PracaGrupypl.praca.dyskusje › Posba o ocene CV

  • 11. Data: 2005-11-05 13:33:28
    Temat: Re: Posba o ocene CV
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    aPI napisał(a):

    > To i ja przylacze sie do tematu... Chcialbym Was prosic o ocene mojego
    > pierwszego cv...
    >
    > http://ananasy.com/mojecv.pdf

    W sumie to szczegół, ale trochę mnie "drażni" to pęknięcie linii pionowej przy
    "umiejętności techniczne" i "osiągnięcia pozazawodowe". Może lepiej byłoby
    zapisać te nagłówki w dwóch wierszach zamiast w jednym?
    I wydaje mi się, że lepiej byłoby dać zdjęcie bardziej oficjalne (marynarka,
    krawat itp.).

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 12. Data: 2005-11-05 13:42:00
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    1. przelatuje się po nim wzrokiem i nic konkretnego nie wynika. masz
    praktykę trochę tu, trochę tam ale nie wiadomo co chcesz robić.
    na handlowca zbyt mało "sprzedajesz siebie", na specjalistę - za mało
    konkretów. nie w jednej firmie pracowałaś w księgowości, a więc masz o tym
    szersze pojęcie niż tylko "pomoc w księgowości"
    2. nazwa stanowiska - rozwinięcie. np referent księgowy - fakturowanie.
    brakuje osiągnięć w tym temacie, np. o zakresie fakturowania (np czy chodzi
    tylko o PZ a może i KP albo i wszystko razem). w ten sposób dajesz szerszy
    obraz swojej wiedzy. nie musisz pisać o szczegółach - na to będzie miejsce
    w LM (rozumiem, że jego skrótowość przedstawiłaś w streszczeniu).
    analogicznie z działalnością - coś robiłaś, coś osiągnęłaś, czegoś sie
    nauczyłaś. w końcu to ponad rok prowadzenia działalności!
    3 niby drobiazg, ale co kogo interesuje na jakiej umowie gdzie pracowałaś?
    mam na myśli firmę etna. to możesz zbić do jednego punktu.
    4 no i jeszcze zostaje dziura od początku 2002 roku. mamy prawie koniec
    2005, przez te trzy lata siedziałaś za kratkami za przekręty w księgowości?
    byłaś za granicą? wychowywałaś dziecko? coś w tym czasie musiałaś robić

    tyle na szybko
    --
    ---> to tylko moje zdanie <--
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 13. Data: 2005-11-05 15:12:40
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dkicbc$118$1@inews.gazeta.pl...

    > W sumie to szczegół, ale trochę mnie "drażni" to pęknięcie linii pionowej
    > przy "umiejętności techniczne" i "osiągnięcia pozazawodowe". Może lepiej
    > byłoby zapisać te nagłówki w dwóch wierszach zamiast w jednym?

    Jesli ta linia ma byc popękana to ja bym tak zrobila, zeby ona przy kazdym
    naglowku byla przerwana, albo wszedzie albo nigdzie.

    > I wydaje mi się, że lepiej byłoby dać zdjęcie bardziej oficjalne
    > (marynarka, krawat itp.).

    IMO nie. Zawartosc Cv swietnie sie komponuje z tym zdjeciem. To jest chlopak
    od komputera a nie handlowiec :)
    Do aPI. Ogolnie bardzo ladnie. Uklad cv wyroznia je posrod innych. Ja bym
    tak zostawila.
    Uwaga- Przy jezykach, zmien b.dobry na wielka litere, dopisz date urodzenia

    m.

  • 14. Data: 2005-11-05 15:14:51
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndmp8i9.291.muflon@devil.hell.org...
    > Fajne, chociaż "inne" jakieś (a może właśnie dlatego fajne :)
    > Jednak te tabulacje strasznie marnują miejsce... I zdecyduj się na
    > jeden rodzaj wypunktowania.

