PracaGrupypl.praca.dyskusjePPO musi byc moderowana?!!! › Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Date: Fri, 03 Sep 2004 21:33:05 +0200

    On Fri, 3 Sep 2004 10:18:19 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote in article <ch99ja$7at$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "Nina Liedtke" <n...@h...pl> napisał w wiadomości

    > I nie zawiera też polskich znaków, przez co nie może w żaden sposób, jaki
    > potrafię sobie wyobrazić, komukolwiek sprawić kłopotu.

    Faul! ;> ,,Kłopot'' a ,,niezgodność z zasadami'' to przecież dwie
    całkiem różne rzeczy (o czym wiesz doskonale, i wiesz, że ja wiem, że Ty
    wiesz... czemu zmuszasz mnie, żebym strzępiła klawiaturę po próżnicy,
    co?).

    Oczywiście, że nie sprawia kłopotu. A komu by sprawiło kłopot, gdyby
    post nie zawierający polskich znaków ukazał się na ppo bez deklaracji
    charsetu? ;> Komu są potrzebne takie cuda na kiju:

    Hę? ;> :)))

    > Tu mnie zagięłaś, przyznaję. Nie wiem, w jaki sposób powstało FAQ grupy, nie
    > było mnie tu wtedy. Przypuszczam, że jak to zwykle, faq został poddany
    > dyskusji na liście (późniejsze zmiany były tej dyskusji poddawane).

    Cóż, może do tego dojdziemy... :)

    > Ja bym jednak nalegał na oddzielenie dwóch funkcji: moderatora i maintainera
    > FAQ, nawet jeśli akurat fizycznie pełni te role ta sama osoba.

    Amen. I żeby każdy -- i maintainer i moderator -- był podpisany. Zwróć
    uwagę, że byle ałtlukowiec podpisujący się ksywką, przy byle okazji może
    za tę ksywkę ciężko oberwać -- że tchórz, że wstydzi się swojego
    nazwiska, że nie bierze odpowiedzialności za swoje słowa, itd. A tu
    *takie* FAQ -- w ogóle bez podpisu? No jak to tak? No choćby jakieś
    ,,Kali'' na końcu by się przydało ;)

    > I ja nadal
    > uważam, że psim obowiązkiem moderatora jest przestrzeganie opisu grupy i
    > FAQ. Kwestia tego, czy FAQ jest dobry. Jeśli nie - to przecież można
    > proponowac zmiany (I hope).

    W dawnych, dobrych czasach (chlip), w ogóle nie było FAQ-ów ani
    spisanych zasad moderowania; wystarczyło, że moderator ,,czuł ducha''
    grupy. W dzisiejszych czasach... cóż, wciąż się to zdarza.
    Gdzieniegdzie. Na bardzo kameralnych grupach, np. na przywoływanej już
    tu pl.comp.dtp.tex.gust.

    Dlatego nie zgodzę się z Tobą na płaszczyźnie ogólnej. Natomiast jeśli
    doprecyzujemy, że mowa o tej konkretnej grupie -- ppo -- to pełna zgoda.

    > Na moje oko to jest tak: są zasady ogólne polskiego usenetu, tych zmienić
    > praktycznie wcale nie można.

    Tak. Ale one wcale nie są tak restrykcyjne, jak mogłoby się wydawać. Np.
    nic tam nie ma o obowiązku deklarowania charsetu gdy w postingu nie ma
    polskich znaków.

    > Są zasady w opisie grupy - i tych zmienić nie
    > można inaczej niż przez głosowanie.

    Racja. Ale nie ma takiej potrzeby, bo w opisie ppo nie ma nic o
    odrzucaniu postingów z błędnym/niezdeklarowanym kodowaniem.

    /me 2. Dlatego tu jestem ;)

    Nina
    --