PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACODAWCY TO PADLINA !!!

  • 11. Data: 2002-04-11 13:09:47
    Temat: Re: PRACODAWCY TO PADLINA !!!
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Skoro jestes takich OCH i ACH to czemu sam nie zostaniesz pracodawca???
    W biznesie jest potrzebny dobry pomysl i jak to mowia Amerykanie "jaja".
    Jezeli ktorejs z tych dowch rzeczy nie posiadasz to bedziesz pracownikiem
    jezeli masz obie, to rzycze ci sukcesow.

  • 12. Data: 2002-04-11 13:15:12
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Wrangler" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    nie
    > znam przypadków żeby ktoś pracę
    > bił pasem a Wam się wydaje że pracownicy posadę maja gdzieś !!!
    > Są i czarne owce ale wśród pracodawców więcej, kombinują jak obejść
    podatki
    > i wyciulać pracownika, bo
    > nastawiają sie na szybki zysk, przetrwanie, małe koszty a pracownik jest
    > tylko narzędziem do nawijania im kasy.
    > I tym się różnią nasze poglądy, że pracownik zawsze i tak u Was jest na
    > straconej pozycji !!!
    > Kończę aby sie dalej na Was nie wkurw... !!!

    Musze ci chyba przypomniec, glowna zasade dzialani przedsiebiorstw, jest ona
    bardzo prosta: maksymalizacja zysku. Jezli mi jako pracodawcy bedzie sie
    oplacalo wyzyskiwac "pracownikow" to bylbym glupcem tak nie robiac, ale y
    drugiej strony jezeli bardziej mi sie bedzie oplacalo dbac o nich to tez
    bede glupcem tak nie robiac.
    Trzeba zauwazyc ze firmy to nie instytucje harytatywne.
    To ze rynek pracy dzisiaj jest jaki jest powoduje, ze pracodawcy maja
    przewage nad wiekszoscia pracownikow(to wynika z prawa podazy i popytu), ale
    gdy bezrobocie spadnie, sytuacja zacznie sie diametralnie zmieniac.

  • 13. Data: 2002-04-11 13:50:17
    Temat: CZY MOGLIBYSCIE PRZESTAC KARMIC TEGO TROLLA
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    Jak w temacie - dziekuje...

  • 14. Data: 2002-04-11 14:04:18
    Od: "skinny" <f...@a...net.pl>

    > Musze ci chyba przypomniec, glowna zasade dzialani przedsiebiorstw, jest
    ona
    > bardzo prosta: maksymalizacja zysku.
    Zalezy od szkoly: obecnie kladzie sie nasisk raczej na ekspansje, rozwoj i
    przetrwanie, maksymalizacja zysku i wycisk pracownika to gadki z komuny

> [...]
    ale
    > gdy bezrobocie spadnie, sytuacja zacznie sie diametralnie zmieniac.
    hehe, to nie takie proste: wazna jest struktura bezrobocia, otoczka prawna i
    inne pierdoly, prawo podazy i popytu to zna pierwszoklasista:)

    Pozdrawiam

    Skinny

    PS.: Tnij cytaty jesli mozesz.

  • 15. Data: 2002-04-11 14:14:02
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > hehe, to nie takie proste: wazna jest struktura bezrobocia, otoczka prawna
    > inne pierdoly, prawo podazy i popytu to zna pierwszoklasista:)

    Ale jest to podstawowe prawo ;)), a inne dereguluja rynek.

  • 16. Data: 2002-04-11 14:51:12
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Efro wrote:

    > (...)
    >
    > Musze ci chyba przypomniec, glowna zasade dzialani przedsiebiorstw, jest ona
    > bardzo prosta: maksymalizacja zysku.

    Zyski dobrze jest inwestować; jeżeli się je przejada, to potem trzeba
    brać kredyty i ciąć koszty. W dalszej kolejności idą zwolnienia, potem
    brak popytu, potem maleje zysk, potem idą dalsze zwolnienia i tak w
    kółko. Nie ma się co dziwić, że ludzie kradną papier toaletowy, jak
    widzą bossa rżnącego wszystkich wokół, jeżdżącego luksusowym samochodem,
    wydającego na drobne wydatki kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie i
    jęczącego, że nie ma na zszywacze, nie mówiąc o pensjach.