    Jesli masz na mysli wyglad, to niestety niefajny.
    Jest to standardowy Wordowy zyciorys i tony takich trafiaja do pracodawcow.
    Ja bym to zmienila na samym poczatku.
    CV nie do zapamietania.

    m.

  • 15. Data: 2005-11-05 16:00:18
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-05, magia <m...@g...pl> wrote:
    > Jesli masz na mysli wyglad, to niestety niefajny.
    > Jest to standardowy Wordowy zyciorys i tony takich trafiaja do pracodawcow.

    Aaa, skoro Wordowy... no, miałem prawo nie wiedzieć ;-)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 16. Data: 2005-11-05 23:49:25
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Repairman" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich grupowiczów!
    > Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    > Adres: http://xthost.info/iwonadiks/

    Popierajac to, co inni napisali do tej pory, dolaczam jedna uwage:
    Rozwin te wlasna dzialalnosc. "uslugowo handlowa w branzy informatycznej" -
    to nic nie mowi. Instalacja oprogramowania? Handel sprzetem? Programowanie?
    Robienie www? Jesli ktos prowadzi dzialalnosc gospodarcza oparta na wlasnych
    uslugach, to zwykle jest to cos, na czym sie dobrze zna. Warto sie
    pochwalic, wymienic kilka punktow z oferty firmy. To, ze streszczenie jest
    nieodpowiednie do CV, inni juz napisali; w CV czy w LM, uczyn z prowadzenia
    firmy swoj atut - oznacza to, ze rozumiesz przedsiebiorczosc, zwiazane z nia
    wyzwania, doswiadczylas tego na wlasnej skorze i dla wielu pracodawcow
    bedzie to oznaczalo, ze z wiekszym zrozumieniem calosci potrafisz
    funkcjonowac jako czesc firmy. Jesli wsrod klientow mialas kogos, kim sie
    warto pochwalic, tez to wypisz.

    I.

  • 17. Data: 2005-11-06 00:01:41
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "aPI" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To i ja przylacze sie do tematu... Chcialbym Was prosic o ocene mojego
    > pierwszego cv...
    >
    > http://ananasy.com/mojecv.pdf

    A ja mam prosbe, zeby nie byc niesmialym i z nowa CV zaczynac nowy watek, bo
    tak to sie czyta posta z komentarzami i mozna miec trudnosci z rozeznaniem,
    ktorej z CV danych do oceny w tym watku on dotyczy :)

    Pomijajac to formatowanie, o ktorym inni pisali:

    1) wiecej konkretow w niektorych doswiadczeniach zawodowych. Skrypt
    generujacy druki przelewow - dla kogo, na czyje zamowienie? Bo przeciez nie
    z wlasnej pasji tworczej? ;) Praca nad programem fakturujacym - dla kogo?
    Ukonczona? Jak sie nazywal program, kto z niego korzystal? "Wdrozenie
    systemu fiskalnego w sklepach "Z moda na Ty" oraz "Pasja" w Piasecznie" to
    wlasnie ten odpowiedni poziom konkretnosci. "(praca dorazna)" -
    niepotrzebne. Zamiast "pomoc w administracji", lepiej "uczestnictwo".

    2) Umiejetnosci techniczne - pogrupowac w grupy tematyczne, jak ktos juz
    slusznie zauwazyl; za chaotyczne.

    3) Jezyki - super. Wlasnie tak powinno sie pisac o znajomosci jezykow.

    4) Projektowanie materialow marketingowych nie pasuje mi do doswiadczen
    pozazawodowych. Bylo na pewno robione na zamowienie firm czy organizacji;
    niezaleznie od tego, czy to byl wolontariat/praktyki, czy praca platna, jest
    to jak najbardziej doswiadczenie zawodowe. Jesli nie chcesz mieszac
    marketingowej roboty z informatyczna, zamien nazwe dzialu na "inne
    osiagniecia" i napisz w czasie dokonanym: "Zaprojektowanie materialow
    marketingowych dla..."

