PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zarabia programista PHP i JAVA

  • 1. Data: 2007-02-01 09:55:30
    Temat: Re: Ile zarabia programista PHP i JAVA
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    Marcin napisał(a):
    > Użytkownik "Jarek 'true' Wasowski" <w...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:1170531892.481433.279010@s48g2000cws.googlegrou
    ps.com...
    > Zastanawiam się ile może zarabiać student 1 roku mgr który bd. zna
    > javę i php. Doświadczenie w php ma potwierdzone 4letnim doświadczeniem
    > a javy 1letnim ;)
    >
    > Z moich doswiadczen wynika ze nie wiecej jak 2 tys. netto. Takich ludzi jest
    > tak naprawde na peczki. Dopiero jak skonczczysz studia, bedziesz mial
    > przynajniej rok, dwa doswiadczenia to mozna zadac 4 tys. i wiecej.

    Za dwa lata ludzi z 1+2=3 letnim doświadczeniem w Javie będzie na pęczki
    więc o 4 tys. większość programistów w PL będzie mogła pomażyć, czy się
    mylę ? Taka kasa zostanie dla wymiataczy.
    Z drugiej strony to dzisiaj z 3 letnim dośw. w C++ .NET ile ludzie
    zarabiają ?
    Chyba jedyna szansa w utrzymaniu płac to ssanie na zachodzie, tylko jak
    długo ?

    pzdr.
    PS

  • 2. Data: 2007-02-03 19:44:52
    Temat: Ile zarabia programista PHP i JAVA
    Od: "Jarek 'true' Wasowski" <w...@g...com>

    Witajcie,
    Zastanawiam się ile może zarabiać student 1 roku mgr który bd. zna
    javę i php. Doświadczenie w php ma potwierdzone 4letnim doświadczeniem
    a javy 1letnim ;)
    Czy 4 tys pln netto za etat to dużo? Mało? Jak wyglądają teraz stawki
    na rynku?

  • 3. Data: 2007-02-03 21:24:26
    Od: "Rep" <r...@p...onet.pl>

    > Zastanawiam się ile może zarabiać student 1 roku mgr który bd. zna
    > javę i php. Doświadczenie w php ma potwierdzone 4letnim doświadczeniem
    > a javy 1letnim ;)

    Witaj Jarku,

    Mozesz sprecyzowac co w tym wypadku znaczy bardzo dobrze znac Jave?

  • 4. Data: 2007-02-03 21:40:03
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 03-02-2007 o 22:24:26 Rep <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witaj Jarku,
    >
    > Mozesz sprecyzowac co w tym wypadku znaczy bardzo dobrze znac Jave?

    no i co to znaczy dobrze znać PHP, pytanie kontrolne: 10 powodów dla
    których PHP jest do bani

  • 5. Data: 2007-02-03 21:50:29
    Od: "Jarek 'true' Wasowski" <w...@g...com>

    On 3 Lut, 22:24, "Rep" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Witaj Jarku,
    >
    > Mozesz sprecyzowac co w tym wypadku znaczy bardzo dobrze znac Jave?

    Jave można podzielić na J2ME, J2SE, J2EE i coś miedzy J2EE i J2SE
    czyli spring, struts itp.
    J2ME jest proste jedyną granicą są ograniczenia techniczne
    J2SE też jest proste ;)
    J2EE - teoretycznie
    J2EE-J2SE spring. Żadnych poważnych projektów, dla własnej satysfakcji
    i zdobywania wiedzy bawiłem się i rozgryzałem ten framework ;)
    itp ;)

  • 6. Data: 2007-02-03 21:59:35
    Od: "Jarek 'true' Wasowski" <w...@g...com>

    On 3 Lut, 22:40, sg <a...@s...org.pl_without> wrote:

    > no i co to znaczy dobrze znać PHP, pytanie kontrolne: 10 powodów dla
    > których PHP jest do bani

    Stwierdzenie ze php jest do bani jest troszkę przesadzone ;) Ma swoje
    wady i zalety ;) Jak każdy inny język programowania.
    Jak chcemy zbudować prostą aplikację webową ;) sięgamy po php. Taniej
    dla klienta, mniej pracy ;)
    Jak chcemy zbudować system CRM dla firmy gdzie wymagana jest duża
    wydajność, dużo opcji ;) Sięgamy po Jave czy .NET ;)

    ;)

  • 7. Data: 2007-02-03 22:19:45
    Od: "Rep" <r...@p...onet.pl>

    > Jave można podzielić na J2ME, J2SE, J2EE i coś miedzy J2EE i J2SE
    > czyli spring, struts itp.

