PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!

  • 561. Data: 2002-12-06 14:36:56
    Temat: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> wrote:

    > Juz kiedys gdzies takie wyliczenie na oko robilem ;)
    > i tez mi wyszlo cos miedzy 70-80%, oczywiscie im wiecej zarabiamy %podatkow
    > placimy mniej :D

    No to jeśli przekroczysz magiczną cyferkę i odpada podatek na ZUS.

    > No nie badzmy skapi 15%, panstwo msui byc jednak silne.

    Silne państwo to silny (bogaty) obywatel :-)

    > Za duze koszty, lepiej od poczatku wybudowa panstwo minimum. Po co sie
    > cofac, kiedy swiat idzie wlasnie w tym kierunku(panstwa minimum)
    Zależy który świat...

    --
    ___________ (R)

  • 562. Data: 2002-12-06 14:44:55
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > Jasne, ze by nie kupili. Gdzies na swiecie istnieje taki system czy to
    > projek autorski pana Korwina? Podatek poglowny - dobre sobie. I moze

    A czemu nie pogłówny? Zastanów się przez chwile i powiedz dlaczego jest
    on taki zły? Bo dla mnie pogłówny + katastralny to najuczciwsze
    rozwiązanie. Każda osoba jest równa wobec państwa i za usługi jakie
    państwo jej świadczy powinna płacić tyle samo, bo te usługi sa takie
    same. Państwo chroni też mająte(własność) obywateli. Im większy majątek,
    tym więcej kosztuje jego ochrona - i stąd podatek katastralny.

    > jeszcze od bezrobotnych pobierac? A jak nie maja ta co? I od studentow. I
    Jak nie mają, to do roboty. Niech zarobią. I od studentów - a czemu nie?

    > emerytow. Sluzbe zdrowia zlikwodowac. Jak ktos sie rozbije maluszkiem na
    Państwową? Jak najbardziej. Prywatna już obecnie jest tańsza i bardzioej
    wydajna.

    > poboczu to niech zdycha. Przeciez widac, ze kiepsko ubezpieczony bo by
    > Volvem jezdzi. A za darmo to go leczyc nie bedziemy.
    To, czy leżeć, czy nie, to jest zarządca drogi. Od tego, czy leczyć, czy
    nie, jest on lub jego ubezpieczalnia.

    > Spoko. Ja samochodu nie mam a jakos nie wyobrazam sobi przezycia za 500
    > zl. Moze od czynszu tez placimy akcyze? Albo od wynajmu mieszkania?
    Pomyśl chwilę - jeżeli nagle znika podatek ukryty w towarach i isługach,
    to okazuje się, że owe towary tanieją. Nagle wybudowanie mieszkania
    staje sie, powiedzmy 50% tańsze. Właściciel mieszkania też ma o 50%
    mniej wydatków. To teraz zauważ, że czynsz też zmleje. Bo jeżeli nie, to
    ktoś inny zaoferuje Ci mieszkanie taniej i ty sie tam przeprowadzisz.

    > I przynosza efekty po kilkunastu latach. Jak chcesz do tego przekonac
    > ludzi. Sluchacjcie od dzis zabieramy wam wszystkie przywileje i obnizamy
    > podatki. Pewnie jakas czesc z was umze z glodu, zle za to za 15 lat bedzie
    > dobrze?

    Nie po 15 latach. Po kilku miesiącach.

    > Hiszpania, w duzej mierze zyje z turystyki. Jak chcesz porownywac Polske
    > do USA? Nie ta skala nie ta kultura polityczna (dwie partje zamiast 50, z
    > ktorych wiekszosc istnieje 1 kadencje), poza tym jakos nie slyszalem, zeby
    > pol swiata uzywalo zlotowek. Irlandia to najlepszy przyklad. Ale zaraz, na
    > twojej liscie zadan realizowanych przez panstwo nie widze edukacji.

    Bo nie ma być to zadanie państwa. Każdy kowalem własnego losu.

    > Juz pisalem wyzej. Zauwaz, ze przez ten czas Ameryka tez sie dorobila
    > swojego Keynsa. Jak juz chcesz porownywac USA z Polska, to porownaj obecna
    > Polske do USA z lat 20 wtedy mielismy podobny poziom rozwoju
    > gospodarczego.

    No i? Czy gdyby Ameryka tak chroniła swoich obywateli, to byłaby teraz
    potęgą?

    > A co to bylo? To jak juz sie rozgladasz z wielu storn, to przyjrzyj sie
    > tez np. szansa na znalezienie pracy we wsi w ktorej istnial tylko PGR.

