > zawodzie), bo da mi to więcej zysku niż studia dzienne.
    > Mam pracę, ale...
    > W niemczech studiuje moja dziewczyna, tutaj kokosów nie zarabiam (jak na
    > realia oczywiście, nie mówie o niebotycznych kwotach), więc chciałbym się
    > tam przenieść .

    Moge dac prosta rade: Zamiast studiowac w Polsce staraj sie tez zalapac na
    studia w Niemczech (chocby w Cottbus lub Zittau - szczegolnie otwarte dla
    Polakow). I lap sie kazdej mozliwosci zarobku, a najpierw ucz jezyka. Jako
    informatyk masz male szanse na prace, poki nie zablysniesz doswiadczeniem i
    osiagnieciami. W tej chwili szansa na prace dla informatykow w Niemczech jest
    niewielka (nawet dla Niemcow), jesli nie sa juz doswiadczeni i wybitni (i ci
    nigdy nie beda mieli wielkich trudnosci - chyba, ze ich specjalnosc przestanie
    byc potrzebna). Przepisy nie wspieraja Cie, ale moze twoja dziewczyna cie
    wesprze. Jesli nie, a zalezy ci na niej, to przebijaj sie jak mozesz - pokaz
    jej, ze to potrafisz. Uwazaj przy tym, zeby nie wpasc na pracy na czarno. Jest
    duzo mozliwosci ominiecia tego problemu, ale tez duzo mozliwosci wpadniecia -
    badz ostrozny.

    Mowie to w oparciu o wlasne - w tym wzgledzie bogate - doswiadczenie, i
    posiadana wiedze oraz kontakty.Jesli jestes mlody, ambitny i wytrwaly, to ci sie
    uda. Moze twoje losy nie potocza sie tak, jak ci sie dzisiaj wydaje, ale w
    mlodosci doswiadczenie sie liczy.

    Odradzalbym studia informatyczne, ludzi z takim wykszatlceniem juz dzisiaj jest
    za duzo. Lepiej inzynierskie innego kierunku.
    Informatyka bedzie niedlugo wiedza powszechna i wymagana dla wszystkich
    fachowcow z dziedziny techniki i nauk scislych, a pewnie i innych. I tylko
    naprawde wybitni beda sie w tym specjalizowac z sukcesem, wszyscy inni beda
    potrzebowac jeszcze innego fachu, zeby znalezc prace. To tak troche, jak z
    kierowcami - tylko niektorzy potrzebuja kierowcow, a wielu potrzebuje ludzi z
    prawem jazdy - informatykow potrzebowac beda wkrotce niektore tylko firmy i
    uczelnie, reszta bedzie potrzebowala fachowcow z konkretnej dziedziny, ktorzy
    potrafia programowac, uzywac komputer, znaja sie na wielu dziedzinach
    informatyki, ktore sa im potrzebne i moga sie tego, co im potrzebne szybko
    nauczyc. Jesli juz teraz nie jestes wybitny, bo to np. bylo twoje hobby od lat,
    to chyba warto pomyslec o innej specjalnosci.

    Pozdrawiam

    Wieslaw Bicz

    ---------------========== OPTEL sp. z o.o. ===========---------------
    ------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------
    ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852
    --------==== mailto:W...@o...pl -=- http://www.optel.pl ====-------

  • 12. Data: 2003-10-26 17:22:49
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Szakuł" <s...@r...net.pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się, czy wy siedzicie na tej liście, żeby wynajdywać błędy?
    > Jak bym się chciał dowiedzieć, czy robie błędy to wysłał bym to na inną
    > listę. Jeśli nie potrafisz udzielić odpowiedzi w temacie to się nie
    odzywaj.

    > Łukasz
    mer jest akurat pracodawca i to z kontaktami w niemczech, jakby co.
    czyli poznajesz stanowisko przedstawiciela grupy pracodawcow.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 13. Data: 2003-10-26 18:06:39
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak bym się chciał dowiedzieć, czy robie błędy to wysłał bym to na inną
    > listę. Jeśli nie potrafisz udzielić odpowiedzi w temacie to się nie

    Mówimy: udzielić odpowiedzi na temat, nie w temacie. Ta druga forma jest
    zarezerwowana dla patrona pewnego lotniska.
    Pisz pod wiadomością, stosuj delimiter.

