PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie mam PITu z zakladu pracy

  • 1. Data: 2002-04-10 08:24:01
    Temat: Re: Nie mam PITu z zakladu pracy
    Od: "Tomek Kozieł" <g...@p...com>

    Użytkownik "SC" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:a90so8$ek9$1@news.tpi.pl...
    > Co powinienem zrobic w sytuacji, kiedy do dzis nie otrzymalem
    > z dawnej pracy PITu?
    > Na miejscu, jeszcze przed zakonczeniem marca, powiedziano mi ze trzeba
    > czekac,
    > bo ksiegowa jest jakos w danej chwili niedostepna.
    >
    > Czy mam skladac oswiadczenie do Urzedu Skarbowego
    > bez tej kwoty?

    No właśnie - mam ten sam problem. Jest na to jakię paragraf?
    Z byłym pracodawcą rozstałem się w atmosferze wzajemnej szczerej niechęci.
    Aby wyegzekwować swoje prawa musiałem niestety pozwać go do sądu.
    No i ten przyjemniaczek do dnia dzisiejszego nie przysłał mi pita!
    Jakie są regulacje prawne z tym związane?
    Wiem, że powinienem go dostać do 15 marca.
    Nadmienię, że wolałbym uniknąć wizyty u byłego pracodawcy.
    Czy można takie sprawy załatwiać inaczej - np. przez PIP? I na co powinienem
    się powołać?

    Zawsze mi się wydawało, że pity to jest psi obowiązek pracodawcy...
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 3. Data: 2002-04-10 11:18:05
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Tomek Kozie^(3) wrote:

    > Użytkownik "SC" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie - mam ten sam problem. Jest na to jakię paragraf?
    > (...)
    >
    > Zawsze mi się wydawało, że pity to jest psi obowiązek pracodawcy...

    Poszukaj na stronie wydawnictwa Infor jakie są terminy ustawowe dla
    twojego przypadku lub skontaktuj się w tej sprawie z PIP lub US.
    Wiedząc jaki jest termin - jeżeli nie został przekroczony, to możesz
    liczyć jedynie na dobrą wolę.
    Jeżeli termin przekroczono wyślij pracodawcy list polecony w trybie "za
    potwierdzeniem odbioru" z żądaniem przesłania PIT'u niezwłocznie na
    podany w korespondencji adres (upewnij się, czy pracodawca nie może
    zasłonić się wymówką, że już wysłał, na jakiś inny, który mu np. kiedyś
    podałeś).
    Jeżeli nadal nie otrzymasz PIT'u, a bedziesz miał potwierdzenie odbioru
    (lub nie) piszesz pismo do US, że nie możesz się rozliczyć, ponieważ
    twój były odmawia wydania należnegi ci dokumentu i że żądasz
    kategorycznie pomocy w wyegzekwowaniu przysługujących ci uprawnień
    (możesz dodać "konstytucyjnych", potraktują cię jak pokrzywdzonego
    obywatela, a nie cwaną papugę). Jeżeli nie odbierze korespondencji,
    piszesz pismo, że twój były odmawia odbioru korespondencji, że prosisz o
    sprawdzenie, czy dokonywał wpłat zaliczek na twój podatek dochodowy i
    oraz czy znana jest urzędowi nowa siedziba pracodawcy, ponieważ pod
    starym adresem nie odbiera korespondencji. Wszystko listami poleconymi,
    zbieraj dowody nadania, wszystko na piśmie. Po zebraniu odpowiedniej
    liczby dowodów poinformuj US, że nie będziesz mógł rozliczyć się w
    terminie, ponieważ (...). Przy odpowiedniej taktyce po uzyskaniu kilku
    odpowiedzi i zdobyciu wiedzy prawnej będziesz mógł zawiadomić prokuraurę
    o przestępstwie (pamiętaj, że zawiadamianie o niepopełnionym
    przestępstwie jest nim również, tego nie rób). Jeżeli twój były jest
    spółką, możesz sprawdzić w rejestrze( i wziąć odpisy), czy twój były
    wywiązuje się z obowiązków kodeksowych, tzn., czy zarząd składa bilanse,
    czy władze spółki wpisane są do rejestu, czy aktualna siedziba firmy
    jest wpisana - jeżeli coś jest nie tak piszesz wniosek do sądu
    rejestrowego o (...)itd.
    Działanie takie wymaga wiedzy prawnej, sporo pracy i nieco odwagi,
    ponieważ pracodawca dysponuje zwykle większymi środkami niż ty i ma nad
    tobą przewagę. I jeszcze jedo: metoda ta wymaga, by samemu nie mieć nic
    "za uszami".

    Jak suma nieduża, może lepiej poczekać i "grzecznie"?

    pozdrawiam: Catbert

  • 4. Data: 2002-04-11 12:43:14
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    31 marca mija termin przeslania przez platnika PIT-11 podatnikowi.

    15 kwietnia mija termin przeslania przez platnika PIT-11 do urzedu
    skarbowego.

    30 kwietnia mija termin przeslania lub dostarczenia przez
    podatnikow do urzedu skarbowego deklaracji podatkowych PIT-36 lub
    PIT-37.

  • 5. Data: 2002-04-12 12:01:44
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czekac,
    > bo ksiegowa jest jakos w danej chwili niedostepna.
    >
    > Czy mam skladac oswiadczenie do Urzedu Skarbowego
    Tutaj masz wzmiankę o problemie:
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/07202-677/aktualno
    sci.html?id_gpol2=4048

    Zdrówko Mundek