PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACODAWCY TO PADLINA !!!

  • 21. Data: 2002-04-11 20:07:49
    Temat: Re: PRACODAWCY TO PADLINA !!!
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > stażem, gdybyś na koniec roku dostał 1000 zł premii brutto.
    > Przejrzyj akta rejestrowe wybranych losowo spółek, a zobaczysz, że nie
    > jest to odosobniony przypadek.
    >
    > Kierowanie się jedynie parametrem rentowności zainwestowanego kapitału
    > nie zawsze jest pożądane. W przypadku zakupu akcji możesz je zamienić na
    > gotówkę zględnie sprawnie,natomiast w przypadku pieniędzy
    > zainwestowanych w firmę nie jest to takie proste, zwykle znacząca część
    > aktywów nie ma dużej płynności, a budowany latami zespół ludzi to jak
    > akwarium: można z nich zrobić zupę rybną - odwrotnie trochę trudniej.

    Jezeli bylbym pracownikiem takiej firmy, to i wiedzial jak dziala firma,
    to szybko bym spakowal manatki i zalozyl swoja o podobnym profilu. 60tys.
    to nie tak duzo, w porownaniu do 1mln. zysku
    (nie wspomniales czy brutto czy netto, ale chyba brutto)

    Ale pomijajac, za 60tys. kapitalu to nawet sklepiku nie poprowadzisz, a z
    tego
    co opisujesz to jest to spora ja na polskie warunki firma. Wnioskuje tez ze
    jest
    to prawdopodobnie spolka z.o.o, i wiesz tez ze za zarejestroanie spolki
    placi
    sie 2%(SIC!) jej wartosci, tak wiec udzialowcom oplaca sie zanizac wartosc
    aktywow, co najciekawsze starajac sie o kredyt bank sam sobie wyceni
    aktywa (ach ten kapitalizm).

    I tak jak wspominalem wczesniej, pakuj manatki, przyjedz do mnie,
    ja zainwestuje 60tys.i chce tylko 500tys. zysku rocznie.

    Pozdr

  • 22. Data: 2002-04-11 20:39:26
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > To musze ci przypomniec kolejna zasade ekonomii: rentownosc
    przedsiewziecia
    > powinna grupo przekraczacz w srednim okresie (przewazne 5 lat), rentownosc
    > bonow skarbowych(dzisiaj to juz tylko 10% -inflacja(okolo 4%)). Wiec
    jezeli
    > zainwestuje 1mln zl, to oczekuje zysku sredniego min. 60 tys. roczinie.

    ROE= zysk netto/kapitał własny=60 000/1 000 000=6%
    jeśli inflacja 4% i tak ma być przez 5lat, to ten interes trzeba
    jaknajszybciej zlikwidować

  • 23. Data: 2002-04-11 21:54:45
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > ROE= zysk netto/kapitał własny=60 000/1 000 000=6%
    > jeśli inflacja 4% i tak ma być przez 5lat, to ten interes trzeba
    > jaknajszybciej zlikwidować

    W dalszej czesci napisalem, ze rentownosc takiego interesu rowna sie 0, a
    nawet mniej, chociaz dla zwyklego zjadacza chleba moze wydawac sie to duzo.
    I taki interes rzeczywiscie trzeba by bylo zlikwidowac, prywatny
    przedsiebiorca o tym wie, niestety panstwo tez, ale zwiazki zawodowe i inne
    antyspoledczne organizacje nie pozwalaja zainwestowac kapitalu w inny
    bardziej pozyteczny sposob.

    Pozdr

  • 24. Data: 2002-04-12 07:59:09
    Od: "dS" <d...@p...onet.pl>

    > jezeli masz obie, to rzycze ci sukcesow.
    ^^

    litości, kup sobie słownik - najlepiej ortograficzny - to takie coś, gdzie
    są "rurzne" trudne słowa

    nie pozdrawiam

  • 25. Data: 2002-04-12 10:14:10
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    > wywaliç na zbity pysk pracownika, który nie wype 1/2 nia obowi?zków albo
    > dzia 1/2 a na szkod´ pracodawcy. Bez ryzykowania pó?niejszymi procesami.

    A wiesz, ze nie musisz o tym marzyc, bo kodeks pozwala na to od dawna? Nie
    podam Ci paragrafow, bo nie pamietam, ale jak poszukasz to bez trudu
    znajdziesz. Gdzies pod 'rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia'

    > Pozdrawiam,
    > Krzysztof

    rowniez
    Michal

  • 26. Data: 2002-04-12 10:57:22
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Michal Mokosa" <m...@2...com.pl> wrote in message

    > A wiesz, ze nie musisz o tym marzyc, bo kodeks pozwala na to od dawna? Nie
    > podam Ci paragrafow, bo nie pamietam, ale jak poszukasz to bez trudu
    > znajdziesz. Gdzies pod 'rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia'

    Jezeli chcesz kogos zwolnic, to zaloz mu teczke, i wpisyj wszlekie
    przewininienia. Zaloz tez regulamin pracy, co by te przewinienia byly
    bardziej obszerne, po trzech mozna rozwiazac umowe, ale lepiej uzbierac z
    dziesciec ;))

  • 27. Data: 2002-04-12 15:58:22
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    Przypominam niektorym, ze te "wielkie" pieniadze, ktore zarabiaja ci "wredni"
    pracodawcy nie sa
    nigdzie zakopywane ani palone. Oni za te pieniadze bezszczelnie kupuja sobie np.
    samochody, ktore
    ktos musi zrobic (i zarobic) albo przepijaja w knajpie i placa tym samych akzyze za
    ktora żyja
    "bezrobotni" i bezrobotni.

    mat

  • 28. Data: 2002-04-12 18:55:25
    Od: No Name <v...@w...pl>

    VERTRET wrote:

> [...]
    samochody, ktore
    > ktos musi zrobic (i zarobic) albo przepijaja w knajpie i placa tym samych akzyze za

    Te , co zarobiłem dla mojego pracodawcy "wyjechały" do Niemiec - obcieto
    nam rabat. Fakt, że trochę zostało:)

    Dogbert

  • 29. Data: 2002-04-12 18:58:38
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Efro wrote:

> [...]
    > przewininienia. Zaloz tez regulamin pracy, co by te przewinienia byly
    > bardziej obszerne, po trzech mozna rozwiazac umowe, ale lepiej uzbierac z

    Moz.na tez. inaczej: przy podpisywaniu umowy o prace; moz.na poprosic' o
    podpisanie wypowiedzenia in blanco i ods'wiez.ac' je co miesia;c.

    Evil HR Manager

  • 30. Data: 2002-04-12 20:38:31
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    samochody,
    ktore

    > Te , co zarobiłem dla mojego pracodawcy "wyjechały" do Niemiec - obcieto
    > nam rabat. Fakt, że trochę zostało:)
    >
    > Dogbert

    Ale przywioza je z powrotem Polacy tam pracujacy, albo wroca z innymi Niemcami,
    ktorzy w Polsce
    zainwestuja.
    Ta sa plusy tej "okropnej" globalizacji. I to dzieje sie juz teraz przed wejsciem do
    unii. A co
    bedzie potem.