    Nie ma. Trzeba wyjechać. Nie chce się? Dobrze., Ale moich dutków brać to
    też mi się nei chce dawać.

    --
    ___________ (R)

  • 563. Data: 2002-12-06 15:34:31
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 06 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):
    >
    > Spoko. Ja samochodu nie mam a jakos nie wyobrazam sobi przezycia za 500
    > zl. Moze od czynszu tez placimy akcyze? Albo od wynajmu mieszkania?

    A nie?? W pradzei jest akcyza, w papierosach, samochodach, perfumach,
    alkoholu itd.
    No i oczywiscie w paliwie, a cena paliwa wplywa na ceny transportu ktory z
    kolei wplywa na koncowe ceny w sklepach i cenach mieszkan(maszyny budowlane)

> [...]
    > podatki. Pewnie jakas czesc z was umze z glodu, zle za to za 15 lat bedzie

    Moze nie robili tego gwaltownie?? Jezeli opuscisz podatek o punkt to jasne
    jest ze na efekty bedzie trzeba dluzej czyekac niz bys obnizyl o dwa czy 15.

> [...]
    > pol swiata uzywalo zlotowek. Irlandia to najlepszy przyklad. Ale zaraz, na
    > twojej liscie zadan realizowanych przez panstwo nie widze edukacji.

    No Irlandia dostala duzo forsy z budzetu UE i dobrze go wykorzystala, a
    edukacja powinna byc finansowana z pozyczek pobierancyh przez obywateli ze
    specjalnego funduszu wspieranego przez pasntwo(wyjdzie o wiele taniej), po
    czym pozyczki te powinny byc oddawane powiedzmy po 30-tce, bo niby dlaczego
    biedni maja finansowac nauke bogatym(a tak jest)

    > Juz pisalem wyzej. Zauwaz, ze przez ten czas Ameryka tez sie dorobila
    > swojego Keynsa.

    No wlasnei dlugo jego dlugi splacali i splacaja nadal.

    >Jak juz chcesz porownywac USA z Polska, to porownaj obecna
    > Polske do USA z lat 20 wtedy mielismy podobny poziom rozwoju
    > gospodarczego.

    No comment. Nie doszlismy nawet do tego. Poza tym inne byly uwarunkowania
    ekonomiczne(postep technologiczny, stratyfikacja, roznicie w dobrobycie
    krajow)

  • 564. Data: 2002-12-06 22:33:40
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > W większości.

    Zmieniasz fakty, wyżej pisałeś że wszyscy !!!

    > Bo nie ma zasiłków na przykład, albo są one bardzo niskie i nie za
    > darmo, a za prace publ;iczne.

    Mylisz się w Niemczech za zasiłek opłacisz średniej wielkości mieszkanie i
    na jedzenie z opłatami ci nie braknie. A mimo to ludzie wolą pracować i mieć
    więcej bo poprostu praca jest (teraz też im zagląda w oczy bezrobocie), a to
    że jest marginalny odsetek którym się podoba brać tylko zasiłek i mieć te
    800 załóżmy dawnych marek, to to są lenie z wyboru !!!

    > Nie tylko. Ale akurat w Polsce poziom złodziejstwa jest wyjątkowo
    > wysoki.

    Wiesz czemu wysoki ? Bo bieda ludzi skłania do kradzieży, jak szukał jeden z
    drugim pracy i nawet na ochroniarza go nie chcieli to aby przeżyć musi to
    robić. Nie pochwalam tego, ale złodziejstwo bierze sie z biedy a nie
    bogactwa !!!!

    > Nie krzycz, ilośc wykrzykników nei robi na nikim wrażenia. Pracownicy
    > pracuja dobrowolnie - nie muszą tego robić.

    lubię wykrzykniki ;-)))) aby do ciebie może tym sposobem dotarła moja
    wypowiedź !!!

    Wrangler

  • 565. Data: 2002-12-06 22:37:29
    Temat: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > O ile dobrze rozumuję, to bezrobotny który chce pracować już nie jest
    > bezrobotnym, bo ma pracę.

    Ale jest okres kiedy jej szuka i na głowie staje (jest stwierdzenie że
    szukanie pracy jest gorsze i wyczerpujące bardziej niż sama praca ;-))
    Za nim ją znajdzie mija kilka miesięcy, no i niestety uchodzi za pijawkę i
    margines w postaci nieudacznika !!!!
    Świetny tok rozumowania AP, sam fakt stania się bezrobotnym wg. ciebie
    kreuje człowieka na pasożyta !!!!

    Wrangler

  • 566. Data: 2002-12-06 22:48:07
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Wiesz, najpierw weź się za słownik ortograficzny. Może potem za czytanie
    > myśli?

