PracaGrupypl.praca.dyskusjePomysł na własny biznes :) › Re: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    From: Kira <c...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: Pomysł na własny biznes :)
    Date: Thu, 17 Mar 2005 11:51:18 +0100

    Re to: facio [Thu, 17 Mar 2005 10:38:15 +0100]:

    > Ja mowie o webhostingu. Czyli utrzymanie witryn internetowych
    > na swoich serwerach, cos jak home.pl i tym podobni. Plus jeszcze
    > jakas jakas mozliwosc kolokacji serwerow...
    >
    > O tym mysle.

    Jako dzialalnosc glowna? Jesli nie masz do wywalenia przez
    pierwsze miesiace kilkuset KPLN i zaklepanych faktycznie
    *bardzo* dobrych handlowcow -- to popelnisz samobojstwo
    zawodowe i finansowe.

    Koszta ktore musisz w tym wypadku uwzglednic:
    - *dobre* lacze
    - *porzadny* sprzet + porzadna serwerownia
    - administrator / administratorzy
    - handlowcy, handlowcy, handlowcy
    - reklama, reklama, reklama -- *nie* tylko w Necie
    + fakt, ze w pierwszym okresie kilku m-cy bedzisz glownie
    dokladal a nie zarabial. Czyli utrzymanie tego wszystkiego
    i jeszcze na dokladke utrzymanie siebie.

    Jezeli myslisz o tym zeby wziac lacze ze 2Mbps i postawic
    na tym serwerek na Linuxie, to obejrzyj sobie ceny firemek
    ktore tak wlasnie porobily: circa 100-300PLN rocznie. Teraz
    przelicz sobie, ilu musialbys miec klientow zeby zwrocilo
    Ci sie chocby to lacze i koszt DG -- zakladam ze administrujesz
    sam i jestes w tym pierunsko dobry, jesli nie to dolicz tez do
    tego administratora -- przelicz to na realne mozliwosci
    znalezienia takiej ilosci klientow i obsluzenia ich na w miare
    dobrym poziomie na takim laczu (a wymagajacy ostatni sa jak
    diabli) -- i masz odpowiedz na swoje pytanie.

    Krotko: jesli juz cos robisz i masz wolny kawalek lacza, to
    jak najbardziej. Jesli chcesz robic od poczatku jako glowna
    swoja dzialalnosc -- zapomnij.

    Kira

    --
    /O)\ Prosba: szukam domu dla 2-letniej suczki z Wawy.
    \(O/ Szczegoly na www.cyber-girl.net w PopUp'ie. Jesli