PracaGrupypl.praca.dyskusje › Planowanie urlopu

  • 1. Data: 2007-02-04 21:17:38
    Temat: Planowanie urlopu
    Od: "Franek" <f...@p...fm>

    Wlasnie mamy zaplanowac urlop na caly rok.
    Kompletnie nie mam pomyslu, kiedy ani na ile bede chcial wyjechac.
    Natomiast zaplanowanie urlopu np. na sierpien i spedzenie go w miescie
    - to dla mnie dramat.

    Czy pracodawca moze ode mnie zadac planu urlopowego na caly rok?!
    Co jesli takiego planu nie sporzadze? Moze mnie za to zwolnic?

    Bo rozumiem, ze moze mi pozniej w terminie, kiedy bede chciec odmowic
    dania urlopu - i na to sie godze.

    pozdrawiam,
    franek

  • 2. Data: 2007-02-04 21:35:24
    Temat: Re: Planowanie urlopu
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby Franek, 4 Feb 2007 13:17:38 -0800 nie

    Do poczytania:
    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-w-praktyce_
    3297.htm#top

    --
    Draakhan | JID: d...@c...pl
    Uuma quena en'mani lle ume ri'mani lle umaya.

  • 3. Data: 2007-02-05 12:00:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Wbrew pozornej trudności, plan urlopowy to bardzo fajna sprawa i tak
    naprawdę korzystna dla wszystkich. przede wszystkim wzyscy wiedzą jak sobie
    poukładać plan prac i czego się po sobie nawzajem spodziewać.
    Po drugie można znacznie wcześniej zaplanowac urlop co może się przełożyć na
    wymierne oszczędności (tańsze bilety lotnicze, tańsze imprezy wykupywane z
    dużym wyprzedzeniem)
    Robiąc plan urlopowy, wiadomo także kiedy będą i w jakim wymiarze "długie"
    weekendy itp- generalnie cały rok można sobie jakoś ułożyć.
    Jest jeszcze jedna korzyść i dla pracownika i dla pracodawcy. Zazwyczaj nie
    ma sytuacji gdy człowiek już nie ma ulopu a musi wziąć lub z przeciwnego
    bieguna: gdy rozpoczyna nowy rok i ma 20 dni niewykorzystanego urlopu z
    poprzedniego roku.
    Jestem fanem planów urlopowych. Jeżeli ktoś nie potrafi zaplanować tak
    prostej sprawy jak urlop na cały rok to nie dowierzałbym takiej osobie w
    planowaniu innych spraw, a planowanie to podstawa. Planuje się sprzedaż,
    planuje produkcję, zaopatrzenie, koszty, ruchy w zasobach ludzkich. Co za
    problem zaplanować urlop ?
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-02-05 13:09:50
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Planuje się sprzedaż,
    > planuje produkcję, zaopatrzenie, koszty, ruchy w zasobach ludzkich.
    Co za
    > problem zaplanować urlop ?

    No może taki, że co niektórzy nie chcą "wiązać sobie rąk".
    Myślą, IMHO niesłusznie, że jak zaplanują to już koniec, zaklepane i
    pracodawca im nie przesunie

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Lubię chodzić na promocje. Za 50% ceny mogę
    kupić to, czego normalnie bym za darmo nie chciał.

  • 5. Data: 2007-02-05 13:32:08
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > No może taki, że co niektórzy nie chcą "wiązać sobie rąk".
    > Myślą, IMHO niesłusznie, że jak zaplanują to już koniec, zaklepane i
    > pracodawca im nie przesunie

    Dokładnie. Zazwyczaj przecież można coś poprzesuwać, pozamieniać, ale przy
    dobrym planowaniu to zazwyczaj margines. Jak pracodawca normalny to też nie
    robi problemów.

    O ile łatwiej się umawiać na urlop np ze znajomymi czy z rodziną. Mówisz w
    lutym do kolegi, "Paweł mam urlop pomiędzy 15 a 31 lipca, kombinuj coś w tym
    samym terminie to pojedziemy razem do Albanii" i odmiawiać w pracy wykonania
    niewdzięcznej roboty: "szefie w sierpniu to ja tego nie zrobię- jestem na
    urlopie- sam pan podpisałe, przesuńmy to na wrzesień albo niech Lucek to
    zrobi"

  • 6. Data: 2007-02-05 14:07:02
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Zrobisz, właśnie cofam ci urlop.
    nie ma sprawy, będzie to cie kosztowac 5600 (dzisiejsza cena biletu lotniczego plus
    opłacony pobyt na miejscu)

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 7. Data: 2007-02-05 14:45:10
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 5 Feb 2007 14:32:08 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    w <eq7bhc$k18$1@news.interia.pl> napisał:

> [...]
    > urlopie- sam pan podpisałe, przesuńmy to na wrzesień albo niech Lucek to

    A jak nie wiesz, co będziesz robił za miesiąc, to plan urlopowy na cały
    rok wydaje się lkko abstrakcyjną ideą.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 8. Data: 2007-02-05 15:44:42
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > nie ma sprawy, będzie to cie kosztowac 5600 (dzisiejsza cena biletu
    > lotniczego plus opłacony pobyt na miejscu)

    Dokładnie tak. to jest przewaga planów ! Plan zatwierdzony przez pracodawcę
    daje dobrą mozliwość uzyskania odszkodowania za cofnięty urlop jeżeli
    wcześniej zostały przez pracownika poniesione koszty.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2007-02-06 00:46:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 4 Feb 2007 13:17:38 -0800, "Franek"
    <f...@p...fm> zakodował:

    >Czy pracodawca moze ode mnie zadac planu urlopowego na caly rok?!

    Musi - tak nakazuje mu KP.

    >Co jesli takiego planu nie sporzadze? Moze mnie za to zwolnic?

    Upomnienie, nagana itp. Zwolnić - w sumie też. Pytanie, co wtedy na to
    Sąd pracy jak się odwołasz.

    >Bo rozumiem, ze moze mi pozniej w terminie, kiedy bede chciec odmowic
    >dania urlopu - i na to sie godze.

    Zawsze może odmówić - nawet jak masz w planie, co więcej - może Cię
    ściągnąć z urlopu nawet, jak na nim jesteś.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2007-02-07 20:15:17
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Kaizen"

    > Musi - tak nakazuje mu KP.