    5) zdjecie... w garniturze nie musisz byc, ale stroj za pstrokaty. Zaloz
    cos jednokolorowego lub w bardziej stonowanych kolorach. Ta czerwien
    podkoszulka gryzie sie z chlodna kolorystyka koszuli i sprawia wrazenie niec
    chaotyczne, a chaotycznosc to cos innego niz luz i kreatywnosc.

    I.

  • 18. Data: 2005-11-06 11:22:51
    Od: "aPI" <a...@w...pl>

    >Bo przeciez nie
    > z wlasnej pasji tworczej? ;)

    wlasnie z wlasnej pasji ;-) W sumie lubie to co robie, ale poki co jestem na
    etapie programowania dla siebie...
    Dzieki wszystkim za ciekawe komentarze!

    pozdrawiam
    Marcin

  • 19. Data: 2005-11-06 17:45:26
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Repairman wrote:

    > Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.

    Ogólne wrażenie pozytywne. Już tu co prawda doczytałam, że
    to z jakiegoś szablonu, ale mi to akurat nie przeszkadza:
    jest czytelne, przejrzyste, ma dobry układ. Nie ruszałabym.

    Z wykształceniem sio na koniec, znaczy przed kursy. Nie ma
    w nim nic rewelacyjnego, a ładnie dopełnia informacje.

    Rozwiń punkty dotyczące poszczególnych zajęć. 2-3 punkty
    o tym co robiłaś, z 1-2 o osiągnięciach. Napewno rozwiń
    ten kawałek o własnej działalności, bo on nie mówi nic.

    "muzyka, książka, film" to piszą ludzie nie posiadający
    żadnych konkretnych zainteresowań, ale chcący cokolwiek
    jednak napisać 'bo tak należy'. Nie należy. Jeśli one
    Cię faktycznie interesują to wpisz np. "muzyka (koncerty
    muzyki powaznej)", ale nie zostawiaj ich gołych. Jeżeli
    jednak to jest właśnie takie 'żeby cokolwiek było" to
    lepiej wywalić w ogóle ten punkt, niż coś takiego pisać.

    Streszczenie zbędne, to już działka listu motywacyjnego.
    Tylko jedna uwaga: nie pisz o problemach i byciu zmuszoną
    do czegośtam. Wygląda jakbyś sobie nie radziła, a przecież
    z całości wynika raczej, że radzisz sobie całkiem nieźle.
    Do momentu przeczytania tej notatki, myślałam sobie raczej:
    o, fajna dziewczyna, nie bała się spróbować czegoś nowego,
    potem umiała się samej sobie przyznać że to nie dla niej
    i wróciła do tego, w czym czuje się najlepiej. Niestety,
    'streszczenie' skutecznie ten pogląd burzy :)

    Ostatnia uwaga - odwróć kolejność kursów. Akurat w Twojej
    sytuacji ta księgowość jest o niebo ważniejsza, niż prawko.

    Kira

  • 20. Data: 2005-11-06 17:51:58
    Od: Kira <c...@W...pl>

    aPI wrote:

    > http://ananasy.com/mojecv.pdf

    Trochę chaotyczny ten układ jest, dane osobiste rozjechane
    na dwie części i to po dwóch różnych stronach tej pionowej
    linii. Wrzuć to z jednej strony, a doświadczenie zawodowe
    z kolei rozbij na części tak, jak edukację.

    Albo rozszerz lewą stronę, albo skróć te dwa punkty, bo ta
    rozjechana linia wcale dobrego wrażenia nie robi.

    Miesiące możesz cyferkami pisać, mało istotne są i nie trzeba
    ich aż tak podkreślać. Zyskasz na czytelności.

    Umiejętności techniczne ogólnie inaczej rozplanuj, bo masz
    tam ciąg różnych 'szyfrów' bez żadnego uzasadnienia. Wybierz
    kilka z przykładami, o reszcie tylko wspomnij.

    Ogólnie nie lubię wklejanych podpisów, ale przyznaję że ten
    Ci się akurat udał: ładnie się wpasowuje w całość, rzuca się
    w oczy, ogólnie fajnie wygląda.

    Kira