PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zaległa godzina jest więcej warta ??

  • 1. Data: 2005-11-04 20:28:34
    Temat: Zaległa godzina jest więcej warta ??
    Od: -= seb =- <s...@o...bez.spamu.pl>

    Witam, potrzebuję informacji czy taka sytuacja
    jest wogóle zgodna z prawem:

    Za godzinę dostaje powiedzmy X zł czyli 100%. Mój szef
    dzisiaj wymyślił, że chce zrobić coś takiego, że za nadgodziny będzie
    płacił 150% X ale za godziny zaległe ( czyli np wcześniej musiałem wyjść
    z pracy itp i w sumie w miesiącu mam za mało godzin przepracowanych niż
    powinienem ) będzie potrącał też 150% stawki X...!! Czy takie coś
    jest dozwolone ?? Dla mnie to jakiś absurd.

    Wszelkie linki do odpowienich przepisów będą jak najbardziej przydatne :)

    Z góry dzięki, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-11-04 20:31:05
    Temat: Re: Zaległa godzina jest więcej warta ??
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

> [...]
    > powinienem ) będzie potrącał też 150% stawki X...!! Czy takie coś
    > jest dozwolone ?? Dla mnie to jakiś absurd.

    Nie jest ....

    Generalnie "godziny zalegle" to strata pracodawcy. Jesli wyszedles bez
    jego zgody to moze cie za to ukarac upomnieniem lub naganą, a w
    przypadku recydywy po prostu zwolnic ...

    Nie chce mi sie szukac paragrafow ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-11-05 00:14:59
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2005 21:28:34 +0100, -= seb =- napisał(a):

> [...]
    > jest dozwolone ?? Dla mnie to jakiś absurd.
    >
    > Wszelkie linki do odpowienich przepisów będą jak najbardziej przydatne :)

    Nie moze tak postepowac z pensja podstawowa. Inna sprawa, jesli takie
    kryteria przyjmuje sobie przy potracaniu z premii.
    Jesli dal zgode na wyjscie (mogl nie dac) to powinien ustalic forme i czas
    odpracowania (miesieczne normy czasowe chyba mozna rozliczac dla 3
    miesiecy i kompensowac z ewentualnymi nadgodzinami w nastepnym miesiacu)
    Dodatkowo - chyba jest obecnie mozliwosc brania urlopu wypoczynkowego w
    formie godzinowej - pobrac 2 godziny urlopu.

  • 4. Data: 2005-11-05 00:39:56
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dodatkowo - chyba jest obecnie mozliwosc brania urlopu wypoczynkowego
    > formie godzinowej - pobrac 2 godziny urlopu.

    Nie ma takiej możliwości. Może tak być ewentualnie jak komuś zostaje 2-4
    godziny urlopu, a zmianę ma na przykład 12 godiznną więc 2-4 godziny ma
    wolnego - ale to na koniec rozliczenia urlopu jak zostaje parę godzin
    /których za mało jest na jeden dzień pracy/ :>

    Pozdrawiam
    {vorgszlpcdufybjtzlytgffdbkskpzy][kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-11-05 08:50:43
    Temat: Re: Re: Zaległa godzina jest więcej warta ??
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 05 Nov 2005 01:39:56 +0100, Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > /których za mało jest na jeden dzień pracy/ :>
    >

    > Pozdrawiam
    > {vorgszlpcdufybjtzlytgffdbkskpzy][kROT11k]

    Masz racje. Tylko jako ewenement przy niepelnym dniu pracy.
    http://www.prawopracy.fr.pl/14.php

    Swoja droga szkoda, bo umozliwialoby zalatwianie spraw prywatnych bez
    koniecznosci tracenia calego dnia uropu lub wypraszania wolnego i
    podobnych jak powyzsza sytuacji.