    --
    pozdrowienia
    Jarosław Wiechecki

  • 14. Data: 2003-10-26 18:07:12
    Od: Szakuł <s...@r...net.pl>

    Witam

    Nie mogę się już połapać. Czy ja reprezentuje taki niski poziom
    intelektualny? Dostaje na tej liście dyskusyjnej niezłe baty. Naprawdę
    nie wydawało mi się, że jeśli piszę nieoficjalnie (nawet na taką grupę)
    to błędy (ortograficzne, kodowanie, fleksyjne, etc..) nie mają takiego
    znaczenia jak sama treść wiadomości. Może jestem za młody, głupi żeby
    się pchać do pracy. Powiedz mi mer proszę co powoduje, tę niechęć, nie
    wiem jak to nazwać. Szukam pomocy, a nie wydawało mi się, żebym wysłał
    jakiś obraźliwy, czy zarozumiały post. Czy sprawy techniczne są aż tak
    ważne? Czy to, aż tak bije po oczach, że robię błędy w nieoficjalnych
    tekstach? Czy to świadczy o moim nie profesjonaliźmie? Czy jeśli Wy
    walniecie byka, to też jesteście tacy surowi apropos siebie, czy tylko w
    stosunku do mnie? Po prostu się zgubiłem. Przepraszam wszystkich,
    których mój post bije po oczach, męczy, irytuje, ... Widać pytanie Was
    (fachowców) przeze mnie (nie znającego się) było błędem. Przepraszam
    jeszcze raz i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Łukasz.

  • 15. Data: 2003-10-26 18:39:57
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Szakuł" <s...@r...net.pl> napisał w wiadomości
    Dużo się dowiedziałem dzięki tej wiadomości... i w związku z
    > tematem i w związku ze swoim zachowaniem :)

    Nie ma zadnego smrodu. Widocznie malo bywasz na grupach, to tutaj to byla
    zwykla wymiana pogladow;).
    Wydaje mi sie, ze najlepsza rade dal ci Wieslaw Biecz, tak przy okazji.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 16. Data: 2003-10-26 18:57:26
    Od: Szakuł <s...@r...net.pl>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

> [...]
    > zwykla wymiana pogladow;).
    > Wydaje mi sie, ze najlepsza rade dal ci Wieslaw Biecz, tak przy okazji.

    To fakt mało bywam na grupach. Do tej pory nie było takiej potrzeby:)A
    co do rady Wiesława, to wziąłem ją sobie głęboko do serca. Ale jak mam
    to zrobić, jeśli to jest właśnie to co mnie szalenie fascynuje -
    technologie, programowanie, software-engineering. Czy muszę znaleźć inną
    dziedzinę, którą będę mógł połączyć z informatyką?

    Łukasz

  • 17. Data: 2003-10-26 19:33:29
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    Szakuł wrote:

> [...]
    > technologie, programowanie, software-engineering. Czy muszę znaleźć inną
    > dziedzinę, którą będę mógł połączyć z informatyką?

    To nigdy nie zaszkodzi. A jesli cie pasjonuje informatyka, to zrob cos, co
    zaimponuje innym. Nie musisz miec studiow do tego, zeby zrobic dobry program,
    zeby na nim zarobic, zeby pokazac cos, czego inni nie zrobili. Inaczej zginiesz
    w tlumie. Mozesz jeszcze starac sie wziac udzial w jakichs sensownych
    projektach, nawet malo intratnych. Dzisiaj trzeba sie ruszac, pokazywac, ze cos
    soba sie reprezentuje, probowac, szukac kontaktow. Spoczac na laurach kiedys
    moze bedziesz mogl, ale na to chyba jeszcze cie nie stac. Za granica na pewno
    masz wieksze szanse, ale tez znacznie wieksze trudnosci. Emigracja to nie jest
    lekki chleb. I musisz poswiecic jeszcze czas na dobre opanowanie jezyka. To
    daje naprawde duzo. I naucz sie jednego: Dzisiaj mozna tylko liczyc na siebe,
    na swoja wytrwalosc, umiejetnosci, itd. Szadne utarte sciezki kariery nie daja
    gwarancji trwalego sukcesu. Te czasy juz chyba sie skonczyly. Swiat sie bedzie
    zmienial w coraz szybszym tempie.

