PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy !!

  • 1. Data: 2007-01-24 10:37:26
    Temat: Pomocy !!
    Od: "monia" <d...@p...onet.pl>

    Mam pytanie czy pracodawca moze zwolnic kobietę w ciąży zatrudnioną na czas
    okreslony ? Dodam że nic nie wie o ciaży. Czy musze w zwiazku z tym
    dostarczyc zaświadczenie że jestem w ciaży? Jezeli tak to czy obojetnie w
    którym jestem miesiacu czy w 12 tygodniu ?
    Z góry dziekuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-01-24 10:41:29
    Temat: Re: Pomocy !!
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Mam pytanie czy pracodawca moze zwolnic kobietę w ciąży zatrudnioną na
    > czas okreslony ?
    Nie może.
    Dodam że nic nie wie o ciaży. Czy musze w zwiazku z tym
    > dostarczyc zaświadczenie że jestem w ciaży? Jezeli tak to czy obojetnie w
    > którym jestem miesiacu czy w 12 tygodniu ?

    najlepiej przynieś mu L4 ciążowe wystawione przez ginekologa i wtedy okres
    trwania ciązy nie będzie istotny. Wogóle polecam przesiedzenie całej ciązy
    na L4, to znacznie lepsze dla dziecka. Dla matki zresztą też.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-01-24 10:45:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wogóle polecam przesiedzenie całej ciązy
    > na L4, to znacznie lepsze dla dziecka. Dla matki zresztą też.

    A ja w ogóle polecam przesiedzenie całej kariery zawodowej na L4.
    To znacznie lepsze dla zdrowia psychinego :->

    N.

  • 4. Data: 2007-01-24 10:51:49
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    monia wrote:

> [...]
    > dostarczyc zaświadczenie że jestem w ciaży? Jezeli tak to czy obojetnie w
    > którym jestem miesiacu czy w 12 tygodniu ?
    Pracodawca ma obowiązek przedłużyć umowę w razie ciązy...

  • 5. Data: 2007-01-24 11:10:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > A ja w ogóle polecam przesiedzenie całej kariery zawodowej na L4.
    > To znacznie lepsze dla zdrowia psychinego :->

    To zależy co ważniejsze. Czy tzw "kariera" (co w Polsce w znakomitej
    większości przypadków oznacza od 1 do 1 na styk) czyt zdrowie własne i
    mającego się urodzić dziecka. Dla mnie wybór jest oczywisty i nie jest to
    kariera.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2007-01-24 11:42:20
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Pracodawca ma obowiązek przedłużyć umowę w razie ciązy...

    Chore prawo. Z jakiej niby racji pracodawca ma finansowac czyjes dzieci...

  • 7. Data: 2007-01-24 12:03:53
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

> [...]
    > mającego się urodzić dziecka.
    > Dla mnie wybór jest oczywisty i nie jest to

    Ale w takiej sytuacji postępuje się uczciwie i decydując się na dziecko, w
    ogóle nie idzie do pracy, a nie robi pracodawcę (+ podatników, którzy płacą
    Twoje chorobowe) w konia, biorąc zwolnienie na 9 miesięcy "na wszelki
    wypadek", choć zagrożenia żadnego nie ma.

  • 8. Data: 2007-01-24 12:05:00
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Any User" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Chore prawo. Z jakiej niby racji pracodawca ma finansowac czyjes dzieci...

    ???
    Ma przedłużyć umowę o pracę, a nie finansować cudze dzieci.
    To diametralna różnica.

    N.

  • 9. Data: 2007-01-24 12:08:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    To życzę ci jak najmniej rozczarowań i spełnienia z tyułu uczciwego żywota,
    zwłaszcza na emeryurze.
    Jest możliwość/okazja to się z niej korzysta i patrzy co się z tego ma a
    resza - furda !
    Z jednej strony wiele osób śmieje się tu z naiwnych a zdrugiej sami piszą
    takie naiwne rzeczy że strach pomyśleć że sami mogą wierzyc w to co piszą, w
    każdym bądź razie - miłych snów :)
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2007-01-24 13:00:32
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    > Nie może.

    Co więcej! Jeżeli jest w ponad 3. miesiącu ciąży, a umowa miałaby dobiec
    końca wcześniej niż poród, to pracodawca ma obowiązek przedłużyć tę umowę do
    dnia porodu :-))

    Sprawdzone na żonie, działa :-))

    > najlepiej przynieś mu L4 ciążowe wystawione przez ginekologa i wtedy okres
    > trwania ciązy nie będzie istotny. Wogóle polecam przesiedzenie całej ciązy
    > na L4, to znacznie lepsze dla dziecka. Dla matki zresztą też.

    Może całej to nie - zwłaszcza jeżeli praca niemęcząca i sprawiająca
    radość/zadowolenie przyszłej mamie. Ale końcówkę ciąży to lepiej posiedzieć
    w domku :-)

    Boa.