PracaGrupypl.praca.dyskusje › PHP vs JAVA (zdalnie)

  • 61. Data: 2007-03-09 18:01:45
    Temat: Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    Od: pw <p...@o...pl>

    Wozek napisał(a):
    > Zaraz zaraz a mozesz mi wyjasnic jaka wartosc bedzie mial warunek w
    > ifie ? Widze dwie opcje (slabo pamietam C) :
    >
    > 1. Czy aby przypadkiem nie zawsze true ?
    > Wtedy jaki jest sens uzywania ifa skoro warunek jest zawsze true ?
    > 2. jesli cokolwiek jest rowne 0 to wtedy false w przeciwnym wypadku true
    > (lub cos w tym stylu, np jesli <1 to false, >=1 true, etc.)
    > i wtedy czy nie jest przypadkiem czytelniejsze
    > if (cokolwiek) {int i = cokolwiek; ....}

    W wypadku if(int i = cokolwiek) deklarowana i inicjowana jest zmienna i,
    a następnie testowana jest jej wartość jako wartość warunku. Czyli
    warunek jest spełniony jeśli i != 0.
    Robi się takie rzeczy po to, by wprowadzić zmienną w minimalnym możliwym
    zakresie i aby od razu można jej było nadać sensowną wartość początkową.
    Dzięki temu nie śmiecisz taką zmienną poza zakresem warunku i
    otrzymujesz bardziej zwarty kod.
    Metoda zalecana przez twórcę C++: B. Stroustrupa.

    Pozdrawiam
    pw

  • 62. Data: 2007-03-09 21:35:17
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl>

    Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> napisał(a):

> [...]
    Prawde

    > Tak, im więcej literek, tym bardziej czytelny kod. Zdecydowanie.
    > W miejscach, gdzie kod ma być czytelny, zmienne mają opisowe nazwy, i
    > pojawiają się komentarze.
    > Niestety, są miejsca, gdzie przegadanie bardzo denerwuje, i są to w
    > PAscalu i podobnych właśnie begin/end, a w Javie miejsca, gdzie zamiast
    > C++usowych operatorów są funkcje.

    Takie widocznie masz zawodowe zmartwienia.

    > No akurat tutaj to nie ja powołuję się na jakieś interfejsowe
    > paradygmaty i jakieś Wielkie Nazwiska.

    ze co?

    > Ogólnie to czniam OO tutorial, soft ma działać i być łatwy w utrzymaniu.
    > O, o rewersowaniu kodu w Javie, gdzie zamiast rzeczywistych klas są
    > interfejsy to możnaby napisać książki.

    > ce

    > No właśnie, co z tym OO tutorialem?

    ze co?

    > wi

    > Hmm, nie mamy konkretów, tylko adpersonę.

    Kolega, widze, ze czepialstwo to jedyne do czego jestes zdolny w tej
    dyskusji. Rozmowa byla o tym ze lepsze jezyki powstawaly w latach 70, a ty
    wyciagasz statystyki zarobkowe z UK z dnia dzisiejszego. Ada byla jezykiem nr
    1 Department of Defence USA, a kolega szuka informacji na job-portalu z UK?!
    Pytasz o systemy, ktore zostaly napisane w tych jezykach, a jak ktos zlituje
    sie i odwali za ciebie cwieczenie z googla, to wszystko co masz do
    powiedzenia to "a w c++ jest wiecej". A co byla jakas dyskusja pt jaki jezyk
    jest najpopularniejszy?
    Odrob homework z historii jezykow oprogramowania, a nie czepiaj sie.

    > [ ... ]
    >
    > Nieno, jara cię jechanie po cutting edge developemencie, to proszę
    > bardzo.
    > Tylko w miejscach, gdzie coś ma działać, albo ktoś płynie na megakabonę
    > takie jechanie niewiele ma wspólnego ze strategią.

    Myslalem, ze juz ustalilismy, ze o Javie tez niewiele wiesz. To moze przestan
    sie madrzyc o "strategii"? Ja pracuje przewaznie przy nowych produktach, dla
    tego typu produktow przeniesienie codebase'u na nowa wersje Javy to bardzo
    czesto naturalna rzecz.
    Jak ktos grzebie sie w korporacyjnych legacy systems to sytuacja jest nieco
    inna. Ale mi na razie taka praca nie grozi :-)

    A.

  • 63. Data: 2007-03-10 09:04:37
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 09-03-2007 o 22:35:17 Aleksander Galicki <t...@W...gazeta.pl>
    napisał(a):

    [CUT]

> [...]
    > jezyk
    > jest najpopularniejszy?
    > Odrob homework z historii jezykow oprogramowania, a nie czepiaj sie.

    Jeśli chodzi o Adę, to Boening jakieś 10 lat temu zarządził że
    jakiekolwiek oprogramowanie, które działa w samolocie ma być napisane w
    Adzie, a w UK zatrudniali jakiś czas temu do tworzenia systemu do obsługi
    lokomotyw.