    Do Strutsa glebiej nie zagladalem (stare i niemodne ;)), ale z tego co
    kojarze to z J2SE on za duzo wspolnego nie ma, zeby nie powiedziec nic.

    Wracajac do meritum sprawy, z Twojej wypowiedzi dowiedzielismy sie jakie sa
    platformy oprate na Javie, a takze ktora jest prosta, a ktora nie i tak
    naprawde nadal nie wiemy co to znaczy bardzo dobrze znac Jave? A moze zle
    interpretuje Twoja wypowiedz i "proste" oznacza, ze masz bardzo dobrze
    opanowane, "teoretycznie" oznacza, ze znasz, ale nic nie stworzyles. Chociaz
    w sumie znac J2EE to tez dosyc szerokie pojecie.

  • 8. Data: 2007-02-03 23:33:30
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Rep" <r...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > nie i tak naprawde nadal nie wiemy co to znaczy bardzo dobrze znac
    > Jave? A moze zle interpretuje Twoja wypowiedz i "proste" oznacza, ze
    [...]

    zwroc uwage, ze pytanie dotyczy studenta 1 roku (zakladam zatem, ze jest
    to osoba w wieku ~19lat), ktora posiada 1-roczne doswiadczenie w pracy z
    jezykiem Java; jak dobrze mozna programowac w J2EE majac rok doswiadczenia
    (i to raczej nie w firmie komercyjnej, tylko na zasadzie "popoludniami
    sobie pykalem tutoriale") i nie majac do tego zadnych podstaw teoretycznych
    (bo takich podstaw sie nie ma w momencie ukonczenia ogolniaka, technikum,
    czy jakie tam sa teraz szkoly ponadgimnazjalne)?

    jezeli jeszcze do tego dodac, ze pracodawca poszukuje programisty "PHP i
    Java", automatycznie uzyskujemy wiedze o pozadanym poziomie zaawansowania
    przyszlego pracownika; jest dosyc jasne, ze takiego pracodawcy nie obchodzi
    jak dobrym programista jest dany kandydat, jego interesuje tylko zeby byl
    wystarczajaco dobry; zas w przypadku laczenia "PHP i Java" czy tego kazdego
    innego polaczenia ("chcemy specjaliste od wszystkiego") nie trzeba bardzo
    dobrze czegostam znac, zeby byc wystarczajaco dobrym; gdyby pracodawca
    chcial osobe o bardzo dobrej znajomosci Java, to bylby swiadom ze taka
    osoba z pewnoscia slyszala kiedys o PHP, moze nawet umie troche programowac
    w tym jezyku, ale z pewnoscia nie jest to wazne w kontekscie poziomu, na
    jakim zna jezyk Java;

    zas co do oryginalnego pytania: gdybym taka oferte zobaczyl w Lublinie, to
    pewnie bym oniemial z wrazenia; w Poznaniu bylbym pod niezlym wrazeniem,
    ale mniejszym niz w Lublinie; w Warszawie byc moze jest to standard;

    PS: co ten student studiuje? jakis przedmiot humanistyczny?

    pzdrv;
    adas;

  • 9. Data: 2007-02-03 23:40:38
    Od: "Jarek 'true' Wasowski" <w...@g...com>

    On 3 Lut, 23:19, "Rep" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Do Strutsa glebiej nie zagladalem (stare i niemodne ;)), ale z tego co
    > kojarze to z J2SE on za duzo wspolnego nie ma, zeby nie powiedziec nic.

    Jak dla mnie java wszędzie jest taka sama ;) J2EE od J2SE różni się
    jedynie ideologią, myśleniem, podejściem. Wszędzie mamy takie same
    fory, inty, Stringi. Inaczej się tylko rozmieszcza te klocki. ;)

> [...]
    > opanowane, "teoretycznie" oznacza, ze znasz, ale nic nie stworzyles. Chociaz
    > w sumie znac J2EE to tez dosyc szerokie pojecie.

    Twoja definicja tych słów jest dość trafna ;)

    proste:
    - dobrze opanowane
    - nie ma problemów których nie był bym w stanie rozwiązać
    - używanie tego jest bardziej przyjemnością niż pracą czy szkołą ;)

    teoretycznie:
    - czytałem, interesowałem się ale nie miałem okazji nic konkretnego
    stworzyć

  • 10. Data: 2007-02-04 00:11:43
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > no i co to znaczy dobrze znać PHP, pytanie kontrolne: 10 powodów dla
    > których PHP jest do bani

    To pytanie kontrolne jest do bani.

    No bo niby dlaczego PHP autorytatywnie jest do bani? Ma wprawdzie sporo
    wad, ale z punktu widzenia biznesowego jest to świetny język i cała
    otaczająca go technologia.