PracaGrupypl.praca.dyskusje › PHP = grosze

  • 31. Data: 2007-08-24 13:04:19
    Temat: Re: PHP = grosze
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > tyle że jakoś studia nie dają umiejętności jakie winni mieć technicy, stąd
    > wielu po studiach nie potrafi rozwiązywać bieżących problemów które
    > występują dajmy na to w serwisie komputerowym

    Otóż to!

    > to niech sie biorą za robote, przez czas jaki by zmarnowali na nauke moga
    > zdobyc doswiadczenie na rynku pracy tak bardzo obecnie pożądane

    Ty plujesz sarkazmem, a ja mówię poważnie. Ale no wiesz snobizm i te sprawy. Jak
    to powiedzieć znajomym, że się nia ma dyplomu? Jak to powiedzieć rodzicom: "nie,
    nie będę miała dzieci, bo nie chcę". Sam zawsze brzydziłem się snobistycznego
    podejścia do życia: Mieć SUV-a, żeby pokazać, że się ma samochód, drogi zegarek
    na pokaz żeby czuć się mężczyzną, doktorat z filozofii, żeby tytułować się dr.
    Przyznam się, że kończyłem zawodówkę i 3-letnie technikum dzienne. Matury nie
    zdawałem, bo nie było mi to potrzebne. Natomiast z pasją przywatnie zajmowałem
    się elektroniką, oprogramowaniem i modelami RC. Jakoś teraz nie mam problemów z
    ciekawą pracą. Oferty pracy same do mnie przychodzą. Piszę poważne systemy
    (http://tinyurl.com/26wjer), konstruuję duże modele (http://tinyurl.com/yrwqr5),
    prywatnie bawię się w pisanie gier na komórki
    (http://www.kalador.com/robbo-1009.html), trochę bawię się elektroniką i jakoś
    nie czuję się debilem po zawodówce. Co ciekawe, najwięcej PRZYDATNYCH w życiu
    rzeczy nauczyłem się właśnie w zawodówce. Technikum to była w większości tylko
    teoria. W większości dziedzin życia nieprzydatna. No chyba, że się konstruuje
    silniki lotnicze, albo zamierza dalej szkolić w tym kierunku.

  • 32. Data: 2007-08-24 13:13:42
    Od: radzaw <r...@p...fm>

    Hello Immona,

    > A wiec problemu niskich stawek dla PHPowcow nie ma. Jesli nowy jezyk
    > mozna opanowac w dwa tygodnie, niech wszyscy niezadowoleni opanuja w
    > dwa tygodnie Jave lub dowolny inny jezyk, na ktory jest obecnie duzy
    > popyt na rynku i zarabiaja znacznie wyzsze stawki, ktore maja dobrzy
    > programisci technologii cieszacych sie popytem.

    Opanowac kazdy jezyk mozna dosc szybko, jezeli zna sie podstawy programowania
    i juz opanowalo conajmniej jeden. Gorzej z opanowaniem bibliotek, frameworkow,
    narzedzi....

    > Zadaj sobie pytanie, dlaczego programistow PHP jest najwiecej. Otoz
    > PHP
    > jest stosunkowo latwe.

    Bylo ;) Odkad wprowadzili domyslnie register_globals = 0, to liczba
    pseudo-programistow
    troche spadla...

    > Takich rzeczy
    > nie pisze sie w PHP, poniewaz nie byloby to wydajne, z podobnych
    > powodow, dla ktorych nie byloby wydajne pisanie tego w assemblerze. A
    > to jest wlasnie ta dzialka rynku, w ktorej jest duza kasa.

    Nie koniecznie nie wydajne, bo gdyby aplikacje w PHP postawic na sprzecie
    na ktorym chodza te w J2EE to zapewne by PHP przewyzszyl J2EE pod katem wydajnosci.
    Raczej jest tu problem spelnienia niefunkcjonalnych wymagan, ktorych z braku
    serwera aplikacyjnego, raczej PHP nie spelni - np. czasu reakcji, czy dostepnosci.

    A tak to aplikacje PHP najczesciej stawia sie na wspoldzielonych hostingach
    i sa narzekania na wydajnosc...

  • 33. Data: 2007-08-24 14:52:58
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Braku tego http://www.zend.com/products/zend_platform ?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2007-08-24 16:05:15
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 24 ago, 14:53, glosnetu <g...@p...onet.pl> wrote:

    > rozumiem, ze znajomosc wszelkich bibliotek jezyka splywa na niego
    > samoistnie na zasadzie blogoslawienstwa? :)

    Biorac pod uwage jaki syf jest w bibliotekach PHP, to i tak trzeba co
    chwile do dokumentacji zagladac ;-P

  • 35. Data: 2007-08-24 16:54:51
    Od: "bison" <b...@b...co>

    Już pracowałem w PHP ale rzuciłem to w cholere, wygryzła mnie konkurencja,
    obecnie pracuje w VB i więcej zarabiam ale to nie zmienia faktu, że rynek
    informatyków
    jest przesycony a w szczególności w PHP. Nie wiem czy kiedyś jeszcze wrócę
    do tego języka,
    pewnie nie, jak się nie ma już z tym kontaktu.

  • 36. Data: 2007-08-24 17:04:28
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-08-24 15:04:16 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> said:

    > Tak? To rozumiem, że za cztery tygodnie wylistujesz mi dobrze i
    > odpowiesz na każde pytanie o:
    >
    > Rozszerzenia: mysql, mysqli, pdo, soap, session + znajomość różnic PHP4/PHP5.
    > Klasa System.* w C#.NET
    > Klasa System.* w Javie
    > Moduły standardowe pythona.
    >
    > Oczywiście ze znajomością tak nieistotnych detali jak np.
    > bezpieczeństwo danych,
    > ochrona przed różnymi formami code- sql- whatever- injection itd.
    > Oczywiście liczę na to, że będziesz stosował optymalny w danym języku
    > kod, a nie podręcznikowy. 4 języki, po tydzień na każdy.

> [...]

    Serio? Zamulasz sobie łeb pamiętaniem tych wszystkich finflituszków? Bo
    wiesz... my tu mamy komputery.

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 37. Data: 2007-08-24 17:11:01
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Serio? Zamulasz sobie łeb pamiętaniem tych wszystkich finflituszków?
    > Bo wiesz... my tu mamy komputery.

    Podkreślone - to raz. Wydajność - to dwa. Poza tym jakie "zamulasz"?
    Jak się czegoś używa, to człowiek automatycznie to zaczyna pamiętać.
    Przynajmniej ja tak mam. Oczywiście narzędzia podpowiadające są bardzo
    fajne, ale trzeba cokolwiek kojarzyć w temacie, żeby były użyteczne.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2007-08-24 17:35:48
    Od: radzaw <r...@p...fm>

    Hello Wojciech,

    > Braku tego http://www.zend.com/products/zend_platform ?

    Bez zartow ;)

  • 39. Data: 2007-08-24 18:06:13
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Bez zartow ;)

    No z takimi argumentami, to wygrywasz walkowerem. ;)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2007-08-24 18:34:01
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    LukaszS wrote:
    > Ty plujesz sarkazmem, a ja mówię poważnie. Ale no wiesz snobizm i te
    > sprawy. Jak to powiedzieć znajomym, że się nie ma dyplomu?

    ja się nie wstydzę :-P

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.