PracaGrupypl.praca.dyskusje › Policja ...

  • 11. Data: 2003-07-21 16:04:56
    Temat: Policja ...
    Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Chciałabym pracować w policji albo straży miejskiej, ale nie wiem jakie
    trzeba spełnić warunki.
    Byłam w wojewódzkiej komendzie, ale tam nawet nie wpuszczono mnie do działu
    kadr, lecz poinformowano, że nie ma naboru do policji

  • 12. Data: 2003-07-22 00:38:48
    Temat: Re: Policja ...
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> writes:

    > Z moich doświadczeń z policjantem w USA można pogadać na poziomie.

    to raczej efekt ogolnej kultury i zdrowego rozsadku.. plus jednak
    wymagane minimum skonczenia jakichs szkol, a nie tylko "grammar
    school". (odpowiednik naszej podstawowki).

    > Dokładnie: mają dobre emerytury, wszelkie świadczenia
    > i szacunek mieszkańców, bo są dla nich a nie przeciwko nim.
    > Z tymi średnimi zarobkami to trochę zaniżyłaś w dół. Vide:
    > http://www.jobbankusa.com/ohb/ohb160.html (i to dane z 1998).

    no, ci z najnizszej kasty - sheriffs and deputy sheriffs nie maja tak
    znowu rozowo:
    Sheriffs and deputy sheriffs had a median annual salary of $28,270 in
    1998. The middle 50 percent earned between $23,310 and $36,090; the
    lowest 10 percent were paid less than $19,070, and the highest 10
    percent earned over $44,420.

    im wyzsze stanowisko i wiecej lat doswiadczenia, tym wiecej oczywiscie
    sie dostaje.

    no i ostatnio zarobki jednak ciut spadly: w 1998 roku to byl jeszcze
    czas prosperity. teraz rynek rypl sie nieco, wiele stanow ma problemy
    z budzetem (np. kalifornia) to i ograniczyli przyjmowanie do pracy
    oraz wynagrodzenie.

    niemniej, generalnie sie z toba zgadzam: policju w USA raczej nikt nie
    proboje podskakiwac; reprezentuja soba poziom znacznie wyszy (pod
    wieloma wzgledami, o profesjonalizmie nie wspomne) niz polska
    policja. i sa - relatywnie - lepiej oplacani.

    ale, jaki pan, taki kram.
    slabe panstwo, biedne, zle rzadzone, skorumpowane: kiepska policja
    bogate i ilne panstwo: dobra policja.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 13. Data: 2003-07-22 06:17:23
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> napisał(a):

    > Śmiechu warte. Potem się dziwić, że dorabiają jako ochroniarze,
    > albo biorą łapówki.
    >
    > a uwazasz ze gdyby zarabiali dwa razy więcej to by nie brali łapówek ?
    poza tym dwa razy większe zarobki policjantów oznacza dwa razy więcej
    bezrobotnych, nie wiesz skad sie biorą pieniądze w budzecie ?

    steer

  • 14. Data: 2003-07-22 11:17:23
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    steer <s...@n...gazeta.pl> wrote:
    > poza tym dwa razy większe zarobki policjantów oznacza dwa razy więcej
    > bezrobotnych, nie wiesz skad sie biorą pieniądze w budzecie ?

    Co Ty powiesz. Wiem skąd się biorą pieniądze w budżecie i wiem
    jak się nimi w Polsce gospodaruje. Nawet 3x większe zarobki policjantów
    nie muszą znaczyć, że budżet na tym ucierpi, czy też że trzeba podnieść
    podatki.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10368 dzień życia, sprawność

  • 15. Data: 2003-07-22 11:40:01
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > jak się nimi w Polsce gospodaruje. Nawet 3x większe zarobki policjantów
    > nie muszą znaczyć, że budżet na tym ucierpi, czy też że trzeba podnieść

    hmm... to co zrobimy ... dodrukujemy pieniędzy czy zabierzemy innym
    beneficjentom budzetówki zeby dac policjantom ??? a moze zwiększymy PKB zeby
    wpływy do budzetu były większe, ale jak to zrobić skoro transfery do PKB sie
    nie zaliczają ??? :))))))

    buziaki
    steer

  • 16. Data: 2003-07-22 12:22:50
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    steer <s...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > wpływy do budzetu były większe, ale jak to zrobić skoro transfery do PKB sie

    20 mln ludzi w Polsce korzysta z różnego rodzaju pomocy społecznej.
    Mamy 5,5 mln kalek w 38 mln społeczeństwie (rekord świata nie licząc
    Etiopii oraz państw w których niedawno odbyła się wojna). Wystarczy
    temu się przyjrzeć i zaraz znajdą się pieniądze na godziwe
    zarobki policjantów. Tylko nie pisz, że jesteś rencistą ;-)

  • 17. Data: 2003-07-22 12:37:06
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > temu się przyjrzeć i zaraz znajdą się pieniądze na godziwe
    > zarobki policjantów. Tylko nie pisz, że jesteś rencistą ;-)

    5,5 mlk kalek z czego 0,5 prawdziwych :)
    wydajemy ok 100 mld zł na tzw. transfery z 180 mld-owego budzetu. Rencistów
    jest w rzeczywistości 10 razy mniej niz jest w statystykach. Po co to
    wszystko, po co ? po co takie mechanizmy, po co taka redystrybucja, po co
    zasiłki dla pracujących, renty dla zdrowych, po co 560 tys urzedników (jak
    wejdziemu do UE ma ich byc 1,2 mld) .... ja wiem po co .... w zamian za głosy
    wyborcze osób które w większości myla kiełbasę wyborczą z suchą krakowską,
    słuchają rezimowej TV i czekaja na gierka. Oto demokracja - szkoda ze nie mam
    w tej chwili czapki frygijskiej bo bym miał o co buty wytrzec ...

    steer

  • 18. Data: 2003-07-22 12:42:51
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    steer <s...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > słuchają rezimowej TV i czekaja na gierka. Oto demokracja - szkoda ze nie mam
    > w tej chwili czapki frygijskiej bo bym miał o co buty wytrzec ...

    No, wreszcie zauważyłeś skąd można wziąć pieniądze na godziwe zarobki
    policji, tak żeby do policji szli ludzie inteligentni :) Brawo!

    PS. 1,2 mld urzędników po wejściu do UE? No, trochę przesadziłeś :)
    Musielibyśmy zacząć ściągać do Polski Chińczyków ;) Co nie zmienia faktu,
    że rzeczywiście darmozjadów ma być więcej, bo przecież UE opiera
    się na megabiurokracji.

  • 19. Data: 2003-07-22 13:18:14
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Musielibyśmy zacząć ściągać do Polski Chińczyków ;) Co nie zmienia faktu,
    > że rzeczywiście darmozjadów ma być więcej, bo przecież UE opiera

    skoro uwazasz ze sie myle to powiem ci tylko tyle ze w UE średnio na
    populacje unijnego kraju prypada 3% urzędników. W polsce jest nieco powyżej
    38 mln obywateli. A chińczyków do Polski już ściągamy tyle ze nie dla
    biurokracji ale w jej wyniku. Chińczyk (czy ukrainiec) jest dwa razy tanszym
    pracownikiem niz Polak, nawet jesli obaj pracują na czarno.

    steer

  • 20. Data: 2003-07-22 15:53:15
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>