PracaGrupypl.praca.dyskusje › Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu

  • 121. Data: 2009-09-28 13:47:04
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > Hmm - wydaje mi się, że odpowiedzi bys nie uzyskała, ze względu na ochronę
    > danych osobowych....

    Masz rację - wydaje Ci się :)
    No chyba, że 3 lata temu były inne przepisy albo pani w dziekanacie je
    złamała.

  • 122. Data: 2009-09-28 13:49:15
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Albo z uwagi na to, że pani w dziekanacie ma inne sprawy na głowie, niż
    > odpowiedzi na pytania telefoniczne czy Iksiński faktycznie skończył tę
    > szkołę 5-10-20 temu i to na wydziale, który już nie istnieje.

    Ależ m.in. od tego ta pani tam jest.
    Poza tym co to zmienia w kwestii zasadniczej, a mianowicie takiej, że
    pracodawca ma prawo znać imię i nazwisko kandydata do pracy (bo od tego się
    zaczęło tak gwoli ścisłości)?

  • 123. Data: 2009-09-29 07:01:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Nixe pisze:
> [...]
    > Poza tym co to zmienia w kwestii zasadniczej, a mianowicie takiej, że
    > pracodawca ma prawo znać imię i nazwisko kandydata do pracy (bo od tego

    Po pierwsze nie jest od tego, by udzielać przypadkowym osobom informacji
    o danych osobowych. Kolejny problem, sama może nie miec na co dzień
    dostępu do wszystkich takich danych.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 124. Data: 2009-09-29 07:28:20
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-09-29 09:01, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Po pierwsze nie jest od tego, by udzielać przypadkowym osobom informacji
    > o danych osobowych. Kolejny problem, sama może nie miec na co dzień
    > dostępu do wszystkich takich danych.

    Ale przecież pytająca osobo już zna dane osobowe - podała imię i
    nazwisko delikwenta :)
    Poza tym dane o wykształceniu nie należą do katalogu danych wrażliwych w
    rozumieniu wiadomej ustawy.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 125. Data: 2009-09-29 07:32:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mich@l pisze:

    > Ale przecież pytająca osobo już zna dane osobowe - podała imię i
    > nazwisko delikwenta :)
    > Poza tym dane o wykształceniu nie należą do katalogu danych wrażliwych w
    > rozumieniu wiadomej ustawy.

    Ale też zadaniami uczelni nie jest telefoniczne informowanie o
    wydanych dyplomach.

    --
    Liwiusz

  • 126. Data: 2009-09-29 07:53:09
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > Po pierwsze nie jest od tego, by udzielać przypadkowym osobom informacji o
    > danych osobowych.

    Sorki, ale niektórzy ludzie zdeczko powariowali w kwestii ochrony danych
    osobowych.
    Może jeszcze powiesz, że wymienienie kogoś z imienia i nazwiska jest
    wykroczeniem? :)
    Zadaję przecież pytanie, czy konkretna osoba, której dane posiadam, zrobiła
    konkretny dyplom o takich a takich cechach, a nie proszę o podanie
    nieznanych mi informacji o tej osobie.
    Jeśli dana osoba jest na liście, to kobieta z dziekanatu to potwierdza i
    koniec. Jakie nowe dane, poza tymi, które już znam, zostały mi udostępnione?
    Żadne.

    > Kolejny problem, sama może nie miec na co dzień dostępu do wszystkich
    > takich danych.

    Jeśli nie ma, to trudno - spytałabym wówczas w jaki inny sposób mogę
    zweryfikować dyplom, ponieważ mam pewne podejrzenia co do jego
    wiarygodności. Dokładnie tak samo dzwoni się do firmy, z której kandydat
    przyniósł referencje i po prostu pyta, czy są prawdziwe. Chcesz powiedzieć,
    że takie informacje też podlegają ochronie danych?

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 127. Data: 2009-09-29 08:00:06
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Ale też zadaniami uczelni nie jest telefoniczne informowanie o wydanych
    > dyplomach.

    Uczelni nie, dziekanatu jak najbardziej. Przecież to komórka pełniąca rolę
    sekretariatu danego wydziału, więc jak najbardziej predysponowana do
    wykonywania obowiązków administracyjnych i pełniąca rolę "łącznika" między
    wydziałem a światem zewnętrznym.
    Poza tym co Ty się tak martwisz o zadania uczelni? ;-)
    Gdyby pani w dziekanacie nie chciała udzielać takich informacji, to po
    prostu by nie udzielała i określiła swoje stanowisko na wstępie rozmowy.
    Jeśli udziela bez problemów, to znaczy, że problem widzisz jedynie Ty :)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 128. Data: 2009-10-06 12:04:59
    Od: Zenon Oktawiec <z...@s...com.pl>

    Jackare pisze:
    > Uży

    > a co to jest krakowska Piątka. Pytam bo nie wiem.

    Liceum takie.

  • 129. Data: 2009-10-07 06:38:31
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 06 Oct 2009 14:04:59 +0200, Zenon Oktawiec napisał(a):

    > Liceum takie.

    Ano, liceum takie. Można sobie poczytać:
    http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,44425,7074499,Zasuw
    amy_jak_szczury_i_uczymy_sie_smieci.html

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 130. Data: 2009-10-07 19:35:00
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl>

> [...]
    > Jeśli dana osoba jest na liście, to kobieta z dziekanatu to potwierdza i
    > koniec. Jakie nowe dane, poza tymi, które już znam, zostały mi

    Nie wiadomo co Ty znasz. Wiadomo tylko, że chcesz się czegoś dowiedzieć.
    Równie dobrze możesz być pracodawcą jak wścibskim sąsiadem.

    > Jeśli nie ma, to trudno - spytałabym wówczas w jaki inny sposób mogę
    > zweryfikować dyplom, ponieważ mam pewne podejrzenia co do jego
    > wiarygodności.

    Oj chłopie, zgłoś to na policję.

    > Dokładnie tak samo dzwoni się do firmy, z której kandydat przyniósł
    > referencje i po prostu pyta, czy są prawdziwe. Chcesz powiedzieć, że takie
    > informacje też podlegają ochronie danych?

    To jasne jak 2+2=4. Referencje nie są obowiązkowe. Masz prawo do nich dostęp
    tylko jak się na to kandydat zgodzi. Tak samo może udzielić Ci jeszcze
    innych informacji o sobie co bynajmniej nie daje prawa informowania o tym
    wśbiskiego sąsiada którego już podawałem za przykład.