PracaGrupypl.praca.dyskusje › Planowanie urlopu

  • 11. Data: 2007-02-08 05:44:43
    Temat: Re: Planowanie urlopu
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 7 Feb 2007 21:15:17 +0100, "AsiaS"
    <a...@d...pro.onet.pl> zakodował:

    >Użytkownik "Kaizen"

    >Nie musi. Może.

    Ma obowiązek za ktorego niedopelnienie grozi kara w przypadku kontroli PIP:

    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczność zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie
    obejmuje się części urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art.
    1672.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 12. Data: 2007-02-08 15:00:39
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Kaizen"
    > Ma obowiązek za ktorego niedopelnienie grozi kara w przypadku kontroli
    > PIP:
    Nie ma obowiązku jeśli nie działają u niego związki zawodowe które
    wymagałyby tego od pracodawcy.
    Czyli w większości przypadków nie musi.
    Nie wiesz o czym piszesz - przepis który przytoczyłeś dotyczy
    _realizacji_zatwierdzonego_planu. Jeżeli plan powstał, pracodawca powinien
    udzielać urlopów zgodnie z tym planem (wciąż jednak nie musi, ponieważ
    istnieją sytuacje kiedy dla dobra pracodawcy można nie udzielić planowego
    urlopu).
    Natomiast przytoczony artykuł NIC nie mówi o tym, czy plan musi powstać
    czy nie. Dlaczego? Dlatego że mówi o tym artykuł poniżej, którego być może
    nie doczytałeś:
    "art. 163 § 1 (1) Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa
    organizacja związkowa wyraziła na to zgodę.
    Dotyczy to także pracodawcy, u którego nie działa zakładowa organizacja
    związkowa.
    W takich przypadkach pracodawca ustala termin urlopu po porozumieniu z
    pracownikiem.

    AsiaS

  • 13. Data: 2007-02-09 08:51:47
    Od: ek <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 8 Feb 2007 16:00:39 +0100, AsiaS
    <a...@d...pro.onet.pl> napisał:

> [...]
    > związkowa.
    > W takich przypadkach pracodawca ustala termin urlopu po porozumieniu z

    Czy pracodawca wewnętrznymi przepisami moze wprowadzic obowiazek
    sporzadzania planu urlopow,
    i wymagac od pracownikow dokladnego okreslenia terminu?

    Drazni mnie to, ze co roku w styczniu naciska sie na nas, zeby okreslic
    termin.
    Sa to fikcyjne terminy.
    Na odczepnego wpisalam lipiec, bo w moim przypadku nie ma to znaczenia -
    urlop wezme wtedy kiedy bedzie mi to pasowalo ze wzgledu na prace i moje
    sprawy.
    Z wykorzystywaniem urlopu w moim zakladzie pracy nie problemow.
    Chodzi mi o przepisy.
    Ewa