PracaGrupypl.praca.dyskusje › składanie wypowiedzenia a referencje

  • 1. Data: 2007-08-22 18:37:44
    Temat: składanie wypowiedzenia a referencje
    Od: "keksik" <k...@U...pl>

    Witam Grupowiczów

    W związku z tym, ze dostałem ciekawą ofertę pracy, w najbliższym czasie będę
    składał wypowiedzenie w firmie, której pracuję od ponad roku. Dotychczasowa
    praca przebiegała bez większych problemów, aczkolwiek prezes kilka razy
    wykazał się bardzo szorstkim obejściem względem pracowników, zwłaszcza tych
    którzy rezygnowali. Ja większych spięć z nim nie miałem, ale będę
    odchodził, więc nie wiem czego mogę się spodziewać na rozmowie
    pożegnalnej... Nie byłby to problem, ale ...Nowy pracodawca poprosił mnie o
    referencje z poprzedniej pracy... no i nie mam pojęcia jak moj nerwowy,
    aktualny jeszcze prezes zareaguje na to.. Moje pytanie: czy wystawienie
    referencji, to jest prawny obowiązek czy dobra wola?! (obowiązkowe jest
    chyba tylko świadectwo pracy?!)
    Jak mogę się uwolnić od złośliwości szefa, który wystawi mi negatywne
    referencje, ze np okazałem się nielojalnym pracownikiem, albo jeszcze
    gorzej?!

    Pozdrawiam
    keksik

  • 2. Data: 2007-08-22 19:00:11
    Temat: Re: składanie wypowiedzenia a referencje
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fahvub$95g$1@atlantis.news.tpi.pl keksik
    <k...@U...pl> pisze:

    > Nowy
    > pracodawca poprosił mnie o referencje z poprzedniej pracy...
    Próśb nie trzeba spełniać.

    > Moje pytanie: czy wystawienie referencji, to jest prawny obowiązek czy
    > dobra wola?!
    Wyłącznie dobra wola.

    > Jak mogę się uwolnić od złośliwości szefa, który wystawi mi negatywne
    > referencje, ze np okazałem się nielojalnym pracownikiem, albo jeszcze
    > gorzej?!
    Wyrzucić świstek do śmieci.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-23 06:09:32
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu keksik porozsypywal nastepujace haczki:
    > Moje pytanie: czy wystawienie
    > referencji, to jest prawny obowiązek czy dobra wola?! (obowiązkowe jest
    > chyba tylko świadectwo pracy?!)

    Zgadza sie, tylko dobra wola.

    > Jak mogę się uwolnić od złośliwości szefa, który wystawi mi negatywne
    > referencje, ze np okazałem się nielojalnym pracownikiem, albo jeszcze
    > gorzej?!

    Nie pokazywac nigdzie tych referencji ;P

    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-08-23 08:27:30
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    keksik pisze:

    > Jak mogę się uwolnić od złośliwości szefa, który wystawi mi negatywne
    > referencje, ze np okazałem się nielojalnym pracownikiem, albo jeszcze
    > gorzej?!

    Uważaj, żeby nie użył tego szablonu:

    http://www.ggie.inten.pl/humor/src/humor.php?p_id=15
    5

    ;)

    ch.

  • 5. Data: 2007-08-23 09:15:52
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    keksik wrote:

    > aktualny jeszcze prezes zareaguje na to.. Moje pytanie: czy wystawienie
    > referencji, to jest prawny obowiązek czy dobra wola?! (obowiązkowe jest
    > chyba tylko świadectwo pracy?!)

    Tak jak juz Ci odpowiedziano: swiadectwo pracy = obowiazek, referencje =
    dobra wola.

    > Jak mogę się uwolnić od złośliwości szefa, który wystawi mi negatywne
    > referencje, ze np okazałem się nielojalnym pracownikiem, albo jeszcze
    > gorzej?!

    Tylko przez zastosowanie umiejetnosci negocjacyjnych.

    Odchodzenie to trudna sytuacja i jesli ktos jest w stanie w tym momencie
    zdobyc dobre referencje, to oznacza to jedna lub kilka z ponizszych rzeczy:
    - zrobil takie wrazenie, ze byly szef chce z nim zachowac dobre
    stosunki, bo a nuz sie jeszcze spotkaja w sytuacji biznesowej lub innej
    lub wrecz byly szef widzi mozliwosc zwiekszenia swojego statusu w
    srodowisku jako tego, ktory wystawia dobre referencje naprawde dobrym
    ludziom
    - byly szef jest czlowiekiem na poziomie i zachowuje sie porzadnie i
    profesjonalnie nawet, gdy ponosi strate - to zwieksza wartosc
    poprzedniego miejsca pracy w oczach nowego pracodawcy (byle miejsce
    pracy jest widziane jako profesjonalne), nowy pracownik jest wyzej oceniany
    - odchodzacy pracownik ma takie umiejetnosci negocjacyjne/miedzyludzkie,
    ze potrafil wyjsc z potencjalnie konfliktowej sytuacji z dobrymi
    referencjami

    Jedyne, co mozesz zrobic w przypadku takiej "zlosliwosci", to spokojnie
    pogadac, zapytac o motywy i sprobowac przekonac, ze nie ma sensu byc
    zlosliwym. A jesli sie nie uda, to trudno.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 6. Data: 2007-08-23 19:50:04
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Na ogół referencje są treści:

    Jan Kowalski/John Smith jest solidnym i rzetelnym pracownikiem podchodzącym
    bardzo odpowiedzialnie do swoich obowiązków. Zadania jakie otrzymywał były
    wykonywane wzorowo i na czas. W swojej pracy wykazuje się wysokim poziomem
    profesjonalizmu ...

    Jak komuś to do szczęścia potrzebne ...

    Natomiast jak ktoś pisze i poświadcza nieprawdę, np. że pracownik jest
    nielojalny, podczas gdy nie ma do tego żadnych podstaw, to sam sobie wystawia
    piękną referencję, a nawet może się narazić na spore kłopoty.