PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pole Zainteresowania w CV

  • 11. Data: 2007-12-04 06:26:12
    Temat: Re: Pole Zainteresowania w CV
    Od: "yig" <y...@o...pl>

    > Ja jestem trochę innego zdania. Dopóki jest to sport na poziomie
    > rekreacyjnym to owszem, ale sport wyczynowy jest niestety połączony z
    > kontuzjami.

    Z drugiej strony osoba majaca w cv wpisany sport wyczynowy
    pokazuje ze potrafi byc zmotywowana i konsekwentna w dzialaniach.

    Choc faktem tez jest ze najlepiej jesli jest to element przeszlosci
    pracownika.

    Pozdr,
    yig

  • 12. Data: 2007-12-04 08:31:51
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jasek wrote:

    > Nijak, chyba ze hobby jest naprawde nietuzinkowe (np. wpisz seks
    > grupowy), wowczas CV utkwi w pamieci czytajacego. Sekcja "hobby" stanowi
    > tez to pewnego rodzaju rozrywke dla rekrutujacych - mianowicie -
    > prowokuje do zadania pytania np. - jaka Pan/i ksiazke ostatnio
    > przeczytala? A podobno milczenie jest zlotem :).

    Zainteresowania w CV maja tak naprawde przekazac informacje o osobowosci
    - sa prace, w ktorych to nie ma znaczenia i nie powinno nikogo
    obchodzic, sa prace, w ktorych to jest znaczaca informacja.

    Standardowy zestaw zainteresowan, ktory mowi "robie to samo to wszyscy i
    nie mam jakiejs szczegolnie mocnej/oryginalnej pasji" moze byc bardzo na
    korzysc na niektorych stanowiskach (Any User pewnie mi przytaknie). Sa
    tez stanowiska wymagajace na przyklad duzej sklonnosci do ryzyka i
    odwagi, albo bycia "dusza towarzystwa", albo cierpliwosci i zdolnosci
    dlugiej koncentracji na czyms w miare monotonnym i wtedy odpowiednie
    zainteresowania sa dowodem na posiadanie tej cechy i jesli jakies
    wymienione zainteresowanie wskazuje na ceche osobowosci, ktora moze byc
    atutem na danym stanowisku, jest duza szansa, ze na rozmowie kandydat
    zostanie wypytany o to zainteresowanie i jego (zainteresowania) glebia i
    autentycznosc zostanie sprawdzona. Tyle, ze zawody, w ktorych calosciowa
    osobowosc bardzo sie liczy naleza raczej do mniejszosci i wiekszosci
    przypadkow wymaganie tego punktu w CV jest na wyrost.

    Ktos z branzy HR (tu w NZ, wiec moze sie to roznic od ocen w Polsce)
    powiedzial mi, ze wsrod nie-skrajnych zainteresowan podstawowe pytanie
    jest takie, czy jest to zainteresowanie bierne, czy czynne. Bierne to
    muzyka - sluchanie jej, ksiazki - czytanie ich, sport - ogladanie
    meczow, czynne to muzyka - granie w jakims garazowym zespole lub
    prowadzenie strony fanowskiej, ksiazki - dyskutowanie o nich w klubie
    lub na forach, sport - uprawianie i tak dalej, jednym slowem, czy osoba
    jest tylko odbiorca materialow tworzonych przez innych, czy cos od
    siebie wnosi do spolecznosci tego hobby lub cos tworzy i szuka sie
    zwykle wlasnie tych osob, ktore cos wnosza.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 13. Data: 2007-12-04 08:59:21
    Od: Rafal <r...@p...onet.pl>

    Kapsel pisze:

    > Sport jest dobry :)

    Mam w CV kolarstwo(MTB i szosa), zawsze podczas kazdej rozmowy padaly o
    to pytania :)
    Uwazam to za +

    Rafal

  • 14. Data: 2007-12-04 12:37:22
    Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com>

    Może się zdarzyć że umiejętności nie pochodzą z wykształćenia tylko z
    zainteresowań. Zainteresowania są traktowane dosyć poważnie bo człowiek dużo
    daje z siebie na te rzeczy którymi się interesuje. Na podstawie
    zainteresowań pracodawca może ocenić ogólną inteligencję i czy kandydat ma
    preferencje do takiej pracy, oraz czy ewentualnie można by rozszerzyć jego
    pracę na inne stanowisko.

  • 15. Data: 2007-12-04 16:14:27
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 03-12-2007 o 14:53:41 rheed <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > ciekawa rubryka. Bardzo dobrze jesli ktos wymieni zainteresowani
    > zwiazane z
    > praca lub zwiazane z dzialanoscia firmy, chocby innych dzialow.
    > Wielokrotnie
    > sie zdarzalo, ze osoby ktore mialy takie hobby jak jazda na motocyklu czy
    > karate opuszaly wiele dni w pracy ze wzgledu na konuzje i zlamania
    > konczyn.
    > Po pewnym czasie czlowiek staje wyczulony na rozne rozdzaje
    > zainteresowan,
    > ktore moga miec wplyw na kondycje fizyczna pracownika.

