PracaGrupypl.praca.dyskusje › Plaga matołów

  • 81. Data: 2005-09-08 15:08:11
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <1...@n...onet.pl>
    stokrotka napisał(a):

    > Na prwdę nie wiem jak się za to zabrać.

    Może zacznij od googli? Wtedy byś znalazła taki link:
    http://www.rjp.pl/

    A tam ustawę z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim, któ?a zaczyna
    się tak:

    "Parlament Rzeczypospolitej Polskiej:
    - zważywszy, że język polski stanowi podstawowy element narodowej
    tożsamości i jest dobrem narodowej kultury,
    - zważywszy na doświadczenie historii, kiedy walka zaborców i okupantów z
    językiem polskim była narzędziem wynaradawiania,
    - uznając konieczność ochrony tożsamości narodowej w procesie
    globalizacji,
    - uznając, że polska kultura stanowi wkład w budowę wspólnej, różnorodnej
    kulturowo Europy, a zachowanie tej kultury i jej rozwój jest możliwy
    tylko poprzez ochronę języka polskiego,
    - uznając tę ochronę za obowiązek wszystkich organów i instytucji
    publicznych Rzeczypospolitej Polskiej i powinność jej obywateli
    uchwala niniejszą ustawę."

    Uważaj zatem coby ktoś Cię nie oskarżył o:
    - walkę z tożsamością narodową polaków i ich kulturą,
    - sympatyzowanie z zaborcami w procesie wynaradawiania polaków,
    - globalizm.

    ;)

    > Maturzyści są pełnoletni, mają zwykle 19 lat.
    > Wystarczy , żeby się podpiasał co 4.

    Ale skąd to przekonanie, że co 4 się będzie chciał podpisać. Napisałaś na
    początku o większości dzieciaków. Jakieś badania masz na poprcie tej tezy?
    Czy wyssałaś to sobie z palca, lub czego innego?

    > I dalej nie wiem...

    Za:
    http://www.rjp.pl/?mod=kontakt

    Rada Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk
    ul. Nowy Świat 72
    00-330 Warszawa
    tel., faks (0-22) 65-72-889
    p.el. r...@r...pl

    Napisz treść, wyślij do nich. Mam nadzieję, że odpowiedź przedstawisz na
    grupie. Czekam z niecierpliwością.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 82. Data: 2005-09-08 15:25:26
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    > - walkę z tożsamością narodową polaków i ich kulturą,
    > - sympatyzowanie z zaborcami w procesie wynaradawiania polaków,

    W dwudziestoleciu miedzywojennym też była reforma ortografii
    i nikt jakoś ówczesnego ministerstwa nie oskarża obecnie o próby
    wynarodowienia.

    > Ale skąd to przekonanie, że co 4 się będzie chciał podpisać.
    Bo KAŻDEMU maturzyści ułatwi to zdanie matury.

    > Napisałaś na początku o większości dzieciaków. Jakieś badania masz na poprcie
    > tej tezy? Czy wyssałaś to sobie z palca, lub czego innego?
    nie rozumiem pytania. Pisałam, ze 7 latków jest 400 tyś, to dane podawane w
    mediach dopiero co, przy rozpoczęciu roku szkolnego. Przypuszczam, ze względu
    na przyrost naturalny około 0, że jest podobna liczba każdego rocznika tak
    młodego (w ganicach błędu 10%), a 80 % podchodzi do matury (albo więcej).
    Stąd jeśli maturzystów jest około 400tyś to wystarczy by podpisał co 4 i
    wystarczy na zebranie 100tyś podpisów potrzbnych do rozpoczęcia legislacji.

    Jest również oczywiste , ze każdy 6,7,8 latek będzie wolał mieć 1 literkę "h"
    zamiast "h" i "ch",
    bo jak mu wytłumaczysz dlaczego "h", a dlaczego "ch"
    różnicę słychać tylko u ludzi mówiących gwarą, mało kto to potrafi.
    Powiesz mu "bo tak się pisze".
    Po prostu będziesz kazał, bez uwzględnienia logiki.

    > Rada Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk
    > ul. Nowy Świat 72
    > 00-330 Warszawa
    > tel., faks (0-22) 65-72-889
    > p.el. r...@r...pl

    Sam im wyslili list gończy za mną :)))))))))

  • 83. Data: 2005-09-08 15:50:22
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Redtown w news:dfnkvj$3ue$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > "Sopot. Rok temu właśnie tutaj padł krajowy rekord: zaświadczenia
    > o dysleksji miało 48 proc. uczniów podstawówek

    Najczęściej stosuje się termin "dysleksja rozwojowa" dla określenia
    specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania. Wyróżnia się
    następujące postaci trudności:

    dysleksja - trudności w czytaniu,
    dysortografia - trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym błędy
    ortograficzne),
    dysgrafia - niski poziom graficzny pisma (brzydkie pismo)

    pozdrawiam
    Greg

  • 84. Data: 2005-09-08 15:54:15
    Temat: 48% za reformą ortografii ?
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    Czy mam rozumieć, ze 48% społeczeństwa jest (bąx wkrótce będzie, gdy tylko
    dorośśnie) za reformą ortografii?