    Dogbert

  • 17. Data: 2002-04-11 15:23:59
    Od: "skinny" <f...@a...net.pl>

    > Ale jest to podstawowe prawo ;)), a inne dereguluja rynek.

    hehe, masz racje Efro z ta deregulacja:)

    Zdrowka

    Skinny

    PS.: THX za ciecie cytatuf :D

  • 18. Data: 2002-04-11 17:20:47
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > wydającego na drobne wydatki kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie i
    > jęczącego, że nie ma na zszywacze, nie mówiąc o pensjach.

    To musze ci przypomniec kolejna zasade ekonomii: rentownosc przedsiewziecia
    powinna grupo przekraczacz w srednim okresie (przewazne 5 lat), rentownosc
    bonow skarbowych(dzisiaj to juz tylko 10% -inflacja(okolo 4%)). Wiec jezeli
    zainwestuje 1mln zl, to oczekuje zysku sredniego min. 60 tys. roczinie. To
    jest oczywiscie min prze ktorym dane przedsiewziwecie trzeba by bylo szybko
    zlikwidowac, poniewaz do tych 60tys trzeba dodac koszty ryzyka i marze itp.
    czyli to nam liczac na oko daje okolo 100-150tys. zl rocznie. Powyzej tej
    kwoty rentownosc przedsiewziecia jest wyoske ponizej, moze nie plajta, ale
    niestety niegospodarnosc. Oczywiscie to sa zyski w pelni tego slowa
    znaczeniu, czyli po odpisaniu amrotyzacji srodkow.

    Pozdr

  • 19. Data: 2002-04-11 17:23:00
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    przepraszam za literowki, ale pisze na nie angielskiej klawiatorze

  • 20. Data: 2002-04-11 19:21:02
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Efro wrote:

> [...]
    > zainwestuje 1mln zl, to oczekuje zysku sredniego min. 60 tys. roczinie.

    A co powiesz na spółkę, w której relacja jest odwrotna? kapitał
    zakładowy 60 tys. (jest to oprócz ewentualnej pracy właściciela jedyne,
    co zainwestował - jak zapewne wiesz do spółki nie można "przynieść"
    pieniędzy i wpłacić do kasy "żeby było więcej"). Wysokość kapitału
    typowa dla wielu spółek. Zysk bilansowy netto ok. 1 mln zł, do podziału
    pomiędzy wspólników. Rok w rok tak samo. Lokal wynajmowany, brak
    znaczących aktywów do szybkiego spieniężenia, po zapłacie zobowiązań
    praktycznie ze spółki nic by nie zostało. Zysk taki uzyskiwano pomimo
    wyprowadzania znacznych kwot na tzw. lewe faktury, kilkudziesięciu
    tysięcy kosztów finansowych miesięcznie, kilkusettysięcznych zaliczek
    bezzwrotnych gotówkowych dla członków zarządu i jednoczesnych pensji
    zarządu w wysokości przyzwoitej klasy samochodu (miesięcznych).
    Trudno w takiej sytuacji mówić o braku rentowności. Trudno się też
    dziwić, że firma o mało nie poszła z tobami.
    Ciekawe jak byś się czuł jako pracownik takiej firmy, z wieloletnim
    stażem, gdybyś na koniec roku dostał 1000 zł premii brutto.
    Przejrzyj akta rejestrowe wybranych losowo spółek, a zobaczysz, że nie
    jest to odosobniony przypadek.

    Kierowanie się jedynie parametrem rentowności zainwestowanego kapitału
    nie zawsze jest pożądane. W przypadku zakupu akcji możesz je zamienić na
    gotówkę zględnie sprawnie,natomiast w przypadku pieniędzy
    zainwestowanych w firmę nie jest to takie proste, zwykle znacząca część
    aktywów nie ma dużej płynności, a budowany latami zespół ludzi to jak
    akwarium: można z nich zrobić zupę rybną - odwrotnie trochę trudniej.

    Z pozdrowieniami:

    Dogbert

    "Nie jesteś mną, więc się nie liczysz"