    Ale np. nikt Ci nie wpisze, że jest chorowity i z tego powodu będzie potem
    opuszczał więcej dni niż ten karateka. Moim zdaniem mało miarodajne
    porównanie, zwłaszcza że osoby uprawiające sport z natury rzeczy są mniej
    podatne na różne infekcje.

    --
    Scowron

  • 16. Data: 2007-12-04 16:45:37
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <fj33be$2s7$1@inews.gazeta.pl>,
    Immona <c...@n...gmailu> wrote:

> [...]
    > siebie wnosi do spolecznosci tego hobby lub cos tworzy i szuka sie
    > zwykle wlasnie tych osob, ktore cos wnosza.

    No tak, ale ja wsrod swoich licznych biernych zainteresowan (ktorych w
    ogole nie wpisuje rzecze jasna), jak muzyka, kino etc mam i czynne:
    nart, gory, zeglarstwo, turystyka rowerowa, nurkowanie, fotografia i
    jeszcze - Londyn.
    No i teraz sie zastanawiam - czy czytajac to rekruter nie skresla
    aplikacji, bo mysli - gdzie jest czas na prace?

    I jeszcze przy okazji: jak nazwac (po angielsku i polsku) to
    zaintersowanie Londynem? Jakby to byla Warszawa, to by sie nazywalo, ze
    jestem varsawianista, a Londyn?

    TA

  • 17. Data: 2007-12-04 17:21:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6cd5.0000008f.4753fa91@newsgate.onet.pl Funkcyjny
    <f...@o...pl> pisze:

> [...]
    > muzyka, film, książka, podróże itp.
    > Skąd się wziął zwyczaj wpisywania takich nieistotnych informacji CV?

    Może z głupoty i mniej lub bardziej podświadomej niskiej samooceny?
    Aplikant przyjmuje mimowolnie pozycję petenta wobec ew. pracodawcy (lub tzw.
    rekrutera), czyniąc z siebie rodzaj handlarza oferującego kiepski towar
    (samego siebie) i usiłuje go nieudolnie zachwalać - "weź mnie, weź właśnie
    mnie, popatrz jaki jestem fajny...".
    Przeciez wiadomo jakich informacji kandydat _obowiązany_ jest udzielić.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2007-12-04 20:26:37
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 04 Dec 2007 09:59:21 +0100, Rafal napisał(a):

    > Mam w CV kolarstwo(MTB i szosa), zawsze podczas kazdej rozmowy padaly o
    > to pytania :)
    > Uwazam to za +

    O widzisz, też kręcę :)
    Ogółem odczucia mam podobne - jak na początku pisałem jakieś bzdury
    (książki, muzyka), żeby być poprawnym politycznie, to nikt się nie
    zainteresował. Jak znów napisałem że turystyka rowerowa, speleologia czy
    fotografia portretowa, to zaraz było zainteresowanie :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 19. Data: 2007-12-05 06:53:52
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > I jeszcze przy okazji: jak nazwac (po angielsku i polsku) to
    > zaintersowanie Londynem? Jakby to byla Warszawa, to by sie nazywalo, ze
    > jestem varsawianista, a Londyn?

    Raczej się skup na tym co tak naprawdę cię kreci w tym mieście.
    Architektura? miejsca do pojeżdżenia na rowerze? a może lubisz siedzieć
    na jakim Waterloo i patrzeć na różnorodne pociągi? a może interesuje cię
    historia? a może lubisz spędzać czas na londyńskim oku?
    I nie chodzi żebyś odpowiedział to mi czy innym tutaj, a raczej sie
    zastanowił co jest właściwym powodem.
    I co do wpisu w samym siwi, to raczej się skup nad tym żeby
    zainteresować swoim zainteresowaniem :) niż używać słów-wytrychów

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 20. Data: 2007-12-05 09:57:57
    Od: "Miki" <t...@N...gazeta.pl>

    Funkcyjny <f...@o...pl> napisał(a):

    > Rozpleniło się to już we wszystkich poradnikach. Co o tym sądzicie? Jak
    > odbierają to pole osoby, które przeglądają CV?

    Ja na przykład żegluje po morzach i ocenach. Mam najwyższe uprawnienia
    żeglarskie zarówno polskie jak i brytyjskie (zawodowe). Sporo osób z IT
    żegluje i wiedzą, że zdobycie takich kwalifikacji wymagało masę wiedzy,
    pracy, znajomości języka i ...zainwestowania sporej kasy. A nawet jak nie
    wiedzą to się domyślają.
    Więc nie sądzą aby wpisywanie hobby było to takie banalne i bez znaczenia &#8230;
    no chyba, że faktycznie interesujesz się książka którą przeczytałeś 5 lat
    temu.

    Miki