PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACOWNIKU BROŃ SIĘ SAM!!!!!!!!!!!!!! POMÓŻCIE

  • 1. Data: 2002-11-20 13:27:27
    Temat: PRACOWNIKU BROŃ SIĘ SAM!!!!!!!!!!!!!! POMÓŻCIE
    Od: "Magda " <m...@N...gazeta.pl>

    Powiedzcie mi po co jest stworzona instytucja pod nazwą Państwowa Inspekcja
    Pracy, skoro w wyniku interwencji, na wniosek oszukiwanych pracowników
    zatrudnianych niezgodnie z jakimikoliwek przepisami prawa pracy, inspektor
    przeprowadzający kontrolę pomaga nieuczciwemu pracodawcy czyścić zaległości
    włącznie z załatwianiem odpowiednich świstków. Gdzie uderzyć dalej?

  • 2. Data: 2002-11-21 07:22:27
    Temat: Re: PRACOWNIKU BROŃ SIĘ SAM!!!!!!!!!!!!!! POMÓŻCIE
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    Użytkownik "Magda " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zaległości
    > włącznie z załatwianiem odpowiednich świstków. Gdzie uderzyć dalej?

    Myślę że dobrym początkiem będzie zrobienie koło pióra panu inspektorowi.
    Jeżeli pracodawca nie został ukarany pomimo naruszenia prawa, śmierdzi to
    korupcją. Możesz złożyć doniesienie do prokuratury o uzasadnionym
    podejrzeniu dokonania przestępstwa przez inspektora. Oczywiście musisz
    odpowiednio udokumentować sprawę, zakładam, że owi oszukani pracownicy będą
    świadczyć. Jak zabierze się za to prokurator, reszta potoczy się sama.

    pzdr.
    SławekM

  • 3. Data: 2002-11-22 13:09:29
    Od: "fat101" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    zaległości
    > włącznie z załatwianiem odpowiednich świstków. Gdzie uderzyć dalej?

    A może są to jedynie pracownicy, którym się wydaje, że zostali oszukani... Z
    postu nic nie wynika - oprócz żalu! Może więcej szczegółów - i po co od razu
    prokurator!!! Najpierw sąd pracy, oczywiście w stosownych terminach....

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-11-25 07:45:48
    Od: "Magda " <m...@N...gazeta.pl>

    fat101 <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Rozszerzając informacje dodam, że nie jest to tylko żal. Brak umów o
    pracę , wypłata pieniędzy niezgodnych z ustaleniami (dużo mniejszych), brak
    jakichkolwiek świadczeń (ZUS, itp). Sąd pracy swoją drogą a PIP swoją. Boli
    mnie fakt wysokiej nieuczciwości urzędnika i bezsilność. Wydawało mi się, że
    skoro istnieje PIP do kontroli przestrzegania kodeksu pracy, to powinien być
    prawą instytucją. A okazuje się że w trakcie kontroli pracodawca załatwia z
    urzędnikiem zaległe zaświadczenia lekarskie, bhp i inne. Czy o to chodzi?