    Facet nie doszukuj się bzdur, bo to świadczy o twojej małostkowości !

    > Zastanowiłem się, dlaczego nie moga tak jak ja, i wielu innych zmienić
    > regiony po to, aby zarobić pieniądze.

    Zdziwisz się, połowa Śląska i wschodnia granica szuka pracy w Wawie i co ???
    To jest gwarancja od razu jej dostania ? Nie bądź śmieszny !!!

    > Normalne - to efekt mitu, że papierek z uczelni daje cokolwiek. W
    > efekcie masz 'wyższą szkołę finansów i ekologii' i nne takie kwiatki,
    > które produkują licencjatów na papierze. A ludzie ci nie doiść, że maja
    > bardzo fragmentaryczną wiedzę, to jeszcze nie potrafia jej uzyć.

    Bzdury, obyś się nie spotkał w życiu z sytuacją, że jak ci firma klęknie na
    kolana, to brak tego papierka zamknie ci drogę do mycia klopów !!!

    > No wlasnie - zamiast się wziąć za działania które zapewnią sprzedaż
    > własnych usług lepiej siedzieć na d... i brac kasę, prawda?

    Znam wielu co wzięli sie za biznes ale im nie wyszło z różnych względów. A
    że tobie idzie wspaniale firma, to się ciesz, dziś jesteś na fali.
    Weź tylko pod uwagę że masz 32 lata i jeszcze ponad 20 lat pracy przed tobą
    !! Obyś kiedyś nie doczekał sytuacji że spotkasz kogoś z tutaj grupy i ci
    powie w 4 oczy że jesteś pijawką w postaci bezrobotnego !!!!
    Nie bądź pewien że za kilka lat będziesz miał to samo, może być z tobą
    gorzej z różnych losowych względów.
    Nie tacy byli co ich pewność zgubiła a potem jak tracili dorobek życia to z
    wierzowców skakali !!!!

    Wrangler

  • 567. Data: 2002-12-07 01:00:14
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 06 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > O ile dobrze rozumuję, to bezrobotny który chce pracować już nie jest
    > bezrobotnym, bo ma pracę.

    To co powiesz o bezrobotnych, ktorzy pracy szukaja? A moze po prostu tacy
    nie istnieja. Ot Ninka. Czy ona tez jest pasozytem? Co najmniej jedna
    sprzecznosc logiczna widze w twojej wypowiedzi, ale wlasnie wrocilem z
    imprezki. Moze mi wytlumaczysz?

    Pozdr. Shrek.

  • 568. Data: 2002-12-07 01:05:15
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 06 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Wiesz, najpierw weź się za słownik ortograficzny. Może potem za
    > czytanie myśli?

    Adam, moze wezmiesz sie za konstruktywna krytyke? Milo sie z toba
    dyskutuje, bo masz czesciowo odmienne zdanie. Chcialbym dodac, ze z wersji
    netykiety, ktora czytalem, wynika, ze nie nalezy zwracac uwagi na bledy
    ortograficzne na grupie. Jesli juz tak cie boli to pisz na priv.

    Pozdr. Shrek.

  • 569. Data: 2002-12-07 01:17:34
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > okradają
    >
    > TS aleś teraz sypnął stwierdzenie w stylu AP. Ci co pobierają zasiłek to
    > złodzieje i oszuści tak ?

    Nie.
    Tym mianem określiłem wyłącznie takich, którzy pobierają zasiłek i
    jednocześnie pracują na czarno.

> [...]
    .
    > Podsumowałeś tym zdaniem że tylko Polacy to lenie, oszuści i złodzieje bo

    Wysnułeś to ze złego zrozumienia mojej wypowiedzi, więc nie komentuję.

    > Też mieszkasz w tym kraju, więc to co napisałem linijkę wyżej również i
    > Ciebie się tyczy, też okradzasz pracowników na swój sposób jeśli jesteś
    > pracodawcą !!!!!

    Tu nie rozumiem o co Ci chodzi.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 570. Data: 2002-12-07 01:25:12
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Wymagaliśmy posprzątania pomieszczeń, biurek i podlania kwiatków. W sumie
    > ok. 1 godziny dziennie.
    > Płaciliśmy raczej mniej niż 400zł (netto). Jutro (właściwie dzisiaj)
    > sprawdzę.

    Sprawdziłem. Dostawała 1/2 najniższego wynagrodzenia, czyli jakieś 270zł
    netto.
    To chyba nie jest mało za godzinę pracy? (dodam - pracy nie wymagającej
    kwalifikacji).

    --
    Pozdrawiam