  • 64. Data: 2007-03-10 09:06:49
    Temat: Re: PHP vs JAVA (zdalnie) [OT]
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 09-03-2007 o 00:01:24 Pawel Sklarow <x...@x...com> napisał(a):

    > No przeciez przeleci...
    > Wszystkie wystartuja rownoczesnie z roznych miejsc, kazdy przeleci 1/7
    > drogi
    > i po godzinie sumarycznie przeleca ta droge.
    >
    > .
    > .
    > .
    > .
    > .
    >
    > BPNMSP :)
    >
    > BTW. Wlasciwie ile sie tam leci? Tylko 7 godzin?

    nie mam pojęcia :)

  • 65. Data: 2007-03-10 20:08:01
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 9 Mar 2007 21:35:17 +0000 (UTC), Aleksander Galicki
    <t...@W...gazeta.pl>
    w <essjuk$h1h$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > wyciagasz statystyki zarobkowe z UK z dnia dzisiejszego. Ada byla jezykiem nr

    Twierdzisz, że przed C++ były już lepsze języki, nie podając definicji
    lepszości, biorę pierwszą z brzegu - popularność języka mierzona zarówno
    liczbą projektów, jak i płacami programistów.
    I co się okazuje? W przypadku Ady nawet coś w niej pisano, ale liczba
    projektów jakoś nie powala.
    Popyt na programistów to jest nisza.
    No to ja się pytam, gdzie ta lepszość?

    > Odrob homework z historii jezykow oprogramowania, a nie czepiaj sie.

    Popracuj nad spójnością argumentacji, konkretnością definicji i takimi
    tam.

    > Myslalem, ze juz ustalilismy, ze o Javie tez niewiele wiesz. To moze przestan

    Dobrze, że ci się wydaje, że myślałeś, co ci tam palce wklepią na
    klawiaturę to nie jest 'ustaliliśmy', wyobraź sobie.

> [...]
    > Jak ktos grzebie sie w korporacyjnych legacy systems to sytuacja jest nieco
    > inna. Ale mi na razie taka praca nie grozi :-)

    Klienci - ryzykanci. Ciekawe jaki masz rząd wielkości kar jak system się
    rypnie.

    > A.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 66. Data: 2007-03-10 23:16:00
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > Dnia Fri, 9 Mar 2007 21:35:17 +0000 (UTC), Aleksander Galicki
    <t...@W...gazeta.pl>

    > Twierdzisz, że przed C++ były już lepsze języki, nie podając definicji
    > lepszości, biorę pierwszą z brzegu -

    Tak to jest jak sie bierze pierwsza lepsza. Mialem na mysli lepszosc jezyka
    jako jezyka wysokiego poziomu.

    > Dobrze, że ci się wydaje, że myślałeś, co ci tam palce wklepią na
    > klawiaturę to nie jest 'ustaliliśmy', wyobraź sobie.

    Kolego, nastepnym razem jak kolega bedzie chcial sie podejmowac technicznych
    tematow sugeruje nieco lepiej sie przygotowac od strony merytorycznej by sie
    nie wykladac na najprostszych sprawach. Bo pozniej zostanie tylko takie puste
    poszczekiwanie jak tu kolega prezentuje - rzucanie sie na klientow "ryzykantow"
    nie majac przeciez wiekszego pojecia ani o Javie ani o samych klientach.
    Klienci byliby ryzykantami, gdyby powierzyli migracje na nowa Jave (badz
    cokolwiek zwiazanego z Java) takim specom od Javy jak kolega.

    A.

  • 67. Data: 2007-03-10 23:36:15
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > jakiekolwiek oprogramowanie, które działa w samolocie ma być napisane w
    > Adzie, a w UK zatrudniali jakiś czas temu do tworzenia systemu do obsługi

    Nie zmienia to faktu, ze Ada jest absolutinie dead jak na chwile obecna. Dead,
    mimo tego, ze w chwili powstania Javy Ada byla znacznie lepszym jezykiem niz
    Java czy C++. Ale to tylko pokazuje, jak waznym jest aspekt socjalnej adopcji
    jezyka. Technical excellence is not enough..

    A.

  • 68. Data: 2007-03-11 02:54:39
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 11-03-2007 o 00:36:15 Aleksander Galicki <c...@p...fm>
    napisał(a):

> [...]
    > adopcji
    > jezyka. Technical excellence is not enough..

    Tak, ale za to poznanie Ady nieźle rozwija umiejętności programowania i
    uczy zupełnie innego spojrzenia na to co się do tej pory znało... w sumie
    ja zapytać przeciętnego programistę C++ co się stanie tutaj:

    int a=1,b=2,c=3;
    if ( b<a<c )

    to do tej pory spotkałem jedną osobę, która od razu wiedziała :) W Adzie
    taka konstrukcja jest niedopuszczalna chociaż powoduje to czego niektórzy
    dziwni ludzie nie lubią, czyli wydłużenie kodu o kilka, przecież zupełnie
    niepotrzebnych, znaczków.