  • 18. Data: 2003-10-26 19:36:15
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    Szakuł wrote:

> [...]

    daje naprawde duzo. I naucz sie jednego: Dzisiaj mozna tylko liczyc na siebe,
    na swoja wytrwalosc, umiejetnosci, itd. Zadne utarte sciezki kariery nie daja

  • 19. Data: 2003-10-26 20:01:25
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    "Jarosław Wiechecki" wrote:

    > Bzdura. Jeśli lubisz informatykę idź na nią. Żadne studia techniczne nie
    > dadzą Tobie takiej podbudowy teoretycznej jak informatyka. Zwłaszcza na
    > dobrej uczelni. Zwłaszcza jeśli lubisz projektowanie programów.Twierdzenie,
    > że do branży IT jest za dużo osób można o kant d..y rozbić. To czego można
    > się spodziewać to coraz większa specjalizacja, pojawienie się nowych
    > dziedzin (np. gry na komórki. Ostatnio widziałem reklamę strippokera na
    > Nokie. Za rok pewnie ktoś sportuje dooma lub Fifę).

> [...]

    Pozostaje przy swoim pogladzie, ze informatyka staje sie coraz ciezszym
    chlebem. Bo bardzo wielu ludzim wydaje sie (i trwa to juz cale lata), ze to
    obiecujacy kierunek, a tak naprawde to az tylu informatykow nie bedzie
    potrzeba. Specjalizacje przestaja byc informatyka, a staja sie samodzielnymi
    dziedzinami wiedzy i przemyslu. Czas komputerowej euforii juz minal. Ta
    dziedzina wchodzi w okres nasycenia. I nikomu nie zaszkodzi brac to pod uwage,
    szczegolnie, jesli chodzi o mlodego czlowieka, ktory chce cos studiowac, a jak
    latwo zauwazyc na razie jest on glownie ambitny, a jeszcze mu wiele brakuje:
    robi bledy, latwo sie irytuje. Ale przynajmniej pyta. Niech ma material do
    przemyslen.

  • 20. Data: 2003-10-26 20:30:22
    Od: "Arek Karas" <k...@2...pl>

    Użytkownik <s...@r...net.pl> napisał w wiadomości
    > Przeglądałem już polonia-it, ale właśnie informacje tam nie aplikują jakby
    > do mnie, bo nie mam wykształcenia wyższego. Probowałem wysłać posta, ale
    nie
    > mogłem się zarejestrować. Nie sądze żeby to wynikało z mojej nieudolności
    > (Ale kto wie). Napisałeś, ...chyba że jesteś dobry w swoim fachu. Już
    > pomijam czy jestem na tyle dobry, ale czy bez studów wogóle jakaś firma
    > przystąpi do procesu rekrutacyjnego (weryfikującego).
    Ogolnie wyglada to tak, ze dla nie posiadajacych wyksztalcenia wyzszego
    minimalne zarobki sa okreslone na poziomie 50 000 Euro, dla posiadajacych
    wyzsze wyksztalcenie wyzsze minimalne zarobki to ok. 39 000 Euro (rocznie)
    Chodzi w tym wszystkim o to, aby firmy nie sicagaly tzw. "taniej sily
    roboczej".
    Jesli chodzi o oferty pracy to szukaj w serwisach typu www.jobpilot.pl, jak
    znasz troche niemiecki to przegladnij sobie www.arbeitamt.de i wysylaj CV
    gdzie sie tylko da.
    Wszystko zaalezy jeszcze do tego co dokladnie mozesz/potrafisz robic.
    Informatyk to bardzo ogolne pojecie.

    Pozdrawiam
    AK