    HURA!!!!!!!!!

  • 85. Data: 2005-09-08 15:56:02
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 08-09-2005 o 17:50:22 Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał:

> [...]
    > ortograficzne),
    > dysgrafia - niski poziom graficzny pisma (brzydkie pismo)

    Czekam na jakąś uczoną nazwę na specyficzną odmianę matołectwa
    polegającego na niemożliwości przeczytania tekstu dłuższego niż akapit,
    która to przypadłość dotyka dużą i rosnącą część społeczeństwa.

  • 86. Data: 2005-09-08 16:28:40
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomasz Płókarz napisał(a):

    > Czekam na jakąś uczoną nazwę na specyficzną odmianę matołectwa
    > polegającego na niemożliwości przeczytania tekstu dłuższego niż akapit,
    > która to przypadłość dotyka dużą i rosnącą część społeczeństwa.

    Zapewne masz na myśli obscenicus vulgaris, czyli trolla zwyczajnego.
    http://ftp.de.sinuspl.net/pub/docs/klasyfikacja_trol
    i.htm

    ;)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 87. Data: 2005-09-08 16:33:57
    Temat: Re: 48% za reformą ortografii ?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    stokrotka napisał(a):

    >>> "Sopot. Rok temu właśnie tutaj padł krajowy rekord: zaświadczenia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Czy mam rozumieć, ze 48% społeczeństwa jest (bąx wkrótce będzie, gdy tylko
    > dorośśnie) za reformą ortografii?

    Czytania ze zrozumieniem i natematyki też nie lubisz, prawda?

    Ok, to po kolei.
    1. Sopot to nie jest cały kraj. Ani nie pół. Ani nawet ćwierć.
    2. Jeden rocznik nigdy nie będzie stanowił 48% społeczeństwa (nieistotne
    czy dorosły będzie ten rocznik, czy nie), chyba że resztę trafi bomba M
    i wyginą jak mamuty.

    Przepraszam, że rujnuję Twoje marzenia. :(

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 88. Data: 2005-09-08 16:36:23
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 08-09-2005 o 18:28:40 Wojciech Bańcer <p...@p...pl> napisał:

    > Zapewne masz na myśli obscenicus vulgaris, czyli trolla zwyczajnego.
    > http://ftp.de.sinuspl.net/pub/docs/klasyfikacja_trol
    i.htm

    Nie mialem na mysli akurat bywalcow usenetu, tylko ogol tzw. spoleczenstwa
    :)

    A trolle przynajmniej umieją pisac :)

  • 89. Data: 2005-09-08 16:56:12
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <1...@n...onet.pl>
    stokrotka napisał(a):

    > Bo KAŻDEMU maturzyści ułatwi to zdanie matury.

    Ale w jaki sposób? Na maturze można ze słowników korzystać.

> [...]
    > wystarczy na zebranie 100tyś podpisów potrzbnych do rozpoczęcia legislacji.

    Nie o to mi chodziło, a o to, że większość by była za zmianami. Skąd wiesz
    że większość? Jak na razie na tej grupie też nie widać żeby była to
    większość.

    > Jest również oczywiste , ze każdy 6,7,8 latek będzie wolał mieć 1 literkę "h"
    > zamiast "h" i "ch",

    I większość by chciała jeść same słodycze. Ale to nie podpisy 6-8 latków
    są decydujące.

    > Sam im wyslili list gończy za mną :)))))))))

    Znaczy co? Najpierw napisałaś, że jesteś w stanie szybko przygotować
    projekt, a jak Ci dałem namiary na instytucję, któ?a Ci go zweryfikuje bo
    za to ustawowo odpowiada, to Ci chęci minęły? Znaczy - "Weźmy się i
    zróbcie"?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 90. Data: 2005-09-08 16:59:23
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <op.swsjvoggfrn0ri@donkichot>
    Tomasz Płókarz napisał(a):

    > Czekam na jakąś uczoną nazwę na specyficzną odmianę matołectwa
    > polegającego na niemożliwości przeczytania tekstu dłuższego niż akapit,
    > która to przypadłość dotyka dużą i rosnącą część społeczeństwa.

    dyspluralacapitis. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała