PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firmy poszukujące pracowników ?

  • 1. Data: 2002-11-20 14:47:29
    Temat: Firmy poszukujące pracowników ?
    Od: "annna" <n...@N...gazeta.pl>

    Tak się zastanawiam czy jest sens korzystać z usług firm zajmujących się
    poszukiwaniem pracowników. Czy ktoś przez nich znalazł pracę ? Czy z ich
    usług korzystają tylko ci którzy znają X języków, mają x fakultetów, są
    przebojowi i supercool itp?
    Czy zwykły człowiek (może i wykształcony, może aż tak super nie znający
    języka, z jakimś tam doświadczeniem) ma po co się do nich zgłaszać ?
    Niestety na znajomości nie mam co liczyć szukam więc kolejnej drogi ...
    Annna

  • 2. Data: 2002-11-20 16:26:27
    Temat: Re: Firmy poszukujące pracowników ?
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 20 Nov 2002 14:47:29 +0000 (UTC), "annna"
    <n...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Tak się zastanawiam czy jest sens korzystać z usług firm zajmujących się
    >poszukiwaniem pracowników. Czy ktoś przez nich znalazł pracę ?

    powiem bez ogródek - osoba po studiach może zapomnieć o znalezieniu
    pracy przez firmy doradztwa personalnego i inne tego typu. Firmy nie
    pośredniczą przecież za przysłowiowe 'Bóg zapłać!', ale za pieniądze
    zleceniodawcy. A zleceniodawca nie zapłaci kilku/kilkunastu tysięcy
    złotych za zrekrutowanie absolwenta bez doświadczenia.
    Popatrz zresztą na oferty Take-it'a i innych - ciężko znaleść tam
    ofertę, w której nie byłoby wymogów doświadczenia, papierków,
    papierków i jeszcze raz papierków...

    Grendel

  • 3. Data: 2002-11-20 20:24:31
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Tak ale nasza przed rozmówczyni pisze że z jakimś tam doświadczeniem itd.
    Więc nie jest tak że nie wie co to praca !!!
    Ale z mojego doświadczenia wiem że zaprosili mnie raz na przestrzeni kilku
    lat jak szukałem pracy i nic z tego nie wynikło ! Chyba większe szanse daje
    jednak śledzenie ogłoszeń firm które same poszukują !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 4. Data: 2002-11-20 20:30:24
    Od: "Spoon" <j...@w...pl>

    zastanawiam sie gdzie i kiedy absolwent ma zdobyc praktyke coraz czesciej
    spotykam sie z takimi oto ogloszeniami o prace wymagania "wykształcenia
    wyzsze wiek 22-26 lat minimum 2-3 letnia praktyka" moze mi kts powie czy cos
    takiego jest mozliwe w momencie gdy ktos konczy studia dzienne?? niedlugo od
    20 latka beda wymagac 25 letniego doswiadczenia.

    Pozdrawiam
    Spoon

  • 5. Data: 2002-11-20 20:30:25
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 20 Nov 2002 21:24:31 +0100, "Wrangler" <a...@i...pl>
    wrote:

    >Tak ale nasza przed rozmówczyni pisze że z jakimś tam doświadczeniem itd.
    >Więc nie jest tak że nie wie co to praca !!!

    nie chciałem tego pisać brutalnie, ale prawda jest taka - rekrutuje
    się specjalistów. Tylko raz spotkałem się z sytuacją, kiedy była
    propozycja rekrutacji ludzi bez doświadczenia, ale... na stanowiska
    agentów ubezpieczeniowych - tam kryterium nie było doświadczenie,
    tylko to, czy zgodzi się taki delikwent na założenie działalności
    gospodarczej i podpisanie umowy cywilno-prawnej ze zleceniodawcą.
    I tyle. Poza tym przypadkiem, wszelkie CV od ludzi ze średnim, a nawet
    wyższym wykształceniem (ale bez doświadczenia, czy ciekawych
    umiejętności) po prostu przechodziły przez niszczarkę do papieru.

    GL

  • 6. Data: 2002-11-20 20:39:33
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    wiem to jest tak chore że wcalen już nie świadczy o obrotności i mocnych
    stronach studenta tylko o głupocie pracodawców, którzy liczą nie raz na
    zdobycie "złotego cielca" !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 7. Data: 2002-11-20 20:57:42
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > wyższym wykształceniem (ale bez doświadczenia, czy ciekawych
    > umiejętności) po prostu przechodziły przez niszczarkę do papieru.

    no a z wyższym i kilkuletnim doświadczeniem ? też chyba przechodzą przez
    niszczarkę skoro się szuka i nie można trafić !

    Wrangler

  • 8. Data: 2002-11-20 22:55:47
    Temat: Re: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 20 Nov 2002 21:30:24 +0100, "Spoon" <j...@w...pl> wrote:

    >takiego jest mozliwe w momencie gdy ktos konczy studia dzienne??

    po prostu trzeba olać to co mówią zakompleksieni absolwenci studiów
    dziennych, iść na studia zaoczne, znaleść sobie pracę i po 5 latach ma
    się dyplom magistra I 5 lat doświadczenia zawodowego. Na studiach nie
    można poprzestać na 'odbębnieniu' podstawowych przedmiotów. Trzeba się
    samodzielnie rozwijać - dodatkowe uprawnienia, certyfikaty itd. Znam
    ludzi, którym takie 'dodatki' bardzo ułatwiły dalszą karierę.
    Ni ma lekko ;-)

    GL

  • 9. Data: 2002-11-20 22:55:58
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 20 Nov 2002 21:57:42 +0100, "Wrangler" <a...@i...pl>
    wrote:

    >no a z wyższym i kilkuletnim doświadczeniem ? też chyba przechodzą przez
    >niszczarkę skoro się szuka i nie można trafić !

    proste pytanie - czy gdybys był pracodawcą, zapłaciłbyś firmie
    doradczej - powiedzmy - równowartość 2-3 pensji przyszłego pracownika,
    za zrekrutowanie pracownika, który z założenia niewiele będzie
    potrafił ? Firmy po prostu kalkulują - niższy personel rekrutują sobie
    sami, na zasadzie polecenia, ogłoszeń na gazeta.pl/praca i innych tego
    typu. Decydują się na wydawanie pieniędzy, gdy mają jasno postawione
    cele i przewidywane zyski z pracy pożądanego pracownika - np.
    executive manaera, specjalisty od logistyki itd. - pracownika na
    którym firma albo zarobi, albo zaoszczędzi kolosalne pieniądze.

    GL

  • 10. Data: 2002-11-20 23:12:35
    Temat: Odp: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    Od: "Qtik" <q...@p...onet.pl>

    > po prostu trzeba olać to co mówią zakompleksieni absolwenci studiów
    > dziennych, iść na studia zaoczne, znaleść sobie pracę i po 5 latach ma
    > się dyplom magistra I 5 lat doświadczenia zawodowego.

    Wszystko cacy, ale jak znaleźć pracę ze srednim wykształceniem, bez
    doświadczenia:))
    Czy srednią robić wieczorowo, pracując na zdobycie w/w :)

    Pozdr

    Witek